Laattapiste

Hovioikeus: TM Rakennusmaailman vedeneristevertailu virheellinen

TM Rakennusmaailma julkaisi vuonna 2010 tuotetestin, jonka mukaan Laattapisteen maahantuoma Mapegum WPS -vedeneristysmassa ei pitäisi vettä. Helsingin käräjäoikeus tuomitsi jo helmikuussa 2015 antamassa päätöksessään vertailun harhaanjohtavaksi, eikä Helsingin hovioikeus nähnyt syytä muuttaa ratkaisua. - Hovioikeuden ratkaisu on ainoa oikea. Nyt pääsemme viimein kääntämään lehteä, Laattapisteen toimitusjohtaja Tommi Haru toteaa.

TM Rakennusmaailman yhteistyössä Koulutuskeskus Salpauksen kanssa tekemässä testissä vedeneristettä ja primeria ei sivelty sertifikaatin ohjemenekkien mukaisesti riittävästi. - TM Rakennusmaailman havaitsema vuoto johtui siitä, etteivät vedeneristeen kalvopaksuus ja primerin menekki olleet riittäviä, Haru sanoo.

TM Rakennusmaailman kanssa oli sovittu, että he teettävät VTT:llä sertifikaattiohjeiden mukaisesti tehdyn uusintatestin. Lehti ei kuitenkaan noudattanut sopimusta, vaan tilasi testin tehtäväksi samalla lailla kuin Koulutuskeskus Salpaus oli sen suorittanut. Näin ollen tuote vuoti edelleen, ja TM Rakennusmaailma julisti uusintatestin todistaneen tuotteen toimimattomaksi.

Kun VTT lopulta teki testin sertifikaatin mukaisesti aineella, joka oli otettu samasta astiasta kuin aiemmissakin testeissä, testi osoitti tuotteen vesitiiviiksi. TM Rakennusmaailma joutuikin myöntämään tulokset oikeiksi ja julkaisemaan oikaisun. - Mapegum WPS on laadukas, tutkitusti turvallinen märkätilajärjestelmä, johon asiakkaat ovat olleet poikkeuksetta tyytyväisiä. Tuotteessa ei ole missään vaiheessa ollut vikaa, vaan se on täysin vedenpitävä, Haru painottaa.

Tommi Haru, toimitusjohtaja, Laattapiste Oy,

Laattapiste
Mestarintie 5

Laattapiste Oy on suomalainen, vuonna 1979 perustettu perheyritys, joka on Suomen johtava keraamisten laattojen ja kylpyhuonekokonaisuuksien toimittaja. Laattapiste työllistää 145 henkilöä ja sen liikevaihto on yli 30 MEUR. Yritys hankki kesäkuussa omistukseensa julkisten tilojen lattiapäällystetoimittaja Oy Projektimatto Ab:n, jonka liikevaihto on yli 5 MEUR.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Laattapiste

Suuri, suurempi, jätti – Laattapisteen uutuuslaatoissa leikitellään koolla, pinnoilla ja materiaalilla13.6.2018 11:47:09 EESTTiedote

Laattapisteen uutuuslaatat yllättävät paitsi koollaan ja erikoispinnoillaan myös materiaalillaan: perinteisten keraamisten laattojen rinnalle ovat tulleet yksinoikeudella Interfacen ekologiset tekstiililaatat. – Runsas kierrätysmateriaalien käyttö, täysin hiilineutraali tuotantolaitos sekä lukuisat kestävän kehityksen hankkeet tekevät Interfacesta ainutlaatuisen tekstiililaattavalmistajan, tuotepäällikkö Mervi Kuula kertoo.

Laattapiste jatkaa kasvuaan ja ostaa Projektimaton22.6.2016 09:28:57 EESTTiedote

Laattapiste on hankkinut omistukseensa laadukkaita tekstiili- ja vinyylimattoja maahantuovan Projektimatto Oy:n. Kaupan myötä koko Projektimaton henkilökunta siirtyy Laattapisteen toimitiloihin Vantaalle. - Strategiamme on kasvaa sekä orgaanisesti että yrityksiä ostamalla. Perheomisteisen Projektimaton arvot ja toimintamalli sopivat erinomaisesti yksiin kanssamme, Laattapisteen toimitusjohtaja Tommi Haru toteaa.

Puu, rustiikkisuus ja värit vuoden 2016 laattatrendejä7.3.2016 10:58:38 EETTiedote

Eläväinen puu, rouhea betoni, rustiikkiset pinnat ja herkulliset värit – siinä tiivistettynä tämän vuoden suurimmat laattatrendit. Kuten muodissakin, suuntaukset ja vaikutteet valuvat Suomeen etupäässä Keski- ja Etelä-Euroopasta. – Muu Eurooppa on Suomea huimasti edellä laatoilla sisustamisessa. Meillä laattoja käytetään pääasiassa kylppärissä, vaikka laatat sopivat kaikkiin kodin tiloihin, tuotepäällikkö Kirsi Lundahl Laattapisteeltä sanoo.