HSL-sovellus on päivitettävä, jotta sillä voi ostaa lippuja uusille vyöhykkeille

Jotta HSL-sovelluksella voi ostaa lippuja sen jälkeen, kun uudet vyöhykkeet tulevat käyttöön, sovelluksen on oltava päivitetty uuteen versioon. Puhelimen akku on pidettävä ladattuna, sillä uusilla vyöhykkeillä HSL-sovelluksella ostettu lippu pitää voida tarkastaa koko matkan ajan.

Kun HSL:n uuden vyöhykkeet tulevat käyttöön lauantaina 27.4. klo 4.30 alkaen, HSL-sovelluksella voi ostaa lippuja vain uudella eli versiolla 2.0. Osalla sovelluksen käyttäjistä on puhelimessaan automaattinen päivitys. Jos sitä ei ole, sovellus on käytävä päivittämässä uuteen versioon joko App Storesta iPhone-puhelimeen tai Google Play –sovelluskaupasta Android-puhelimeen.

HSL-sovelluksen matkustusehtoihin tulee muutos uusien vyöhykkeiden myötä. Jatkossa matkalippujen tarkastajan ja/tai konduktöörin on voitava tarkistaa lippu puhelimen näytöltä koko matkan ajan. Puhelimen akun latauksen on riitettävä tarkastukseen asti tai muuten lipuntarkastaja voi kirjoittaa tarkastusmaksun. HSL pyrkii estämään muutoksella liputta matkustamista, ja samalla lippukäytäntöä yhtenäistetään HSL-kortin kanssa: matkan aikana on oltava hallussa voimassa oleva matkalippu.

HSL-sovelluksen käyttöliittymä päivittyy, kun uudet vyöhykkeet tulevat käyttöön. Sovelluksen lipunostoon tulee uusi mistä-mihin-toiminto, joka kertoo, minkä vyöhykkeen lipun matkustaja tarvitsee. Myös Reittiopas kertoo haun yhteydessä, minkä vyöhykkeen lippu matkalla tarvitaan.

HSL-sovelluksella voi myös uusien vyöhykkeiden aikana ostaa lasten ja aikuisten kertalippuja, 1-7 vrk:n vuorokausilippuja sekä aikuisten ja opiskelijoiden 30 vuorokauden lippuja. Uutuutena lippuvalikoimaan tulee lisävyöhykelippu, jolla kausilipun käyttäjä voi laajentaa edullisesti matkustusaluettaan. Lisävyöhykelipun voi maksaa HSL-sovelluksella, jos myös kausilippu on ostettu sovellukseen.

Johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija Satu Rönnqvist, HSL, puh. 050 572 9490
Konseptin omistaja Niko Tynkkynen, HSL, puh. 040 718 5957

Liikenteen päästöt pienemmiksi: Yhä useampi työkone kulkee uusiutuvalla biopolttoaineella22.5.2019 13:08:57 EESTUutinen

Helsingin seudun kunnissa ja organisaatioissa on meneillään hyvä vire liikenteen päästöjen alentamisessa. Espoon ja Vantaan kaupungit sekä Posti ovat liittyneet BioSata-projektiin, joka siirtää pääkaupunkiseudun bussit ja työkoneet käyttämään tähde- ja jätepohjaisia biopolttoaineita. HSL:n tilaama bussiliikenne ja Helsingin kaupungin hyötyajoneuvot mukaan lukien työkoneet siirtyvät käyttämään vain uusiutuvia polttoaineita vuoteen 2025 mennessä. Nyt myös Espoon ja Vantaan kaupungit pyrkivät nopeuttamaan biopolttoaineiden käyttöönottoa hyötyajoneuvoissaan.

HSL:n hallituksen päätöksiä 7.5.20197.5.2019 17:30:31 EESTTiedote

HSL:n lähijunaliikenteen kilpailutettava sopimuskokonaisuus ja tarjouspyyntö Hallitus päätti hyväksyä lähijunaliikenteen kilpailutettavan sopimuskokonaisuuden ja tarjouskilpailun ratkaisuperusteet hankintailmoituksen mukaisesti viimeisteltäviksi erikseen mainituilla periaatteilla. Lisäksi hallitus päätti valtuuttaa toimitusjohtajan päättämään tarjouspyynnön ja sen liiteaineiston hyväksymisestä ja julkaisemisesta sekä valtuuttaa toimitusjohtajan neuvottelemaan, hyväksymään ja allekirjoittamaan lisäsopimuksen VR:n kanssa mahdollisen liikkeenluovutuksen ja siirtymäkauden aiheuttamien koulutus- ja perehdytyskustannusten korvaamisesta. Hallitus päätti myös, että HSL alkaa valmistella lähijunaliikenteessä käytettävän ajoenergian hankintaa. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Liittyminen KL-Kuntahankinnat Oy:n kilpailuttamaan ICT-asiantuntijapalveluita koskevaan puitesopimukseen Hallitus päätti, että HSL liittyy KL-Kuntahankinnat Oy:n kilpailuttamaan ICT-asiantun