HSL kerää Suomenlinnan lauttaliikenteessä tietoa matkustajien käyttämistä lipuista

27.6.2017 09:27 | HSL Helsingin seudun liikenne

HSL:n vuotuinen lippulajitutkimus käynnistyy maanantaina 3. heinäkuuta. Tutkimusta tehdään ensimmäistä kertaa Suomenlinnan lauttaliikenteessä. Tutkimus jakautuu kahteen jaksoon, joista ensimmäinen on heinäkuussa ja toinen myöhemmin syksyllä.

Tutkimuksessa selvitetään, mitä lippua matkustajat käyttävät ja missä kunnassa he asuvat. Lisäksi kysytään matkustajien liityntäkulkutapoja. Lippulajitutkimuksella saatavia tietoja käytetään liikenteen suunnittelussa ja kehittämisessä.

Lautoilla tutkimusta tekevät HSL:n matkalippujen tarkastajat tarkastustyön ohessa. HSL toivoo matkustajien suhtautuvan myönteisesti tutkimukseen ja pitävän matkalippunsa helposti saatavilla. Näin tutkimuksen teko sujuu joutuisasti eikä matkustajille aiheudu tarpeettomia viivästyksiä.

Ryhmäpäällikkö Marko Vihervuori, HSL, puh. 09 4766 4382
Tarkastusesimies Sanna Hirvi, HSL, puh. 09 4766 4179

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 600 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 22.8.22.8.2017 11:29Tiedote

Helsingin seudun liikenne –kuntayhtymän uusi hallitus piti ensimmäisen varsinaisen kokouksensa 22.8. Uuden hallituksen puheenjohtajana toimii Tatu Rauhamäki (kok.) Helsingistä ja varapuheenjohtajana Sirpa Hertell (vihr.) Espoosta. Hallituksessa on yhteensä 14 jäsentä. Hallitus on HSL-kuntayhtymän keskeinen luottamuselin, joka käsittelee mm. Helsingin seudun joukkoliikenteen suunnitteluun ja palvelutarjontaan liittyviä asioita sekä liikennöintiehtoja ja kilpailuttamisen periaatteita. Lisäksi hallitus päättää lippu- ja tariffijärjestelmän periaatteista sekä lippujen hinnoista.