HSL avasi työantajille tarkoitetun viisaan liikkumisen markkinapaikan

HSL on avannut Yrityspalvelut-sivuston, joka on työnantajille suunnattu viisaan liikkumisen markkinapaikka.

Sivustolla on tarjolla kokonaisvaltaista viisaan liikkumisen neuvontaa sekä mahdollisuus tarjota työntekijöille esimerkiksi sähkö- ja taittopyöräilykokeiluja arkiliikunnan lisäämiseksi. Valikoimassa on myös yhteiskäyttöautopalveluita, työsuhdepyöriä ja strategista pysäköinnin suunnittelua sekä pyöräpysäköintiratkaisuja.

Fiksu työmatkaliikkuminen kannattaa, sillä se parantaa työhyvinvointia ja terveyttä, on vähäpäästöistä ja pienentää liikkumisesta aiheutuvia kustannuksia. Viisaan työmatkaliikkumisen tukeminen on työnantajalle myös imago- ja rekrytointietu. HSL myöntää fiksuun liikkumiseen sitoutuneille työpaikoille Työpaikka, joka liikuttaa –sertifikaattia, jota voi hyödyntää yrityksen viestinnässä.

HSL:n tavoitteena on lisätä joukkoliikenteen käyttöä sekä kävelyä ja pyöräilyä työ- ja työasiointimatkoilla ja saada uusia yritysasiakkaita viisaan liikkumisen pariin. Markkinapaikan avaaminen on osa viisaan työmatkaliikkumisen hanketta, joka on saanut rahoitusta Työpaikkojen liikkumisen ohjauksen rahoitushausta. Rahoittajina toimivat Sitra ja Trafi.

Asiakasvastaava Anna Ruskovaara, HSL, puh. 050 414 6404

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 13.2.201813.2.2018 15:28Tiedote

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2018503 Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen suunnitelma MAL 2019, lähtökohdat ja tavoitteet jatkosuunnittelulle Hallitus hyväksyi lähtökohdat ja tavoitteet MAL 2019 -suunnitelman valmistelua ohjaamaan. MAL 2019 -työtä toteutetaan edellisellä suunnittelukierroksella määritetyn vision pohjalta. MAL 2019 -suunnitelman lähtökohtana on, että vuonna 2050 Helsingin seudulla on 2,0 miljoonaa asukasta ja 1,05 miljoonaa työpaikkaa. Tavoitteena on myös luoda seudusta vähäpäästöinen, houkutteleva, elinvoimainen ja hyvinvoiva. MAL 2019 -suunnittelua velvoittava tavoitetaso on, että liikenteen kasvihuonekaasujen päästövähennys on vähintään 50 prosenttia vuoden 2005 tasosta vuoteen 2030 mennessä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018503-2 HSL:n tuloskortin hyväksyminen vuode