HSL kerää Suomenlinnan lauttaliikenteessä tietoa matkustajien käyttämistä lipuista

HSL:n vuotuinen lippulajitutkimus käynnistyy maanantaina 3. heinäkuuta. Tutkimusta tehdään ensimmäistä kertaa Suomenlinnan lauttaliikenteessä. Tutkimus jakautuu kahteen jaksoon, joista ensimmäinen on heinäkuussa ja toinen myöhemmin syksyllä.

Tutkimuksessa selvitetään, mitä lippua matkustajat käyttävät ja missä kunnassa he asuvat. Lisäksi kysytään matkustajien liityntäkulkutapoja. Lippulajitutkimuksella saatavia tietoja käytetään liikenteen suunnittelussa ja kehittämisessä.

Lautoilla tutkimusta tekevät HSL:n matkalippujen tarkastajat tarkastustyön ohessa. HSL toivoo matkustajien suhtautuvan myönteisesti tutkimukseen ja pitävän matkalippunsa helposti saatavilla. Näin tutkimuksen teko sujuu joutuisasti eikä matkustajille aiheudu tarpeettomia viivästyksiä.

Ryhmäpäällikkö Marko Vihervuori, HSL, puh. 09 4766 4382
Tarkastusesimies Sanna Hirvi, HSL, puh. 09 4766 4179

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 600 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 12.12.201712.12.2017 12:42Tiedote

HSL:n strategia 2017-2021 Hallitus hyväksyi HSL:n toiminnan kehittämistä ohjaavan strategian ja strategiaan sisältyvät perustehtävän, vision ja strategiset painopisteet. Uudistetun vision mukaan HSL pyrkii varmistamaan seudun asukkaille sujuvan arjen ja tekemään toimialueestaan maailman toimivimman kaupunkiseudun. Visio korostaa kestävää kehitystä; perinteisten ympäristöystävällisyyden ja päästöttömyyden lisäksi HSL hakee myös taloudellista ja sosiaalista kestävyyttä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2017482-2 Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen suunnitelma MAL 2019, lähtökohdat ja tavoitteet jatkosuunnittelulle Hallitus jätti MAL 2019 -suunnitelman jatkosuunnittelun lähtökohdat ja tavoitteet pöydälle. Asiaa käsitellään seuraavassa kokouksessa 23.1.2018. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2017482-3  Maksuliik

HSL:n uusi strategia tähtää erinomaiseen12.12.2017 12:13Tiedote

HSL:n hallitus hyväksyi 12.12. HSL:n uuteen strategiaan sisältyvät perustehtävän, vision ja strategiset painopisteet. Uudistetun vision mukaan pyrimme varmistamaan seudun asukkaille sujuvan arjen ja tekemään toimialueestamme maailman toimivimman kaupunkiseudun. Visio korostaa kestävää kehitystä; perinteisten ympäristöystävällisyyden ja päästöttömyyden lisäksi haemme myös taloudellista ja sosiaalista kestävyyttä.