HSL panostaa runkobussien matkustajainformaatioon – uusille näytöille myös päivän uutisia ja mainossisältöä

HSL parantaa bussimatkustamisen asiakaskokemusta kehittämällä informaatiota runkobusseissa. Bussimatkustajalle tarjotaan uusilla näytöillä jatkossa muun muassa parempaa tietoa matkan etenemisestä. Informaatio- ja mainosnäyttöjen asennuksien busseihin on tarkoitus alkaa loppuvuodesta.

Seuraavan pysäkin tiedot sekä reitin muita tietoja näyttävä näyttö sijaitsee bussin etuosassa ja bussin etu- sekä takaosaan tulevat pienemmän näytöt, joilla näytetään HSL:n omia tiedotteita, mainontaa ja paikallisuutisia. Isot näytöt mahdollistavat lisäksi viestinnän useilla kielillä sekä häiriötiedotteiden esittämisen entistä paremmin.

Suomenlinnan ja Kauppatorin välisillä lautoilla näytöt taas mahdollistavat paremman tiedottamisen kohdennetusti juuri lauttaliikenteen käyttäjille. Kevään 2021 aikana näyttöjä tulee olemaan kaikkiaan 122 runkobussissa linjoilla 200, 500, 510, 550 ja 560. Suomenlinnan kolme lauttaa saavat näytöt runkobussien jälkeen.

Uudistus koskettaa isoa matkustajamäärää, sillä HSL:n linja-autoissa tehtiin viime vuonna 175 miljoonaa matkaa, joista merkittävä  osa runkolinjoilla. Uudet näytöt keskittyvät tässä vaiheessa HSL:n runkolinjoille, mutta näytöllisten bussien määrä lisääntyy jatkossa vuosittain runkolinjojen määrän kasvaessa.

Mediatalo Keskisuomalaiseen kuuluva Neonmedia Oy toimittaa uudet näytöt runkolinjabusseihin ja Suomenlinnan lautoille. Neonmedia Oy vastaa myös näyttöjen asennustöistä, huolloista, ylläpidosta. Mediatilasta ja sen sisällöstä vastaa Mediatalo Keskisuomalainen ja sen palveluverkosto.

Neonmedia Oy
Jari Lähdemäki, toimitusjohtaja, jari.lahdemaki@media.fi, 050 598 2050
Mediatalo Keskisuomalainen
Mikko Pakarinen, kaupallinen johtaja, mikko.pakarinen@media.fi, 050 668 95