HSL-sovellus on ladattu puhelimiin jo yli miljoona kertaa

Asiakkaat ovat ottaneet HSL-sovelluksen omakseen. Mobiilipalvelu tuli käyttöön kesällä 2018 ja miljoonan latauksen raja ylittyi reilut puoli vuotta myöhemmin.

HSL-sovellus saavutti miljoonan latauksen merkkipaalun tammikuun ensimmäisen viikon lopulla. Palvelun suosiosta kertovat myös myyntiluvut. HSL-sovelluksella ja sen aikaisemmalla versiolla HSL:n mobiililippusovelluksella myytiin viime vuonna lippuja kaiken kaikkiaan 80 miljoonan euron edestä.

HSL-sovellus on huomioitu myös palkinnolla. Joulukuussa 2018 se voitti kasvuyritysten Slush-tapahtumassa Paras Mobiilipalvelu -kilpailun ensimmäisen sijan Android One -kategoriassa.

”Kiitän asiakkaitamme HSL-sovelluksen ahkerasta käytöstä”, osastonjohtaja Mari Flink HSL:stä sanoo. ”Kun ryhdyimme kehittämään uutta sovellusta HSL:n mobiililippusovelluksen tilalle, tarkoituksemme oli yhdistää mobiililippujen ostaminen, Reittiopas ja matkustajan toiveiden mukaan räätälöidyt liikenneuutiset yhdeksi helposti käytettäväksi palveluksi. Latausten ja myytyjen lippujen määrä kertoo, että sovellus vastaa matkustajien tarpeita.”

Kehittäminen jatkuu

”Myönteinen palaute kannustaa meitä jatkamaan HSL-sovelluksen kehittämistä”, Flink sanoo.

”Sovelluksella voi jatkossa hankkia entistä useampia lipputyyppejä. Opiskelijaliput ovat tulossa sovellukseen vuoden alussa. Jatkossa täysipäiväisesti opiskelevat voivat tunnistautua suoraan alennuslippujen käyttäjiksi HSL-sovelluksessa ilman, että heidän täytyy käydä HSL:n palvelupisteessä. Lisäksi sovellukseen tulee käyttöön HSL.fi:stä tuttu HSL-tunnus.”

”Myös paljon muita ominaisuuksia on tulossa. HSL-sovelluksessa voi jatkossa tehdä jatkuvan, kuukausittain veloitettavan tilauksen, jolloin kausilippu on aina voimassa, eikä asiakkaan tarvitsee muistaa erikseen ladata lippuaan. Reittiopas helpottaa tulevaisuudessa entistä paremmin matkustajien liikkumista.”

HSL-sovelluksen voit ladata maksutta Android- ja iPhone -älypuhelimiin joko App Storesta tai Google Play –sovelluskapasta. Sovellus toimii Android- ja iPhone -älypuhelimissa, joiden käyttöjärjestelmä on Android 5.0 tai iOS 9.0 tai niitä uudempi.

Osastonjohtaja Mari Flink, HSL, puh. 040 715 0440
Myyntipäällikkö Matias Sarkkinen, HSL, puh. 040 149 4799
Konseptin omistaja Niko Tynkkynen, HSL, puh. 040 718 5957

HSL:n hallituksen päätöksiä 26.3.201926.3.2019 15:53:27 EETTiedote

Helsingin seudun MAL 2019 -suunnitelma Hallitus päätti hyväksyä MAL 2019 -suunnitelman liikennesisältöjen osalta ja lähettää MAL 2019 –suunnitelman liikenneosion hyväksymiskäsittelyyn KUUMA-johtokunnan kautta niihin kuntiin, jotka eivät ole HSL:n jäseniä. Hallitus päätti myös, että liikenteen hinnoittelun osalta selvitykset optimaalisista malleista, vaikutusarvioinnit ja vaadittava lainsäädäntö laaditaan ensin ja päätökset seudulla tehdään näiden jälkeen. Lisäksi hallitus teki muutamia täsmennyksiä suunnitelmaraporttiin. Toimitusjohtajan valtuutettiin neuvottelemaan MAL-sopimuksesta liikenteen osalta yhteistyössä valtion ja Helsingin seudun 14 kunnan kanssa. Lisäksi hallitus merkitsi tiedoksi MAL 2019 vaikutusten arviointiselostuksen ja lähettää sen MAL 2019 -suunnitelman liitteenä tiedoksi KUUMA-johtokunnalle. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019581-2 Vuoden 2018 tilinpäätöksen hyväksymi

Helsingin seutu löysi keinot liikenteen päästöjen puolittamiseen – HSL:n hallitus hyväksyi maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL 2019 -suunnitelman26.3.2019 12:53:10 EETTiedote

Helsingin seutu puolittaa liikenteen päästöt vuoteen 2030 mennessä vuoden 2005 tasosta. Ihmisten ja tavaroiden liikkumista helpotetaan neljän miljardin liikenneinvestoinneilla. Tiemaksuille etsitään Helsingin seudulle sopiva malli. Uusia asuntoja rakennetaan 16 500 vuosittain. Nämä tavoitteet ja konkreettiset keinot niiden saavuttamiseen sisältyvät Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL 2019 –suunnitelmaan. Sen pohjalta neuvotellaan MAL-sopimus valtion ja seudun kuntien kesken.

Vuosaaressa pääsee ajamaan kaupunkipotkulaudalla tänä kesänä20.3.2019 15:19:30 EETTiedote

Kaupunkipyörät ovat vakiinnuttaneet laajan käyttäjäkunnan Helsingissä ja Espoossa. Nyt tulevat kaupunkipotkulaudat. Potkulautapalvelussa kokeillaan sekä perinteisesti potkittavia että sähköllä toimivia potkulautoja. Kokeilualueena on Vuosaari, johon tulee noin 30 potkulauta-asemaa ja 300 potkulautaa. Laudan saa käyttöönsä mobiilisovelluksella pientä korvausta vastaan. HSL ja palvelusta vastaava Samocat Sharing toteuttavat kokeilun yhteistyössä. Kausi alkaa 15.4. ja jatkuu aina lokakuun loppuun.