HSL kerää palautetta liikennöintisuunnitelmasta 2020–2021

HSL on julkaissut luonnoksen liikennöintisuunnitelmastaan vuosille 2020–2021, ja asiakkaiden on mahdollista kommentoida suunnitelmaa HSL:n verkkosivuilla 8.12.2019 asti. Liikennöintisuunnitelma kertoo, millaisia muutoksia HSL suunnittelee joukkoliikenteeseen tulevan vuoden aikana.

Liikennöintisuunnitelma kattaa HSL:n liikenteen busseilla, junilla, metrolla, raitiovaunuilla ja lautoilla. Liikennöintisuunnitelman 2020–2021 muutokset tulevat voimaan pääosin joko kesäaikatauluihin tai talviaikatauluihin siirryttäessä, siis 15.6.2020 tai 10.8.2020.

Liikennöintisuunnitelman luonnos on luettavissa ja kommentoitavissa HSL:n verkkosivuilla: https://www.hsl.fi/liikennointisuunnitelmat/liikennointisuunnitelma-2020-2021

Palautteen perusteella HSL:n suunnittelijat käyvät suunnitelman vielä kertaalleen läpi. HSL:n hallitus käsittelee liikennöintisuunnitelmaa kokouksessaan 21. tammikuuta 2020.

Miska Peura
joukkoliikennesuunnittelija

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.7.20202.7.2020 13:23:28 EESTTiedote

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 51b/2020 ratkaisu Nobina Oy on voittanut HSL:n tarjouskilpailun, jossa oli mukana viisi eri puolille Helsinkiä sekä kaksi Vantaalle Myyrmäkeen kulkevaa linjaa. Mukana oli 68 linja-auton liikenne, josta Nobina Oy hoitaa huomattavan osan sähköbusseilla elokuusta 2021 alkaen. Olemme tiedottaneet asiasta erillisellä tiedotteella STT Info -palvelussa. Linkki pöytäkirjaan Liikennöitsijöille maksettava lisäkorvaus bussikaluston tehokkaammasta sisäpuhdistuksesta koronatartuntojen ehkäisemiseksi Hallitus päätti korvata bussiliikennöitsijöille kaluston lisäsiivouksesta ja desinfioinnista kalustotyypistä riippuen 50 tai 100 euroa/bussi/kk ajanjaksolla 16.3.–30.9.2020. Lisäksi hallitus valtuutti HSL:n toimitusjohtajan jatkamaan lisäkorvauksen maksua harkinnan perusteella 31.12.2020 saakka. Olemme tiedottaneet asiasta erillisellä tiedotteella STT Info -palvelussa. Linkki pöytäkirjaan Toimivallan siirto toimitusjohtajalle koronavirustilanteessa mahdollisesti tapahtuv

Kohti turvallisempia matkoja – näitä asioita asiakkaamme toivovat joukkoliikenteeseen26.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Kysyimme asiakkailtamme kesäkuussa, miten he suhtautuvat joukkoliikenteeseen nykyisessä koronatilanteessa ja mitkä toimet parantaisivat turvallisuuden tunnetta. Positiivisimmin joukkoliikenteen käyttöön vaikuttaisivat kyselyn perusteella tarkempi tieto liikennevälineiden ruuhkautumisesta, tehostettu siivous ja näkyvät ohjeet matkustajien käyttäytymiseen. Valtaosa kyselyyn vastanneista aikoo käyttää joukkoliikennettä lähiviikkojen aikana.