HOK-Elanto sulkee noin puolet ravintoloistaan ja supistaa aukioloaikoja 20.1.22 asti, tarjoaa työtä kaupan puolella

HOK-Elanto joutuu uusien ravintolarajoitusten takia sulkemaan noin puolet ravintoloistaan ja supistamaan auki pidettävien ravintoloiden aukioloaikoja 20.1.2022 asti. HOK-Elanto tarjoaa töitä kaupoissaan kaikille niille ravintolatyöntekijöilleen, joiden työmahdollisuuksiin ravintoloissa kiristyvät rajoitukset vaikuttavat.

S-ryhmän suurin alueosuuskauppa HOK-Elanto joutuu kiristyvien ravintolarajoitusten takia sulkemaan 77 ravintolastaan 35 ravintolaa noin neljäksi viikoksi 20.1.2022 asti. 39 ravintolaa saadaan pidettyä auki rajoitusten puitteissa aukioloaikoja supistaen.

- Ymmärrämme koronatilanteen vakavuuden Suomessa ja tilanteen haltuun saaminen on tietysti tärkeintä. Tulevat rajoitukset ovat koko alallemme, henkilökunnallemme ja asiakkaillemme todella kova isku, jälleen kerran. Epidemian hoito kurittaa ravintola-alaa rajulla tavalla. Toivomme todella painetta koronatilanteen kuriin saamiseksi rokotekattavuuden lisäämisellä ja pikaista paluuta normaaliin tämän kolmen viikon jälkeen, HOK-Elannon ravintoloista vastaava toimialajohtaja Henriikka Puolanne sanoo.

HOK-Elanto tarjoaa Prismoissaan, S-marketeissaan ja Alepoissaan töitä kaikille niille ravintolatyöntekijöilleen, joiden työmahdollisuuksiin ravintoloissa kiristyvät rajoitukset vaikuttavat.

- Ravintola-alalla on nyt todella paljon huolta ja näkymä on sumea. Olemme monialayrityksenä poikkeuksellisessa tilanteessa, kun pystymme tässä hetkessä tarjoamaan töitä kaupoissamme. Tämä vaatii jälleen joustavalta henkilökunnaltamme hurjaa venymistä ja uuteen hyppäämistä, Puolanne toteaa.

S-ryhmään kuuluvalla HOK-Elannolla on ravintoloita Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Hyvinkäällä, Järvenpäässä ja Keravalla. Lisätietoa HOK-Elannon ravintoloiden aukioloajoista päivitetään osoitteeseen raflaamo.fi.

HOK-Elanto, Stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 630 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 500 henkilöä.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikenneasemia ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 300.

Prisma Hyvinkää saa uuden ilmeen ja valikoima monipuolistuu – myymälä palvelee koko uudistuksen ajan11.7.2022 07:49:00 EEST | Tiedote

Hyvinkäällä kauppakeskus Willan yhteydessä sijaitseva, vuonna 2001 avattu Prisma uudistuu tänä syksynä entistä nykyaikaisemmaksi ja monipuolisemmaksi. Laajan myymälämiljöön päivityksen ohella myymälän tuotevalikoima kasvaa ja Ruokatorilta voi jatkossa napata mukaansa muun muassa sushia, kanansiipiä ja paikan päällä savustettua kalaa. Asiakkaiden käyttöön saadaan lisäksi toivottu Kerää & Skannaa -palvelu.

Nopea suurteholataus onnistuu nyt myös Helsingin keskustassa – ABC-latausverkosto laajenee voimakkaasti pääkaupunkiseudulla29.6.2022 09:17:00 EEST | Tiedote

Sähkö- ja hybridiautojen latauspistetarjonta kasvaa voimakkaasti HOK-Elannon toimialueella vuoden 2022 aikana. Jo kesäkuun lopussa Helsingin keskustassa päästään nauttimaan parannetusta latauspisteinfrasta, kun auton voi jatkossa ladata uudella Bulevardin S-marketin yhteydessä sijaitsevalla ABC-latausasemalla. Autoilijoiden käytössä kyseisellä latausasemalla on yhteensä kuusi suurteholatauspistettä, joissa lataus onnistuu nopeimmillaan minuuteissa, sekä kaksi AC-peruslatauspistettä.

HOK-Elanto toimitti viime vuonna lähes miljoona ruoan verkkokauppatilausta – näillä alueilla verkkokauppa vetää eniten21.6.2022 07:09:00 EEST | Tiedote

Ruoan verkkokauppa on ollut vahvassa kasvussa jo yli kahden vuoden ajan. Vuonna 2021 HOK-Elannon asiakkaat tekivät lähes miljoona ruoan verkkokaupan tilausta ja myynti harppasi 53 prosenttia edellisvuodesta siivittäen HOK-Elannon ruoan verkkokaupan markkinajohtajaksi alueellaan. Tarkempi katsaus HOK-Elannon myyntidataan osoittaa, että ruoan verkkokaupan käyttö korostuu etenkin pientalovaltaisilla alueilla ja lapsiperheiden keskuudessa.