HSL kerää metroliikenteessä tietoa lipuista

HSL tekee lippulajitutkimusta metroliikenteessä 12.–20.3.2018.

HSL:n matkaliluntarkastajat tekevät lippulajitutkimusta metrossa 12.-20.3.2018 Kuva: HSL/Lauri Eriksson

HSL:n lippulajitutkimuksessa selvitetään, mitä lippua matkustajat käyttävät ja missä kunnassa he asuvat. Lisäksi kysytään matkustajien liityntäkulkutapoja eli sitä, miten matkustajat jatkavat matkaansa metroasemalta.

Tutkimuksen tekevät HSL:n matkalippujen tarkastajat tarkastustyön ohessa. HSL toivoo, ettei tutkimuksesta aiheudu matkustajille ylimääräistä vaivaa. Tutkimustyötä helpottaa, jos matkustajalla on matkalippu helposti saatavilla: näin tutkimuksen teko sujuu nopeasti.

Ryhmäpäällikkö Marko Vihervuori, puh. (09) 4766 4382
Tarkastusesimies Sanna Hirvi, puh. (09) 4766 4179

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote