HS Turku palkittiin varsinaissuomalainen viestintätekoteko -tunnustuksella

HS Turku on saanut tämän vuoden varsinaissuomalainen viestintäteko -tunnustuksen. Nyt ensimmäistä kertaa jaetun huomionosoituksen myönsivät Turun kauppakamarin viestintä- ja markkinointivaliokunnan jäsenet. Jäsenistöön kuuluu noin 40 viestinnän ja markkinoinnin parissa työskentelevää asiantuntijaa Varsinais-Suomen alueelta.

Kuva: Ville-Veikko Kaakinen / HS.
Kuva: Ville-Veikko Kaakinen / HS. Kuvassa vasemmalta Toni Lehtinen, Milja Virtanen, Linda Laine, Ville-Veikko Kaakinen, Rami Nieminen ja Jonna Rönkä

”Tunnustus myönnetään joka toinen vuosi henkilölle tai taholle, joka on vaikuttanut viestinnän ja markkinoinnin keinoin merkityksellisellä tavalla yritysten toimintaympäristöön Varsinais-Suomessa”, kertoo valiokunnan puheenjohtaja Anne-Maarit Itänen.

HS Turku avasi maaliskuussa Turkuun uuden toimituksen, joka on tehnyt uutisia ja juttuja alueen tapahtumista, ilmiöistä ja ihmisistä Helsingin Sanomiin. Toimituksessa työskentelee kuusi tekijää. Journalistit Rami Nieminen, Jonna Rönkä, Milja Virtanen, Linda Laine ja Toni Lehtinen sekä kuvaaja Ville-Veikko Kaakinen seuraavat herkällä korvalla ja tarkkasilmäisellä otteella alueen tapahtumia. Alueelta tehdyt jutut ovat saaneet laajaa valtakunnallista huomioita.

”HS Turku on tuonut myös alueen elinkeinoelämälle uuden mahdollisuuden nostaa esille aiheita ja teemoja, jotka ovat aiemmin jääneet syystä tai toisesta valtakunnallisesti pimentoon”, arvioi valiokunnan puheenjohtaja Itänen.

HS Turku ei ole ollut niinkään kilpailemassa kaupungissa jo toimivien paikallisten toimitusten kanssa uutisaiheista, vaan on valtakunnallinen mediatoimija ja lisä muiden joukossa.

"Olemme otettuja, että HS Turku on saanut varsinaissuomalaisten lukijoiden keskuudessa suorastaan ylitsevuotavan hyvän vastaanoton. Turku ja sen lähialueet ovat täynnä kiinnostavia uutisia, tarinoita ja ilmiöitä. Yleisön ja paikallisten toimijoiden palaute on meille tärkeää”, kiittelee Helsingin Sanomien uutistuottaja Olli-Pekka Paajanen.

"Kokeilemme tulevaisuudessakin kaikenlaista uutta ja innostavaa. HS Turku tekee jatkossakin juttuja syventävällä, taustoittavalla ja tutkivalla otteella väheksymättä kiinnostavia paikallisia ilmiöitä ja uutistapahtumia."

Tunnustus jaettiin Turun kauppakamarin valiokuntien yhteisessä syysstartissa 15.9.2022 Turun Messukeskuksessa.

Turun kauppakamarin viestintä- ja markkinointivaliokunta

Turun kauppakamarin valiokunnan puheenjohtaja Anne-Maarit Itänen, puh. 050 435 2284

Kuva: Ville-Veikko Kaakinen / HS.

Turun kauppakamari on Varsinais-Suomen alueella elinkeinoelämän edunvalvojana, kouluttajana ja asiantuntijana toimiva organisaatio.

Kauppakamarit: Liikenneverkkojen pahan kierteestä kohti hiilineutraalia ja kilpailukykyistä Suomea7.10.2022 09:05:20 EEST | Tiedote

Suomen liikenneverkkojen korjaus- ja investointivelka jatkaa kasvuaan. Kauppakamarien mukaan liikenneinfra on ollut helppo kohde leikkauksille ja loppulasku jää tulevien sukupolvien maksettavaksi. Suomi menettää koko ajan asemiaan kilpailussa verrokkimaihin kuten Ruotsiin nähden, ja Suomen houkuttelevuus yritysten sijaintipaikkana vähenee. Perjantaina 7.10.2022 julkaistu raportti, Väylävisio 2025–2050, on visio siitä, kuinka Suomen pääväylät pitäisi modernisoida.

Kauppakamarikysely: Osaajapulasta tulossa krooninen ongelma, kilpailu tekijöistä kiristyy4.10.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Embargo 4.10.2022 kello 06.00 // Talouden heikkenevästä suhdanteesta huolimatta yrityksiä vaivaa vakava pula osaavasta työvoimasta. Eniten pulaa on ammatillisista osaajista, selviää kauppakamarien tuoreesta kyselystä. Keskuskauppakamarin mukaan osaajapula on edennyt pisteeseen, jossa se ei enää entiseen tapaan seuraa talouden suhdannevaihteluja, vaan osaajapula vaivaa yrityksiä myös silloin, kun ei olla noususuhdanteessa, vaikeuttaen yritysten toimintaa ja tyrehdyttäen kasvua. Keskuskauppakamari varoittaa, että mikäli toimia osaajapulan helpottamiseksi ei tehdä nopeasti, yritykset ajautuvat vakaviin ongelmiin seuraavan nousukauden alkaessa ja se tulee jarruttamaan myös Suomen talouskasvua.

Kauppakamarikysely: Yritysten suhdanneodotukset ovat heikentyneet, mutta eivät romahtaneet21.9.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Embargo 21.9. kello 6 // Kauppakamarien tekemän kyselyn mukaan yritysten arviot toimialansa tunnelmista ovat edelleen hieman heikentyneet kaikilla toimialoilla. Tuoreimmassa kyselyssä 40 prosenttia Turun kauppakamarin jäsenyrityksistä kuvailee tunnelmia pessimistiseksi, kun vielä kesäkuun aikana luku oli 31,2 prosenttia. Hyvä työllisyys kannattelee jossain määrin taloutta, mutta kipupisteenä on pitkäaikaistyöttömyyden korkea taso sekä yritysten rekrytointivaikeudet. Kauppakamarikysely tehtiin 5.–7.9. ja siihen vastasi reilut 2600 yritystä. Varsinais-Suomesta kyselyyn vastasi 269 Turun kauppakamarin jäsenyritystä.

Kauppakamarikysely: Kasvavat korkomenot ja sähkön hinnannousu huolestuttavat yrityksiä16.9.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Yritykset kamppailevat nopeasti kohonneiden energiakustannusten kanssa ja vaikutukset ovat laajoja. Turun kauppakamarin osalta tuoreesta kyselystä selviää, että kohonneet sähkön hinnat vaikuttavat heikentävästi lähes 74 prosenttiin jäsenyrityksistä ja korkojen nousu huolettaa jo noin 63 prosenttia vastanneista. Kyselyyn vastanneista Varsinais-Suomen alueen yrityksistä 81,3 prosenttia odottaa tuotantokustannusten kohoavan loppuvuoden aikana. Kauppakamarien talouskysely tehtiin 5.–7.9.2022 ja siihen vastasi 269 Turun kauppakamarin yritystä eri toimialoilta.