HSL-sovellus on ladattu puhelimiin jo yli miljoona kertaa

Asiakkaat ovat ottaneet HSL-sovelluksen omakseen. Mobiilipalvelu tuli käyttöön kesällä 2018 ja miljoonan latauksen raja ylittyi reilut puoli vuotta myöhemmin.

HSL-sovellus saavutti miljoonan latauksen merkkipaalun tammikuun ensimmäisen viikon lopulla. Palvelun suosiosta kertovat myös myyntiluvut. HSL-sovelluksella ja sen aikaisemmalla versiolla HSL:n mobiililippusovelluksella myytiin viime vuonna lippuja kaiken kaikkiaan 80 miljoonan euron edestä.

HSL-sovellus on huomioitu myös palkinnolla. Joulukuussa 2018 se voitti kasvuyritysten Slush-tapahtumassa Paras Mobiilipalvelu -kilpailun ensimmäisen sijan Android One -kategoriassa.

”Kiitän asiakkaitamme HSL-sovelluksen ahkerasta käytöstä”, osastonjohtaja Mari Flink HSL:stä sanoo. ”Kun ryhdyimme kehittämään uutta sovellusta HSL:n mobiililippusovelluksen tilalle, tarkoituksemme oli yhdistää mobiililippujen ostaminen, Reittiopas ja matkustajan toiveiden mukaan räätälöidyt liikenneuutiset yhdeksi helposti käytettäväksi palveluksi. Latausten ja myytyjen lippujen määrä kertoo, että sovellus vastaa matkustajien tarpeita.”

Kehittäminen jatkuu

”Myönteinen palaute kannustaa meitä jatkamaan HSL-sovelluksen kehittämistä”, Flink sanoo.

”Sovelluksella voi jatkossa hankkia entistä useampia lipputyyppejä. Opiskelijaliput ovat tulossa sovellukseen vuoden alussa. Jatkossa täysipäiväisesti opiskelevat voivat tunnistautua suoraan alennuslippujen käyttäjiksi HSL-sovelluksessa ilman, että heidän täytyy käydä HSL:n palvelupisteessä. Lisäksi sovellukseen tulee käyttöön HSL.fi:stä tuttu HSL-tunnus.”

”Myös paljon muita ominaisuuksia on tulossa. HSL-sovelluksessa voi jatkossa tehdä jatkuvan, kuukausittain veloitettavan tilauksen, jolloin kausilippu on aina voimassa, eikä asiakkaan tarvitsee muistaa erikseen ladata lippuaan. Reittiopas helpottaa tulevaisuudessa entistä paremmin matkustajien liikkumista.”

HSL-sovelluksen voit ladata maksutta Android- ja iPhone -älypuhelimiin joko App Storesta tai Google Play –sovelluskapasta. Sovellus toimii Android- ja iPhone -älypuhelimissa, joiden käyttöjärjestelmä on Android 5.0 tai iOS 9.0 tai niitä uudempi.

Osastonjohtaja Mari Flink, HSL, puh. 040 715 0440
Myyntipäällikkö Matias Sarkkinen, HSL, puh. 040 149 4799
Konseptin omistaja Niko Tynkkynen, HSL, puh. 040 718 5957

HSL järjestää Ed Sheeranin konserttien aikaan lisäliikennettä Malmille 23.7. ja 24.7.17.7.2019 12:00:00 EESTTiedote

Ed Sheeranin konserttien vuoksi on HSL:n joukkoliikenteessä lisäliikennettä lähijunilla, busseilla ja metrolla tiistaina 23.7. ja keskiviikkona 24.7. HSL suosittaa varaamaan matkustamiseen aikaa ja käyttämään tarvittaessa vaihtoehtoisia reittejä. Suosittelemme saapumaan konserttiin ensisijaisesti lähijunalla, kävellen tai pyöräillen. Lisäksi joukkoliikenteen liput kannattaa ostaa etukäteen HSL-sovelluksella tai vaihtoehtoisesti lippuautomaatista.

Bussiliikenne Mannerheimintiellä estynyt 4. - 5.7. aamuina EU-ministerikokouksen vuoksi - merkittäviä vaikutuksia liikenteessä3.7.2019 08:26:19 EESTTiedote

Finlandiatalolla järjestettävän EU-ministerikokouksen aikana joukkoliikenne Mannerheimintiellä on estynyt Oopperan eteläpuolella torstaina 4.7. kello 7.30 – 9.30 ja perjantaina 5.7. kello 7 – 9 siten, että se on mahdollista ainoastaan raitiovaunuilla. Ministerikokous vaikuttaa liikenteeseen merkittävästi myös Helsingin ulosajoväyliltä Helsinki-Vantaan lentoasemalle perjantaina. Tuolloin liikenteeseen on todennäköisesti luvassa viivästyksiä reitillä Mannerheimintie–Kehä I–Tuusulantie noin kello 8–19.

HSL:n vuorokausilippu on kätevä kesäkulkijalle26.6.2019 10:37:27 EESTTiedote

Jos Helsingin seudun kesäkävijä aikoo tehdä useita matkoja päivässä tai kiertää mielenkiintoisia kohteita monena päivänä, hänen kannattaa ostaa HSL:n vuorokausilippu, joita saa 1-7 vuorokaudeksi. Kun älypuhelimeen lataa maksutta HSL-sovelluksen, matkustajalla on mukanaan sekä lippuautomaatti että liikenneneuvoja. HSL-sovelluksesta saa sekä vuorokausilippuja että kertalippuja ja sillä voi käyttää myös HSL:n Reittiopasta. Joukkoliikenteen ohella pääkaupunkiin ympäristöineen voi tutustua vaikka kaupunkipyörillä.