HSL järjestää marraskuussa asukastilaisuuksia Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastoluonnoksesta

HSL järjestää kolme asukastilaisuutta, joissa esitellään Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosta tehtyä luonnosta. Tilaisuudet pidetään Myyrmäessä, Ylästössä ja Kalajärvellä.

Linjastoluonnoksessa on kuvattu, millaisia joukkoliikenteen muutoksia Länsi-Vantaan ja Pohjois-Espoon alueille olisi tulossa vuonna 2022. Kyseessä on siis luonnos eli suunnittelualueen asukkailla ja alueella työskentelevillä on mahdollisuus kertoa oma mielipiteensä ja siten vaikuttaa lopulliseen linjastoon.

Asukastilaisuudet:

Ke 21.11.2018 kello 18:00-19:30 Myyrmäen kirjasto, Paalutori 3, Vantaa

To 22.11.2018 kello 18:00-19:30 Ylästön kotiseututalo, Sienestäjänkuja 5, Vantaa

To 29.11.2018 kello 18:00-19:30 Kalajärven Ruskatalo, Ruskaniitty 4, Espoo

Tilaisuudet alkavat HSL:n joukkoliikennesuunnittelijoiden esityksellä. Tämän jälkeen on varattu aikaa yhteiseen keskusteluun ja kysymyksille.

Linjastoluonnos tulee kommentoitavaksi myös Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma -blogiin ennen asukastilaisuuksia eli oman mielipiteensä voi kertoa myös blogissa.

Joukkoliikennesuunnittelija Aleksi Manninen, HSL, puhelin 09 4766 4422

HSL:n hallituksen päätöksiä 14.6.201914.6.2019 12:52:27 EESTTiedote

Lausuntopyyntö Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän alustavasta toiminta- ja taloussuunnitelmasta 2020–2022 Hallitus päätti pyytää Helsingin, Espoon, Vantaan, Keravan ja Kauniaisten kaupunkeja sekä Kirkkonummen, Siuntion, Sipoon ja Tuusulan kuntia antamaan 31.8.2019 mennessä lausuntonsa Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän taloussuunnitelmaehdotuksesta 2020–2022. Lausuntoa pyydetään strategiasuunnitelmasta, liikenteen palvelutasosta ja palvelutason muutoksista, kuntaosuuksien tasosta, lipputulotavoitteista TTS-kaudella, tarkastusmaksun korottamisesta sekä kuntakohtaisen ylijäämän käytöstä suunnitelmakaudella 2020–2022. Linkki pöytäkirjaan Lippu- ja informaatiojärjestelmän jatkokehitykseen liittyvät hankinnat Hallitus päätti, että HSL voi tehdä Lippu- ja informaatiojärjestelmän jatkokehitystä LIJ Tuki- ja ylläpitosopimuksen jäljellä olevana voimassaoloaikana vuosina 2019–2023 enintään 3,5 miljoonalla eurolla vuosittain. Lisäksi hallitus päätti valtuuttaa toimitusjohtajan ja Teknol

Helsingin seudun MAL-yhteistyöllä on saatu hyviä tuloksia - uutta sopimusta valmistellaan14.6.2019 11:35:27 EESTTiedote

Helsingin seudun kuntien ja valtion yhteisen maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen toimenpiteet ovat edenneet hyvin. Nykyinen sopimuskausi päättyy tämän vuoden lopussa. Uusi MAL 2019 -suunnitelma on hyväksytty tänä keväänä Helsingin seudun päätöksenteossa. Sen pohjalta valmistellaan uutta Helsingin seudun kuntien ja valtion välistä MAL-sopimusta kaudelle 2020-2023.

Metromatkustajat nyt keväällä syksyä tyytyväisempiä matkanteon sujuvuuteen14.6.2019 10:39:55 EESTTiedote

HSL:n kevään 2019 asiakastyytyväisyystutkimuksessa metromatkustajat olivat syksyä tyytyväisempiä matkanteon sujuvuuteen ja vaihtamiseen. Erityisesti matkustajat, jotka tekivät matkansa kokonaan tai osittain metron läntisellä osuudella Ruoholahdesta länteen, antoivat näihin kysymyksiin nyt keväällä syksyä 2018 paremman arvion: syksyllä 2018 matkustajista 80 prosenttia oli tyytyväisiä matkanteon sujuvuuteen, keväällä 2019 tyytyväisten osuus oli 86 prosenttia. Tyytyväisiä liikennevälineen vaihtamisen sujuvuuteen oli syksyllä 74 prosenttia ja keväällä 78 prosenttia.

Pohjois-Espoon ja Leppävaaran bussilinjat uudistuvat 12.8.2019 – tutustu uusiin reitteihin ”Lontoon metrokartan” avulla10.6.2019 09:51:48 EESTTiedote

Pohjois-Espoon ja Leppävaaran bussilinjat uudistuvat elokuussa. Uusiin linjoihin on nyt mahdollista tutustua HSL:n uuden kartan avulla, joka esittelee kaikki linjaston linjat ja pysäkit. Linjastouudistuksesta on myös julkaistu tietopaketti HSL:n verkkosivuilla, ja elokuun alussa kaikkiin muutosalueen talouksiin jaetaan linjastouudistuksesta kertova infolehti.