HSL ja Eckerö Line sopivat lippuyhteistyöstä

Eckerö Line alkaa myydä HSL:n kerta- ja vuorokausilippuja laivallaan m/s Finlandialla Helsinki–Tallinna–Helsinki-reitillä tällä viikolla.

Yhteistyöllä sujuvoitetaan matkustajien kulkemista HSL:n liikennevälineillä Länsisatamasta kaupunkiin ja takaisin, kun joukkoliikenteen lippu on valmiiksi ostettuna.

Kyseessä ovat ennakkoon ostettavat HSL:n matkaliput, jotka aktivoidaan näyttämällä lippua HSL:n liikennevälineen lukijalaitteella.  Laivalla on myynnissä HSL:n aikuisten ja lasten kaupungin sisäisiä ja vuorokausilippuja.

”Olemme HSL:ssä erittäin iloisia tästä lipunmyyntiyhteistyöstä Eckerö Linen kanssa. Helppo lipun hankkiminen jo laivalla mahdollistaa sujuvat matkaketjut satamasta eri puolille pääkaupunkiseutua”, HSL:n asiakkuus- ja myyntijohtaja Mari Flink toteaa.

Kertalippujen lisäksi matkustajat voivat käyttää kaikissa HSL:n liikennevälineissä matkakorttia, mobiililippua tai ostaa lipun pysäkin automaatista tai raitiovaunun kuljettajalta.

Raitiovaunu 7 ja 6T kulkevat Länsisataman ja Helsingin päärautatieaseman välillä.

Lippuja on myynnissä Eckerö Linen laivan, m/s Finlandian infossa, kannella 6.

Osastonjohtaja Mari Flink, HSL, puhelin: 040 715 0440
Toimitusjohtaja Taru Keronen, Eckerö Line Oy Ab, puhelin: 050 66 209

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Valtaosa Nobinan bussilinjoista jää ajamatta 21.9.21.9.2017 07:11Tiedote

Valtaosa Nobinan bussilinjoista jää ajamatta torstaina 21.9. kuljettajien työnseisauksen takia. Hankaluuksia matkustamiseen on odetettavissa kaikkialla HSL-alueella, mutta etenkin Itä-Vantaalla, Itä-Helsingissä, Leppävaaran ympäristössä sekä Espoon keskusksessa. Nobina liikennöi noin 40 prosenttia HSL-alueen bussiliikenteestä ja noin sataa linjaa. Lista Nobinan liikennöimistä linjoista tiedotteen liitteenä.

Nobinan kuljettajien työnseisaus haittaa Helsingin seudun bussiliikennettä 21.920.9.2017 21:29Tiedote

Nobinan bussinkuljettajat ovat aloittamassa työnseisauksen varhain torstaiaamuna 21.9. Sitä, kuinka suuri osa kuljettajista työnseisaukseen osallistuu, ei toistaiseksi ole tietoa, mutta se tulee joka tapauksessa vaikuttamaan Nobinan hoitamiin reitteihin enemmän tai vähemmän. Lista Nobinan liikennöimistä HSL-alueen linjoista on tiedotteen liitteenä. HSL tiedottaa lisää tarkempia tietoja saatuaan.