Holmströmille ja Wahlroosille kauppakamarin ansiomerkit

Keskuskauppakamari on palkinnut Bengt Holmströmin ja Björn Wahlroosin rautaisilla ansiomerkeillä ratastunnuksella. Ratastunnuksella varustettu ansiomerkki on myönnetty nyt yhteensä kymmenelle merkittävälle talouspolitiikan vaikuttajalle.

Björn Wahlroos, Bengt Holmström ja Risto E. J. Penttilä.

Ansiomerkit luovutettiin Holmströmille ja Wahlroosille kauppakamarin 100-vuotista historiaa juhlistavassa seminaarissa Finlandia-talolla. Professori Bengt Holmströmin merkin myöntöperusteena ovat huomattavat tieteelliset saavutukset sekä rakentava osallistuminen Suomen talouspoliittiseen keskusteluun. Hallituksen puheenjohtaja Björn Wahlroos taas on ansainnut merkin merkittävällä panoksellaan Suomen talouskasvuun ja talouspoliittiseen keskusteluun.

“Bengt Holmström ja Björn Wahlroos ovat kansainvälisesti arvostettuja ja rohkeita keskustelijoita. Molemmilla on ollut poikkeuksellisen suuri merkitys Suomen taloudelle ja menestykselle”, kiittää Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Risto E. J. Penttilä.

Keskuskauppakamarin rautainen ansiomerkki kauppakamaritunnuksella on aikaisemmin myönnetty kahdeksalle vaikuttajalle tunnustuksena merkittävästä osallistumisesta talouspoliittiseen keskusteluun: entiselle pääministerille ja eduskunnan puhemiehelle Paavo Lipposelle (1999), ministeri Raimo Sailakselle (2004), ministeri Antti Tanskaselle (2007), pääjohtaja Erkki Liikaselle (2010), elinkeinoministeri Olli Rehnille (2010), hallituksen puheenjohtaja Matti Alahuhdalle (2013), hallituksen puheenjohtaja Esko Aholle (2014) sekä professori Sixten Korkmanille (2016).

Keskuskauppakamarin ansiomerkki on vuodesta 1929 asti jatkunut arvostettu ja näkyvä tapa palkita työntekijät ansioistaan. Merkkien myöntämisestä päättää Keskuskauppakamarin ansiomerkkilautakunta, jonka jäsenet edustavat elinkeinoelämän eri aloja. Ansiomerkkejä myönnetään saman työnantajan palveluksessa kertyneistä työvuosista, pitkästä työurasta elinkeinoelämässä sekä ainutlaatuisesta työsuorituksesta. Erikoisansiomerkkejä ovat rautaisen ansiomerkin lisäksi Kauppakamarin ansioristi, elämäntyömerkki ja Suomi 100 -erikoisansiomerkki.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Risto E. J. Penttilä, p. 050 366 2395
Osastopäällikkö Tarja Nuutinen, p. 09 4242 6234
www.ansiomerkit.fi

Keskuskauppakamarin rautainen ansiomerkki kauppakamaritunnuksella
Keskuskauppakamarin osastopäällikkö Tarja Nuutinen kiinnitti rautaisen ansiomerkin Bengt Holmströmin rintaan.
Keskuskauppakamarin osastopäällikkö Tarja Nuutinen kiinnitti rautaisen ansiomerkin Björn Wahlroosiin rintaan.