SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

HOK-Elanto ja SOK hakevat kokemuksia turvamyyjien käytöstä

S-ryhmässä kokeillaan uudenlaista tapaa tuottaa myymälöiden turvallisuuspalveluja. Kokeilun aikana osassa HOK-Elannon myymälöistä työskentelee SOK:n turvallisuusalan tytäryhtiön Rekla Oy:n palveluksessa olevia turvamyyjiä.

Turvamyyjät ovat pilottikohteissa osa HOK-Elannon myymälöiden myynti- ja asiakaspalveluhenkilöstöä, ja osallistuvat normaaleihin myymälätehtäviin, kuten hyllytykseen, asiakaspalveluun ja kassatehtäviin. Myyjän tehtävien lisäksi heidät on perehdytetty myymälän turvallisuutta ylläpitäviin tehtäviin kuten mahdollisten vaaratilanteiden havainnointiin ja ennaltaehkäisyyn sekä uhkatilanteisiin vastaamiseen.

– Turvallinen myymäläympäristö on jokaisen työntekijämme ja asiakkaamme perusoikeus. Turvamyyjien avulla pyrimme entisestään parantamaan reagointinopeutta erityisesti yllättävissä häiriötilanteissa, toimialajohtaja Kimmo Nikula HOK-Elannosta kertoo.

Turvamyyjien käyttö on kaupanalalla varsin yleistä. SOK:n palvelukseen ei turvamyyjiä ole kuitenkaan aiemmin palkattu.

– S-ryhmän turvamyyjätoiminta tarkoittaa työntekijöillemme uusia kouluttautumismahdollisuuksia ja entistä monipuolisempia urapolkuja. Koska tehtävään kuuluu lisävastuita, turvamyyjien palkkaus on meillä sekä perinteistä myyjän että vartijan tehtävää korkeampi, SOK:n riskienhallintapäällikkö Mikko Koskinen kertoo.

Turvamyyjien rekrytointi alkaa tänään 19.11. Päätöksiä mallin laajemmasta käyttöönotosta tehdään aikaisintaan syksyllä 2019.

Lisätietoja:

Toimialajohtaja Kimmo Nikula, HOK-Elanto: 010 76 60620
Riskienhallintapäällikkö Mikko Koskinen, SOK: 010 76 82421

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

S-ryhmän keskeiset liiketoiminta-alueet ovat marketkauppa, tavaratalo- ja erikoisliikekauppa, liikennemyymälä- ja polttonestekauppa, matkailu- ja ravitsemiskauppa, rautakauppa sekä rahoituspalvelut.  S-ryhmän vähittäismyynti oli vuonna 2017 noin 11 miljardia euroa, ja se oli suurin yksityinen työllistäjä Suomessa 37 000 työntekijällään.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Uusi Original Sokos Hotel Tripla yhdistää kaupunkilaiset ja matkailijat5.12.2018 10:00Tiedote

Sokos Hotels -ketjun uusin hotelli avautuu Pasilan Triplaan, uuden urbaanin kaupunkikeskuksen sydämeen. Hotellin missiona on yhdistää kaupunkilaiset ja matkailijat sekä toimia lähialueen yri-tysten ja asukkaiden keskuksena ja kohtaamispaikkana. Triplaan avautuva ostoskeskus on Poh-joismaiden suurin, ja yhdessä lähiympäristön palveluiden kanssa se tarjoaa poikkeuksellisen elä-myskeskuksen sekä kotimaisille että kansainvälisille matkailijoille.

Founder Institute ja S-ryhmä tuovat uuden globaalin startup-ohjelman Helsinkiin28.11.2018 09:00Tiedote

San Franciscossa päämajaansa pitävä startup-kiihdyttämö Founder Institute ja S-ryhmä perustavat uuden ruokateknologiaan keskittyvän globaalin startup-ohjelman Suomeen. Helsingissä käynnistyvä Food Founder Programme tulee auttamaan aloittelevia ruoan, ruokateknologian ja maatalousteknologian parissa toimivia yrittäjiä ja yrityksiä rakentamaan ideoista kansainvälisiä menestystarinoita. Ensimmäinen 13 viikon mittainen koulutusohjelma käynnistyy vuoden 2019 alussa.