HSL järjestää marraskuussa asukastilaisuuksia Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastoluonnoksesta

HSL järjestää kolme asukastilaisuutta, joissa esitellään Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosta tehtyä luonnosta. Tilaisuudet pidetään Myyrmäessä, Ylästössä ja Kalajärvellä.

Linjastoluonnoksessa on kuvattu, millaisia joukkoliikenteen muutoksia Länsi-Vantaan ja Pohjois-Espoon alueille olisi tulossa vuonna 2022. Kyseessä on siis luonnos eli suunnittelualueen asukkailla ja alueella työskentelevillä on mahdollisuus kertoa oma mielipiteensä ja siten vaikuttaa lopulliseen linjastoon.

Asukastilaisuudet:

Ke 21.11.2018 kello 18:00-19:30 Myyrmäen kirjasto, Paalutori 3, Vantaa

To 22.11.2018 kello 18:00-19:30 Ylästön kotiseututalo, Sienestäjänkuja 5, Vantaa

To 29.11.2018 kello 18:00-19:30 Kalajärven Ruskatalo, Ruskaniitty 4, Espoo

Tilaisuudet alkavat HSL:n joukkoliikennesuunnittelijoiden esityksellä. Tämän jälkeen on varattu aikaa yhteiseen keskusteluun ja kysymyksille.

Linjastoluonnos tulee kommentoitavaksi myös Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma -blogiin ennen asukastilaisuuksia eli oman mielipiteensä voi kertoa myös blogissa.

Joukkoliikennesuunnittelija Aleksi Manninen, HSL, puhelin 09 4766 4422

Vuosaaressa pääsee ajamaan kaupunkipotkulaudalla tänä kesänä20.3.2019 15:19:30 EETTiedote

Kaupunkipyörät ovat vakiinnuttaneet laajan käyttäjäkunnan Helsingissä ja Espoossa. Nyt tulevat kaupunkipotkulaudat. Potkulautapalvelussa kokeillaan sekä perinteisesti potkittavia että sähköllä toimivia potkulautoja. Kokeilualueena on Vuosaari, johon tulee noin 30 potkulauta-asemaa ja 300 potkulautaa. Laudan saa käyttöönsä mobiilisovelluksella pientä korvausta vastaan. HSL ja palvelusta vastaava Samocat Sharing toteuttavat kokeilun yhteistyössä. Kausi alkaa 15.4. ja jatkuu aina lokakuun loppuun.

HSL:n hallituksen päätöksiä 5.3.20195.3.2019 16:01:04 EETTiedote

Päätösvallan siirtäminen toimitusjohtajalle vuosien 2011-2017 liikennöintisopimusten optioiden käyttämisessä Hallitus päätti siirtää optioiden käyttämistä koskevan päätösvallan vuosina 2011–2017 kilpailutettujen 39 liikennöintisopimuksen osalta toimitusjohtajalle. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019578-2 Esitys kunnille joukkoliikenteen pienkohteiden rakentamisesta vuodelle 2020 Hallitus päätti ehdottaa jäsenkunnille, että kunnat varaavat vuodelle 2020 määrärahat joukkoliikenteen pienkohteiden rakentamiseen.HSL tekee kunnille vuosittain esitykset joukkoliikenteen toimintaedellytysten turvaamiseksi tarvittavista toimenpiteistä, jotta ne voidaan ottaa huomioon kuntien talousarviovalmistelussa sekä suunnittelu-ja rakentamisohjelmissa. Kuntakohtaisiin esityksiin voi tutustua tarkemmin pöytäkirjan liitteistä. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019578-3 Asiakirjojen toimittamisesta peritt