HSL avasi työantajille tarkoitetun viisaan liikkumisen markkinapaikan

HSL on avannut Yrityspalvelut-sivuston, joka on työnantajille suunnattu viisaan liikkumisen markkinapaikka.

Sivustolla on tarjolla kokonaisvaltaista viisaan liikkumisen neuvontaa sekä mahdollisuus tarjota työntekijöille esimerkiksi sähkö- ja taittopyöräilykokeiluja arkiliikunnan lisäämiseksi. Valikoimassa on myös yhteiskäyttöautopalveluita, työsuhdepyöriä ja strategista pysäköinnin suunnittelua sekä pyöräpysäköintiratkaisuja.

Fiksu työmatkaliikkuminen kannattaa, sillä se parantaa työhyvinvointia ja terveyttä, on vähäpäästöistä ja pienentää liikkumisesta aiheutuvia kustannuksia. Viisaan työmatkaliikkumisen tukeminen on työnantajalle myös imago- ja rekrytointietu. HSL myöntää fiksuun liikkumiseen sitoutuneille työpaikoille Työpaikka, joka liikuttaa –sertifikaattia, jota voi hyödyntää yrityksen viestinnässä.

HSL:n tavoitteena on lisätä joukkoliikenteen käyttöä sekä kävelyä ja pyöräilyä työ- ja työasiointimatkoilla ja saada uusia yritysasiakkaita viisaan liikkumisen pariin. Markkinapaikan avaaminen on osa viisaan työmatkaliikkumisen hanketta, joka on saanut rahoitusta Työpaikkojen liikkumisen ohjauksen rahoitushausta. Rahoittajina toimivat Sitra ja Trafi.

Asiakasvastaava Anna Ruskovaara, HSL, puh. 050 414 6404

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Joukkoliikenteessä on maanantaina 16.7. laajoja häiriöitä koko päivän - suosi metroa, lähijunia, kävelyä ja pyöräilyä14.7.2018 14:14Tiedote

Helsingin seudun joukkoliikenteessä on laajoja häiriöitä sunnuntaina 15.7. ja maanantaina 16.7. Yhdysvaltojen ja Venäjän presidenttien tapaamisen johdosta. Eniten häiriöitä ja pitkiä katkoja joukkoliikenteessä on maanantaina kello 11:n ja 20:n välillä. Raitiovaunuliikenne pysähtyy maanantaina kokonaan koko kaupungissa useaan otteeseen. Pääväyliä voidaan sulkea liikenteeltä autosaattueiden takia ja tällöin muu liikenne tyhjennetään saattueiden reiteiltä. Useilla busseilla on poikkeusreittejä sulkujen aikana ja sulut aiheuttavat merkittäviä myöhästymisiä ja poikkeuksia bussiliikenteeseen koko seudulla. Suomenlinnan lautta ei liikennöi maanantaina. Lauttaa korvaa huoltolautta, joka liikennöi Katajanokalle. Myös mielenosoitukset aiheuttavat poikkeuksia ja myöhästymisiä. Liikkumisessa kannattaa suosia kävelyä, pyöräilyä, metroa ja lähijunia. Metrot ja lähijunat liikennöivät sunnuntaina ja maanantaina pääosin normaalisti. Liikkumiseen kannattaa varata merkittävästi normaalia enemmän aikaa!