HSL järjestää asukasillan Keravan linjastosuunnitelmasta 24.1.

HSL laatii parhaillaan Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelmaa vuosille 2019-2029. Keravalaiset voivat antaa suunnitelmaluonnoksesta HSL:n edustajille henkilökohtaista palautetta keskiviikkona 24.1. asukasillassa, joka pidetään Keravan kirjaston Satusiivessä klo 18-20.

HSL on laatinut suunnitelmaluonnoksen yhdistämällä keravalaisilta viime vuosina aikana saadut asiakaspalautteet sekä tiedot joukkoliikenteen käytöstä ja maankäytön sekä kouluverkon kehityksestä. Myös Tuusulan HSL-jäsenyys ja Kehäradan vaikutukset Keravan liikenteeseen on huomioitu.

Muutosten tarkoituksena on selkeyttää joukkoliikennepalveluita ja muun muassa parantaa liityntäyhteyksiä juniin. Tavoitteena on myös luoda bussilinjoille tasaiset vuorovälit sekä parantaa aikataulujen täsmällisyyttä.

Joukkoliikennesuunnittelija Aleksi Manninen, HSL, puh. 040 554 3534

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote

Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021 Hallitus merkitsi tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-2 Osavuosikatsaus 2/2018 HSL:n osavuosikatsaus tammi–elokuulta ennakoi talousarviota parempaa tulosta. Tätä selittävät etenkin kasvaneet matkustajamäärät ja lipputulojen suotuisa kehitys. Hallitus merkitsi tiedoksi osavuosikatsauksen 2/2018. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-3 Syysyhtymäkokouksen koolle kutsuminen 27.11.2018 Hallitus kutsui koolle syysyhtymäkokouksen 27.11.2018. Syysyhtymäkokouksen tehtäviin kuuluu muun muassa talousarvion, taloussuunnitelmien ja strategian sekä sitovat tavoitteet sisältävän toimintasuunnitelman hyväksyminen. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documen