HOK-Elanto avaa Suomen ensimmäisen moduulirakenteisen Alepan - myymälä pystytetään muutamissa viikoissa

Järvenpään Jamppaan marraskuun lopussa avautuva Alepa on HOK-Elannon ensimmäinen puurakenteisista moduuleista koottava myymälä, jota voidaan siirtää paikasta toiseen useaan kertaan, ja jonka julkisivua on mahdollista muokata aina kulloiseenkin kohteeseen sopivaksi. Uniikilla myymäläkonseptillaan HOK-Elanto kykenee ketterästi tuomaan korvaavan kauppapalvelun alueelle, joka kärsi ostoskeskuspalosta maaliskuussa 2022.

S-ryhmän suurin alueosuuskauppa HOK-Elanto on syyskuussa 2022 voittanut Järvenpään kaupungin järjestämän kilpailun tilapäisen kaupan rakentamisesta Järvenpään Jamppaan, jossa ostokeskuspalo vei keväällä mukanaan alueen tärkeitä palveluita, mukaan lukien ruokakaupan.

Loka-marraskuun aikana entisen ostoskeskuksen paikalle nousee HOK-Elannon omistaman Alepa-ketjun ainutlaatuinen moduulirakenteinen myymälä. Kyseessä on HOK-Elannon ensimmäinen puurakenteisista moduuleista koottava myymälärakennus, joka on sijoitettavissa uudelleen useita kertoja, ja jonka julkisivu voidaan erilaisilla pinnoiteratkaisulla sopeuttaa kulloiseenkin ympäristöönsä. Kokonaispinta-alaltaan 415 neliömetrin kokoinen Alepa Jamppa vastaa sekä kokoluokaltaan, valikoimaltaan että lisäpalveluiltaan perinteistä Alepa-myymälää.

Valmis konsepti mahdollisti HOK-Elannon ketterän reagoinnin yllättäen muuttuneeseen markkinatilanteeseen

Myymäläkonsepti on odottanut ensimmäistä sopivaa sijoituspaikkaansa muutaman vuoden ajan. Konsepti kehitettiin alun perin, jotta HOK-Elanto voisi tuoda kauppapalvelut etunojassa uusille, vielä rakenteilla oleville asuinalueille sekä erilaisten kehityshankkeiden yhteydessä purettavien paikallisten ostoskeskusten tilalle väliaikaisratkaisuksi.

- Jampan palvelutarjonta kutistui huomattavasti ostoskeskuspalon myötä, ja tarve korvaavalle kauppapalvelulle oli kiireellinen. Valmiin konseptimme ansiosta kykenemme vastaamaan kaupungin sekä alueen asukkaiden esittämiin toiveisiin ja tarpeisiin nopealla aikataululla. Moduulirakenteisen Alepa Jampan pystytys käynnistetään lokakuun alussa ja myymälä saadaan avattua asiakkaille jo marraskuun aikana, HOK-Elannon kiinteistöjohtaja Jyrki Karjalainen kertoo.

Myymälä koostuu yhteensä kymmenestä 4 x 14 metrin mittaisesta moduulista. Myymälän rakenteet, kiinteistötekniikkavaraukset ja myymäläkalusteet tehdään valmiiksi moduulimyymälän toimittajan tuotantotiloissa ja sen osat kuljetetaan tilaelementteinä kohteeseen.

Alepa palvelee Jampan alueen asukkaita toistaiseksi, ja kestävien moduulirakenteidensa ansiosta se voi tulevaisuudessa matkata vähintään kymmeneen uuteen kohteeseen. Myymälän siirto ja avaus uudessa osoitteessa on mahdollista suorittaa aina noin 6–8 viikossa.

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 650 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa ja meillä työskentelee noin 6 500 hok-elantolaista.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikenneasemia ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 360.

Ravintola Salve uudistui. Merimieshenkisessä kortteliravintolassa viihdytään porukalla ja usein.7.11.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Merimiesten kantapaikkana Helsingin Hietalahdenrannassa 125 vuotta sitten avautunut ravintola Salve raikasti sisustustaan ja ruokalistaansa. Uskollisen kanta-asiakaskunnan omaava ravintola keräsi myös asiakkaiden toiveita uudistuksen alla. Isot pyöreät pöydät, käsinojalliset tuolit, merimiesravintolan sielu sekä ruokalistalta silakat, lihapullat, lohikeitto ja wieninleike haluttiin säilyttää. Uudistettu ravintola on nyt auki.

Prisma Hyvinkään uudistus valmistui: Ruokatorille tarjolle ravintolatason annoksia ja myymälän energiankulutus puolittui1.11.2022 07:00:00 EET | Tiedote

Prisma Hyvinkään laaja uudistushanke on valmistunut lokakuun lopussa. Hyvinkääläisten toiveisiin on vastattu muun muassa Kerää & Skannaa -palvelulla sekä tuomalla Ruokatorin valikoimaan sushia, kanansiipiä ja paikan päällä savustettua kalaa. Usean miljoonan investoinnissa myymälämiljöö päivittyi modernimmaksi ja myymälässä tehtiin merkittäviä energiansäästötoimia.

Alepan ja Starshipin kuljetusrobottipilotti päätökseen – keskustelut käynnissä seuraavasta vaiheesta ja suunnitelmista ensi vuodelle30.10.2022 18:00:00 EET | Tiedote

Espoon kaduilla huhtikuusta alkaen huristelleet sympaattiset kuljetusrobotit ovat saaneet osakseen paljon ihastusta, ja ne ovat toimittaneet tuhansia tilauksia asiakkaille. Nyt Alepan ja Starship Technologiesin onnistunut pilotti on saatu päätökseen ja keskustelut sekä suunnittelu robottikuljetuspalvelujen seuraavasta vaiheesta ensi vuonna ovat käynnissä.