Restel Oy

Holiday Inn Tampere - Central Station jälleen kansainvälisen hotelliketjun kärkipaikalla

Tampereen Holiday Inn -hotelli valloitti tämän vuoden huhtikuussa IHG:n hotellien kärkisijan asiakastyytyväisyyden mittauksessa Euroopassa. Jatkona menestykselle Holiday Inn -ketjun pohjoisin tähti nappasi lähes 400 Euroopan IHG hotellin joukossa ykköspaikan vuoden toisen kvartaalin parhaana ongelmanratkaisijana.

Holiday Inn Tampere - Central Station

IHG panostaa vahvasti hotelliensa asiakaspalveluun ja mittaa säännöllisesti asiakastyytyväisyyttä. Mittauksen pääkategoriat ovat kokonaistyytyväisyys (Overall Experience), ongelmanhallinta (Problem Handling), kanta-asiakkaiden huomiointi sekä palvelu.

Hotelliasiakas toivoo aina ennen kaikkea mutkatonta ja ongelmatonta vierailua. Joskus ongelmia kuitenkin syntyy, jolloin koetellaan hotellin taitoa selvittää pulmatilanne asiakasta tyydyttävällä tavalla. Monet hotellivieraat eivät yleensä edes kerro ongelmista suoraan hotellin henkilökunnalle. Tällöin on tärkeää, että asiakaspalvelija osaa tunnistaa pienistäkin signaaleista mahdollisen ongelman sekä saa asiakkaan kertomaan pulmastaan.

Tampereen Holiday Inn -hotelli on vt. hotellinjohtaja Tomi Mönkkösen johdolla onnistunut ratkaisemaan loistavasti asiakkaiden kohtaamat epäkohdat. "Hyvään ongelmanratkaisutaitoon liittyy asiakkaan kuunteleminen, empaattisuus, kyky erottaa olennainen, vankka itseluottamus sekä aito välittäminen. Hotellin henkilökunta harjoittelee säännöllisesti ongelmanratkaisua koulutuksen ja siihen soveltuvien työkalujen avulla", toteaa Mönkkönen.

Timo Haapanen, Holiday Inn Tampere - Central Station, hotellinjohtaja, 040 541 0850, timo.haapanen@restel.fi
Timo Vehmas, Senior Brand Manager, IHG hotellit, 040 674 3340, timo.vehmas@restel.fi

Holiday Inn Tampere - Central Station

Restel Oy

09 733 52http://www.restel.fi

Maailmanlaajuisen Holiday Inn hotelliketjun tarina alkoi Memphisissä yli 50 vuotta sitten. Vuonna 1952 Holiday Inn hotellien perustaja Kemmons Wilson päätti perustaa hotelliketjun, joka tarjoaa palveluja, joita aiemmin ei ollut saatavilla. Ensimmäinen Holiday Inn avattiin vuonna 1952 Memphisissä Wilsonin perheen kotikaupungissa. Nykyisin maailmalla toimii yli 1200 Holiday Inn -hotellia, lähes 70 maassa. Intercontinental Hotel Groupin (IHG) tasokkaat ja nykyaikaiset Holiday Inn -hotellit sopivat yhtälailla liikematkustajille kuin lomailijoillekin. Holiday Inn ketju on kansainvälisten tutkimusten mukaan yksi maailman tunnetuimmista hotelliketjuista. www.holidayinn.com www.ihg.com

Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Konserniin kuuluu 43 hotellia ja 250 ravintolaa. Restelin liikevaihto vuonna 2016 oli 394 M €. Restelin hotelleja ovat kotimaiset Cumulus City & Resort -ketju ja Hotelli Seurahuone Helsinki, kansainväliset Holiday Inn -hotellit, Crowne Plaza Helsinki ja Hotel Indigo Helsinki – Boulevard. Ravintoloihin kuuluvat mm. BURGER KING®-, Rax Buffet-, HelmiSimpukka-, Bistro Cumulus-, Grillsson-, Huviretki-, Martina-, Wanha Mestari- ja Hemingway’s -ravintolat. www.restel.fi

Lue lisää julkaisijalta Restel Oy

Restelin hotellitoiminta siirtyy Scandicille21.6.2017 09:57Tiedote

Restel Oy on päättänyt myydä hotelliliiketoimintansa Scandicille. Kaupan myötä Cumulus-hotellit, Holiday Inn -hotellit, joukko kaupunkihotelleja sekä niiden ravintolat siirtyvät Scandicille. Kaupan odotetaan toteutuvan vuoden 2017 viimeisen neljänneksen lopulla, kun kaikki viranomaishyväksynnät on saatu. Kaupan jälkeen Restel jatkaa toimintaansa ravintola-alan yhtiönä. Scandic tiedotti asiasta aikaisemmin tänään pörssitiedotteella.