HOK-Elanto avaa ravintoloitaan vaiheittain

Ravintolarajoitusten asteittaisen ja verraten varovaisen purun myötä HOK-Elanto avaa viikon 16 aikana 16 ravintolaansa. Sulun aikana toimitus- ja take away -ravintoloina toimineet 21 yksikköä avaavat sisätilansa asiakkaille.

Kaivokadun uusi Pino avautuu maanantaina. Kuva Lari Lappalainen

- Ensi viikon jälkeen 37, eli selvästi alle puolet 81 ravintolastamme on avattu. Anniskeluaika- ja asiakaspaikkarajoitukset ovat edelleen kohtuuttoman tiukat etenkin ruokaravintoloille, joten loput ravintolat kannattaa avata vasta sitä mukaa kun rajoituksia lievennetään, aluejohtaja Satu Rytkönen toteaa.

Rajoituksissa on mielenkiintoinen yksityiskohta: liikenneasemien yhteydessä olevien ravintoloiden aukioloa ei ole rajoitettu. Niinpä esimerkiksi HOK-Elannon alueella voi nauttia myöhäisen illallisen Pohjois-Tapiolan Delissä tai kolmostien varressa Hyvinkään ABC:llä.

Ilmojen pikkuhiljaa lämmetessä ajatukset kääntyvät kesän terassikauteen.
- Panostamme tulevana kesänä vahvasti terassien viihtyisyyteen ja ruokatarjontaan. Mutta saa nähdä koska pääsemme avaamaan terassikesän toden teolla. Tämän hetken rajoituksilla esimerkiksi Kappelin terassi tulee sulkea iltakuudelta, kun Espan puistossa saa istua vaikka läpi yön, Rytkönen pohtii.

- Sulun ajan HOK-Elannon myymälöissä ja verkkokaupan keräilijöinä työskennellyt ravintolahenkilökunta on innoissaan, kun ravintoloita ja terasseja saadaan taas avattua ja päästään palvelemaan asiakkaita oman alan töissä, Rytkönen kertoo.

Maanantaista 19.4. alkaen ovat avoinna ABC Hyvinkään ravintola, Ale Pub Hyvinkää, Amarillo Hyvinkään alakerta, Chico´sit Arabia, Sello, Tikkurila ja Viikki, Coffee Houset Iso Omena, Jumbo, Järvenpää ja Kaari, Deli Pohjois-Tapiola, Fafasit Hertsi, Jumbo ja Pohjois-Tapiola, Happy Farmer, Hesburgerit Jumbo, Järvenpää ja Sello, Jyvänen Myllypuro, Korona, Memphis Hakaniemi, Oluthuone Ratamo, Pino, Rossot Iso Omena ja Kerava, Salve, Spaghetteriat Jumbo ja Kaari, Sports Academy Iso Omena, William K. Sello sekä Vltavan alakerta.
Tiistaina 20.4. avautuvat Jyvänen Martinlaakso ja Kappelin kahvila, keskiviikkona Sailor´s ja perjantaina Rotterdam Kampissa ja Fredde´s Triplassa.

Tarkat aukioloaikatiedot löytyvät osoitteesta raflaamo.fi

Aluejohtaja Satu Rytkönen, p. 010 76 60647

Kaivokadun uusi Pino avautuu maanantaina. Kuva Lari Lappalainen