Hollola mukaan kauppakamariverkostoon

Hollolan kunta on päättänyt liittyä Hämeen kauppakamarin jäseneksi. ”Yhteistyösuhteiden rakentaminen Hollolan kuntaan on toiminut mutkattomasti. Nyt voimme entistä tehokkaammin tukea elinkeinoelämän ja kunnan yhteistyötä”, korostaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen tyytyväisenä.

(Kuva Visitlahti-kuvapankki / Petri Koivisto)

Hollolan kunta haluaa kehittää ja ylläpitää alueensa elinkeinoja ja elinvoimaisuutta. ”Hämeen kauppakamarin laaja-alainen, tulevaisuuteen suuntautunut ja verkostoituva toimintatapa edistää koko alueen sekä samalla yksittäisen kunnan kehitysmahdollisuuksia”, toteaa Hollolan kunnan elinkeinopäällikkö Sari-Anna Vilander.

Hämeen kauppakamarin tärkeimpinä tehtävinä on edistää toiminta-alueensa elinvoimaa ja yritysten toimintaa sekä kasvua alueella. Kauppakamarin jäsenistön tarpeet määrittävät vaikuttamisen kohteet ja painopisteet sekä maakunnallisesti että valtakunnallisesti.

”Haluamme hyödyntää kauppakamarin toimintaympäristön tuntemusta ja edunvalvontaa kuntamme hyväksi. Elinkeinoelämän ja elinvoimaisuuden ylläpitämiseksi voimme myös käyttää kauppakamarin tuottamaa tietoa ja palveluita”, Vilander sanoo.

”Alueemme kuntien elinvoimaisuuden lisäksi vaikuttamisen painopisteitämme ovat muun muassa osaavan työvoiman saatavuus, liikenneyhteydet ja kaavoitus”, Eerikäinen kertoo.

Hämeen kauppakamarin toiminta-alueeseen kuuluvat Päijät-Häme, Kanta-Hämeestä Hämeenlinnan ja Forssan seutukunnat sekä Keski-Suomesta Kuhmoinen. Hollola mukaan lukien kauppakamariin kuuluu nyt 17 kuntaa ja kaupunkia sekä yli 900 jäsenyritystä ja -yhteisöä.

Hollolan kunnan elinkeinopäällikkö Sari-Anna Vilander, p. 044 780 1298

(Kuva Visitlahti-kuvapankki / Petri Koivisto)

Hämeessä tarvetta hallitustyöskentelyn terävöittämiseen20.3.2019 07:00:00 EETTiedote

Hämeessä PK-yritykset eivät panosta tarpeeksi hallitustyöskentelyyn, selviää kauppakamarien helmikuussa tekemästä PK-hallitusbarometrikyselystä. ”Alueemme yritysten tulee hallitustyöskentelyssään selkeästi panostaa enemmän osaamiseen. Häme on lähes kaikissa mittareissa valtakunnallisen keskiarvon alapuolella. Ainoastaan sitoutuminen kokousten välillä on alueellamme keskimääräistä parempaa ja ymmärretään, että hallitusten jäsenten tulisi olla käytettävissä muutoinkin kuin kokouksissa”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamari kannustaa naisosaajia PK-yritysten hallitusjäseniksi8.3.2019 05:50:00 EETTiedote

Neljännes Suomessa toimivien PK-yritysten hallitusten jäsenistä on naisia, selviää kauppakamareiden helmikuussa tekemästä PK-hallitusbarometrikyselystä. Luku on lähes sama kuin pienillä pörssiyhtiöillä, joissa naisia on 26 prosenttia. ”Alueellamme vastanneiden PK-yritysten hallitusjäsenistä 19 prosenttia on naisia. Valtakunnallisesti keskimääräistä alhaisempi tulos osoittaa, että meidän pitää kannustaa alueellamme osaavia naisia hallitusammattilaisiksi sekä tarjottava heille myös mahdollisuutta osallistua yritysten hallitustyöskentelyyn”, painottaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Varusmiehet ja alueen yritykset kohtasivat rekrytointitapahtumassa Panssariprikaatissa22.2.2019 15:13:30 EETTiedote

Parolan Panssariprikaatin Varusmiestoimikunta (VMTK) järjesti yhteistyössä Hämeen kauppakamarin kanssa kaksipäiväisen rekrytointitapahtuman varusmiehille 20.-21.2. ”Tapahtuma järjestettiin tässä laajuudessa toista kertaa ja siihen osallistui 1500 varusmiestä sekä lähes kaksikymmentä yritystä ja oppilaitosta. Palaute on ollut hyvää ja yritykset tyytyväisiä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.