Holiday inn -hotellien uusi ruokalista tarjoaa enemmän kasvisannoksia ja trendikästä härkistä

Holiday Inn -hotellien uudella ruokalistalla on monipuolinen kattaus ketjun nimikkoannoksia sekä kansainvälisiä ja paikallisia herkkuja. Helsingin Elielinaukion ja Ruoholahden sekä Vantaan Holiday Inn -hotellien uusi ruokalista rakentuu Holiday Inn Open Lobby -ruokafilosofian ympärille tarjoten bistrohenkisiä, maukkaita ja nykyaikaisia annoksia, joissa maistuvat aidot maut.
Holiday inn -ruokalista: Avocadoa ja lohta

Holiday Inn -ketjun kaikkialla maailmassa tarjoilemat nimikkoannokset, kuten Caesarsalaatti, pippuripihvi ja paistettu lohifilee, löytyvät luonnollisesti myös Holiday Inn -hotellien uudelta ruokalistalta. Nimikkoannosten lisäksi tarjolla on sekä kotoisia klassikkoja että tuttuja suosikkeja pienellä twistillä, kuten valkosipulietanoita, lihapullia tai tuhti leike wieniläiseen tapaan. Burgereissa uudella listalla maistuvat kotimainen luomuliha ja poro.

Terveystrendeihin vastaavat runsaat salaatit ja kasvisannokset, joita löytyy myös burgereissa ja sandwicheissa. Vegaanisen ruuan ystäville tarjolla on paahdettua munakoisoa höystettynä muun muassa härkiksellä, jota löytyy myös lasten listalta.

Listan laajuus tarjoaa helposti kaikille sopivia annoksia ja siinä on huomioitu hyvin myös gluteenittomat vaihtoehdot. Esimerkiksi pasta-annokset on saatavilla myös gluteenittomana.

Ruokalistan lisäksi myös hotellien viinilista uudistuu. Suomi 100 -teema tulee hyvin esiin Wine Galleryn puna- ja valkoviineissä, joita koristaa Tove Jansson -aiheinen etiketti. Juhlavuoden kunniaksi voi nauttia myös aitoa Suomi 100 -samppanjaa. Viinilista tuo aromikkaita makuja eri puolelta uutta ja vanhaa manteretta, mukaan lukien Vuoden Viinit 2016 -kilpailun kultamitalisti-Chardonnayn Espanjasta, Kung Fu Girl Riesling’in Yhdysvalloista sekä Malbec-luomuviinin Argentiinasta.

Perheen pienimmille Holiday Inn -hotelleissa on tarjolla oma lastenlista, jossa on mukana kala-, liha- ja kasvisvaihtoehtoja. Ja mikä parasta, lapset ruokailevat ilmaiseksi maksavan aikuisen seurassa. Kids Eat Free -etu on voimassa koko vuoden kaikissa Holiday Inn -hotelleissa kaikkialla maailmassa. Etu koskee hotelliin majoittuvien perheiden alle 13-vuotiaita lapsia.

Uusi Holiday Inn -ruokalista on nyt tarjolla Elielinaukion, Ruoholahden ja Vantaan Holiday Inn -hotelleissa.

Pauli Kouhia, ruokatuotekehityspäällikkö, Restel Oy, +358 45 110 1572, pauli.kouhia@restel.fi

Timo Vehmas, Brand Manager, IHG-hotellit, +358 40 674 3340, timo.vehmas@restel.fi

www.finland.holidayinn.com/hotellit/hotellien-ravintolat

Holiday inn -ruokalista: Avocadoa ja lohta
Holiday Inn -ruokalista: Pippuripihvi

Maailmanlaajuisen Holiday Inn -hotelliketjun tarina alkoi Memphisissä yli 60 vuotta sitten. Vuonna 1952 Holiday Inn hotellien perustaja Kemmons Wilson päätti perustaa hotelliketjun, joka tarjoaa palveluja, joita aiemmin ei ollut saatavilla. Ensimmäinen Holiday Inn avattiin vuonna 1952 Memphisissä Wilsonin perheen kotikaupungissa. Nykyisin maailmalla toimii yli 1200 Holiday Inn -hotellia, lähes 70 maassa. Tasokkaat ja nykyaikaiset Holiday Inn -hotellit sopivat yhtälailla liikematkustajille kuin lomailijoillekin. Holiday Inn -ketju on kansainvälisten tutkimusten mukaan yksi maailman tunnetuimmista hotelliketjuista

Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Konserniin kuuluu noin 240 ravintolaa ja 43 hotellia.  Liikevaihto vuonna 2015 oli 382,6 M€. Yritys työllistää Suomessa yli 5 000 hotelli- ja ravintola-alan ammattilaista. Restelin hotelleja ovat kotimaiset Cumulus- ja Rantasipi-ketjut, Hotelli Seurahuone Helsinki, kansainväliset Holiday Inn -hotellit, Crowne Plaza Helsinki ja Hotel Indigo Helsinki-Boulevard. Ravintoloihin kuuluvat mm. Burger King®-, Rax Buffet-, HelmiSimpukka-, Grillsson-, Huviretki-, Martina-, O’Learys-, Wanha Mestari-, Hemingway’s -ravintolat ja Tapahtumaravintolat.