SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

HOK-Elanto ja SOK hakevat kokemuksia turvamyyjien käytöstä

S-ryhmässä kokeillaan uudenlaista tapaa tuottaa myymälöiden turvallisuuspalveluja. Kokeilun aikana osassa HOK-Elannon myymälöistä työskentelee SOK:n turvallisuusalan tytäryhtiön Rekla Oy:n palveluksessa olevia turvamyyjiä.

Turvamyyjät ovat pilottikohteissa osa HOK-Elannon myymälöiden myynti- ja asiakaspalveluhenkilöstöä, ja osallistuvat normaaleihin myymälätehtäviin, kuten hyllytykseen, asiakaspalveluun ja kassatehtäviin. Myyjän tehtävien lisäksi heidät on perehdytetty myymälän turvallisuutta ylläpitäviin tehtäviin kuten mahdollisten vaaratilanteiden havainnointiin ja ennaltaehkäisyyn sekä uhkatilanteisiin vastaamiseen.

– Turvallinen myymäläympäristö on jokaisen työntekijämme ja asiakkaamme perusoikeus. Turvamyyjien avulla pyrimme entisestään parantamaan reagointinopeutta erityisesti yllättävissä häiriötilanteissa, toimialajohtaja Kimmo Nikula HOK-Elannosta kertoo.

Turvamyyjien käyttö on kaupanalalla varsin yleistä. SOK:n palvelukseen ei turvamyyjiä ole kuitenkaan aiemmin palkattu.

– S-ryhmän turvamyyjätoiminta tarkoittaa työntekijöillemme uusia kouluttautumismahdollisuuksia ja entistä monipuolisempia urapolkuja. Koska tehtävään kuuluu lisävastuita, turvamyyjien palkkaus on meillä sekä perinteistä myyjän että vartijan tehtävää korkeampi, SOK:n riskienhallintapäällikkö Mikko Koskinen kertoo.

Turvamyyjien rekrytointi alkaa tänään 19.11. Päätöksiä mallin laajemmasta käyttöönotosta tehdään aikaisintaan syksyllä 2019.

Lisätietoja:

Toimialajohtaja Kimmo Nikula, HOK-Elanto: 010 76 60620
Riskienhallintapäällikkö Mikko Koskinen, SOK: 010 76 82421

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Esteetön hotelli toivottaa kaikki asiakkaat tervetulleiksi16.5.2019 13:25:33 EESTTiedote

S-ryhmän hotelliketjuissa, Sokos Hotelleissa ja Radisson Blu Hotelleissa, kehitetään parhaillaan entistä esteettömämpiä hotelleja. Hotelleissa on tehty esteettömyyskartoitukset, joilla on selvitetty tilojen tämänhetkistä toimivuutta liikkumis- ja toimintaesteisille henkilöille. Tavoitteena on luoda mahdollisimman saavutettavia hotelliympäristöjä moninaisille asiakasryhmille. Kehitysvinkkejä toivotaan myös asiakkailta, sillä kokemus on osoittanut, että parhaat toimenpide-ehdotukset tulevat suoraan hotellivierailta.

80 000 hakijaa, yli 14 000 työelämäkokemusta – S-ryhmä satsaa nuorten työelämätaitoihin16.5.2019 08:15:00 EESTTiedote

S-ryhmä työllistää kesällä 2019 ympäri Suomen ennätysmäärän eli noin 14 000 nuorta. Nuorten viesti on selkeä: kesällä halutaan tehdä töitä eikä maata kotona. Kesätyöhakemuksia vastaanotettiin yli 80 000. Osuuskaupparyhmän tavoitteena on tarjota myönteisiä työelämän ensikokemuksia kaikille kesäläisille. Uusinta uutta on ensimmäisessä työpaikassa olevien nuorten perehdyttämiseen Työterveyslaitoksen kanssa luotu Kesäduunipassi.