HSL avasi työantajille tarkoitetun viisaan liikkumisen markkinapaikan

HSL on avannut Yrityspalvelut-sivuston, joka on työnantajille suunnattu viisaan liikkumisen markkinapaikka.

Sivustolla on tarjolla kokonaisvaltaista viisaan liikkumisen neuvontaa sekä mahdollisuus tarjota työntekijöille esimerkiksi sähkö- ja taittopyöräilykokeiluja arkiliikunnan lisäämiseksi. Valikoimassa on myös yhteiskäyttöautopalveluita, työsuhdepyöriä ja strategista pysäköinnin suunnittelua sekä pyöräpysäköintiratkaisuja.

Fiksu työmatkaliikkuminen kannattaa, sillä se parantaa työhyvinvointia ja terveyttä, on vähäpäästöistä ja pienentää liikkumisesta aiheutuvia kustannuksia. Viisaan työmatkaliikkumisen tukeminen on työnantajalle myös imago- ja rekrytointietu. HSL myöntää fiksuun liikkumiseen sitoutuneille työpaikoille Työpaikka, joka liikuttaa –sertifikaattia, jota voi hyödyntää yrityksen viestinnässä.

HSL:n tavoitteena on lisätä joukkoliikenteen käyttöä sekä kävelyä ja pyöräilyä työ- ja työasiointimatkoilla ja saada uusia yritysasiakkaita viisaan liikkumisen pariin. Markkinapaikan avaaminen on osa viisaan työmatkaliikkumisen hanketta, joka on saanut rahoitusta Työpaikkojen liikkumisen ohjauksen rahoitushausta. Rahoittajina toimivat Sitra ja Trafi.

Asiakasvastaava Anna Ruskovaara, HSL, puh. 050 414 6404

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 21.11.201721.11.2017 11:09Tiedote

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä:http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2017481 Vantaan Ojangon linja-autovarikkoa koskeva sitoumus HSL hallitus teki sitoumuksen Vantaan kaupungin ja Vantaan kaupungin omistaman Kehäsuora Oy:n kanssa bussivarikosta. Vantaan kaupunki rakentaa Kehä III ja Porvoon väylän risteysalueen luoteispuolelle 150-170 linja-auton varikon, jonka on tarkoitus valmistua kesäksi 2019. HSL sisällyttää liikennöintisopimukseensa ehdon, jonka perusteella Ojangon varikolta ajettavan kilpailutetun linja-autoliikenteen voittanut yritys vuokraa yhtiöltä Ojangon linja-autovarikon pysäköintipaikkoineen ja rakennuksineen seuraavan 30 vuoden ajan. HSL sitoutuu vastaamaan yhtiölle siitä, että yhtiö saa kaikissa tilanteissa vuokratulonsa. Hallitus päätti, että sitoumuksen periaatteita noudatetaan, kun HSL-alueelle toteutetaan uusia kunnalliseen omistukseen tulevia varikoita. Linkki esitykseen:http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=m