HSL ja Eckerö Line sopivat lippuyhteistyöstä

Eckerö Line alkaa myydä HSL:n kerta- ja vuorokausilippuja laivallaan m/s Finlandialla Helsinki–Tallinna–Helsinki-reitillä tällä viikolla.

Yhteistyöllä sujuvoitetaan matkustajien kulkemista HSL:n liikennevälineillä Länsisatamasta kaupunkiin ja takaisin, kun joukkoliikenteen lippu on valmiiksi ostettuna.

Kyseessä ovat ennakkoon ostettavat HSL:n matkaliput, jotka aktivoidaan näyttämällä lippua HSL:n liikennevälineen lukijalaitteella.  Laivalla on myynnissä HSL:n aikuisten ja lasten kaupungin sisäisiä ja vuorokausilippuja.

”Olemme HSL:ssä erittäin iloisia tästä lipunmyyntiyhteistyöstä Eckerö Linen kanssa. Helppo lipun hankkiminen jo laivalla mahdollistaa sujuvat matkaketjut satamasta eri puolille pääkaupunkiseutua”, HSL:n asiakkuus- ja myyntijohtaja Mari Flink toteaa.

Kertalippujen lisäksi matkustajat voivat käyttää kaikissa HSL:n liikennevälineissä matkakorttia, mobiililippua tai ostaa lipun pysäkin automaatista tai raitiovaunun kuljettajalta.

Raitiovaunu 7 ja 6T kulkevat Länsisataman ja Helsingin päärautatieaseman välillä.

Lippuja on myynnissä Eckerö Linen laivan, m/s Finlandian infossa, kannella 6.

Osastonjohtaja Mari Flink, HSL, puhelin: 040 715 0440
Toimitusjohtaja Taru Keronen, Eckerö Line Oy Ab, puhelin: 050 66 209

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Pysäkkikuulutuksia testataan neljässä raitiovaunussa keskiviikkona – järjestelmän laajentaminen tavoitteena vielä kesän aikana12.6.2018 12:37Tiedote

HSL testaa raitiovaunujen pysäkkikuulutuksia ensimmäistä kertaa matkustajakäytössä keskiviikosta 13. kesäkuuta alkaen. Kuulutukset ovat käytössä kahdessa nivelvaunussa (vaunujen kylkinumerot 72 ja 99) ja kahdessa uudessa Artic-vaunussa (424 ja 434). Keskiviikkona kuulutuksia on mahdollista kuulla muun muassa linjoilla 2, 3 ja 7.

Märkbara ändringar gällande I, P, K och N-tågen fr.o.m. 25.6. - vissa tåg trafikerar inte dagtid mellan Helsingfors och Böle12.6.2018 12:37Tiedote

Den första etappen av förbättringsarbetet på Helsingfors bangård påverkar HRT:s närtågstrafik 25.6 – 16.7. Arbetet orsakar ändringar gällande K, N, I och P-tågen. Vissa tåg trafikerar inte dagtid mellan Helsingfors och Böle. Avgångsspåren i Böle kan också ändras, så det lönar sig att alltid kontrollera plattformen då man väljer tåg. Nattågen, övriga närtåg och fjärrtågen trafikerar normalt.