HOK-Elanto sulkee noin puolet ravintoloistaan ja supistaa aukioloaikoja 20.1.22 asti, tarjoaa työtä kaupan puolella

HOK-Elanto joutuu uusien ravintolarajoitusten takia sulkemaan noin puolet ravintoloistaan ja supistamaan auki pidettävien ravintoloiden aukioloaikoja 20.1.2022 asti. HOK-Elanto tarjoaa töitä kaupoissaan kaikille niille ravintolatyöntekijöilleen, joiden työmahdollisuuksiin ravintoloissa kiristyvät rajoitukset vaikuttavat.

S-ryhmän suurin alueosuuskauppa HOK-Elanto joutuu kiristyvien ravintolarajoitusten takia sulkemaan 77 ravintolastaan 35 ravintolaa noin neljäksi viikoksi 20.1.2022 asti. 39 ravintolaa saadaan pidettyä auki rajoitusten puitteissa aukioloaikoja supistaen.

- Ymmärrämme koronatilanteen vakavuuden Suomessa ja tilanteen haltuun saaminen on tietysti tärkeintä. Tulevat rajoitukset ovat koko alallemme, henkilökunnallemme ja asiakkaillemme todella kova isku, jälleen kerran. Epidemian hoito kurittaa ravintola-alaa rajulla tavalla. Toivomme todella painetta koronatilanteen kuriin saamiseksi rokotekattavuuden lisäämisellä ja pikaista paluuta normaaliin tämän kolmen viikon jälkeen, HOK-Elannon ravintoloista vastaava toimialajohtaja Henriikka Puolanne sanoo.

HOK-Elanto tarjoaa Prismoissaan, S-marketeissaan ja Alepoissaan töitä kaikille niille ravintolatyöntekijöilleen, joiden työmahdollisuuksiin ravintoloissa kiristyvät rajoitukset vaikuttavat.

- Ravintola-alalla on nyt todella paljon huolta ja näkymä on sumea. Olemme monialayrityksenä poikkeuksellisessa tilanteessa, kun pystymme tässä hetkessä tarjoamaan töitä kaupoissamme. Tämä vaatii jälleen joustavalta henkilökunnaltamme hurjaa venymistä ja uuteen hyppäämistä, Puolanne toteaa.

S-ryhmään kuuluvalla HOK-Elannolla on ravintoloita Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Hyvinkäällä, Järvenpäässä ja Keravalla. Lisätietoa HOK-Elannon ravintoloiden aukioloajoista päivitetään osoitteeseen raflaamo.fi.

Espooseen avataan torstaina uudenlainen Alepan ja ABC-aseman yhdistelmä: ruokakauppa, sähkölataus ja autopesu mutta ei bensa- ja dieselpumppuja12.1.2022 07:00:00 EET | Tiedote

S-ryhmän suurin alueosuuskauppa HOK-Elanto avaa torstaina 13.1. Espoon Jupperiin Alepan ja ABC-aseman. Kyseessä on ensimmäinen Alepan ja ABC-aseman yhdistelmä, jossa on autopesu ja sähköautojen latauspisteet, muttei lainkaan bensan tai dieselin tankkausmahdollisuutta. Jupperin Alepa ja ABC-asema palvelevat asiakkaita, jotka haluavat käydä ruokakaupassa ja samalla ladata autoonsa lisää ajokilometrejä sekä pesettää autonsa.

Kunniamaininta kriisijohtamisesta ja liiketoiminnan jatkuvuudesta HOK-Elannolle ja Newsecille8.12.2021 15:30:00 EET | Tiedote

Vuoden työympäristöteko 2021 -kilpailussa HOK-Elannolle ja Newsecille on myönnetty kunniamaininta kriisijohtamisesta ja liiketoiminnan turvaamisesta. HOK-Elannon työympäristöä on vahvistettu koronapandemian aikana kokonaisvaltaisesti fyysisen, digitaalisen ja sosiaalisen työympäristön näkökulmasta. Laajaan työympäristökokonaisuuteen kuuluu yli 300 toimipaikkaa ja vuonna 2020 valmistunut uusi pääkonttori. Pääkonttorihankkeessa Newsec toimi HOK-Elannon luotettuna kumppanina.