HSL loistaa Pyöräilytalvi-kampanjassa

HSL on jälleen Pyöräliiton yhteistyökumppanina Pyöräilytalvi-kampanjassa ma 20.– pe 26.11. Talvipyöräilyn ilosanomaa levittävät muun muassa HSL:n logolla varustetut LED-valot.

Pyöräliitto ja HSL kampanjoivat 20.11. alkaen talvipyöräilyn puolesta. Kuvaaja:  Martti Tulenheimo.
Pyöräliitto ja HSL kampanjoivat 20.11. alkaen talvipyöräilyn puolesta. Kuvaaja: Martti Tulenheimo.

Kampanjan ohjelmaan kuuluu muun muassa HSL:n ja Pyöräliiton yhteinen valokuvakisa. Parhaat otokset palkitaan. Voittaja saa pyörän ja neljä muuta lahjakortin pyörän talvirenkaiden vaihtoon.

Marraskuun saavat loistamaan 1 500 HSL:n logolla varustettua LED-valoa, joita Pyöräliitto ja Helsingin polkupyöräilijät jakavat kampanjatapahtumissaan. HSL:n palvelupisteissä on jaossa Pyöräillen talvella -esitettä. Talvipyöräilyn viestiä vievät myös HSL:n sosiaalisen median kanavat ja radiomainokset.

HSL haluaa lisätä LED-valojen jakamisella liikenneturvallisuutta ja ilahduttaa aktiivisen liikkumistavan valinneita ihmisiä. Pyöräilytalvi-kampanja painottaa talvipyöräilyn mutkattomuutta ja kannustaa ihmisiä kulkemaan pyörillä ympäri vuoden. Pyöräily on tavallista liikennettä siinä missä jalankulkukin.

Kampanjan verkkosivuilta löytyy vinkkejä, miten ottaa talvella fillaroinnista ilo irti. Sivuilta löytyy tietoa myös muiden paikkakuntien tapahtumista, sillä Pyöräliitto kampanjoi maanantaista alkaen viikon ajan eri puolilla Suomea.

HSL-alueen oma pyöräilyportaali auttaa löytämään seudun parhaat pyöräreitit ja tarjoaa apua oikean pyörän valintaan, neuvoja pyöräilyyn sekä erilaisia pyöräilijätarinoita.

Kampanjaa voi seurata Twitterissä hastagilla pyöräilytalvi.

HSL
Tarja Jääskeläinen
Johtava asiakasohjelmasuunnittelija, puh. 050 3855 043, tarja.jaaskelainen@hsl.fi

Helsingin polkupyöräilijät