HSL-Sovellus palkittiin Slush-tapahtumassa parhaana Android-mobiilipalveluna

HSL-Sovellus on voittanut Paras Mobiilipalvelu -kilpailun ensimmäisen palkinnon Android One -kategoriassa. Palkinto jaettiin Slush-tapahtumassa keskiviikkona 5.12.

HSL-Sovellus oli Paras Mobiilipalvelu -kilpailun tuomariston mukaan hieno esimerkki palvelusta, joka olisi mahdollista laajentaa jopa maailmanlaajuiseksi, ja sellaiset tulevat olemaan jatkossa Suomen menestyksen kulmakiviä. Tuomariston mielestä oli ilahduttavaa huomata, kuinka Suomesta löytyy osaamista tällaisten palvelujen tuottamiseen.

Kilpailuun osallistui kaiken kaikkiaan lähes sata palvelua kuudessa eri sarjassa. Tuomariston puheenjohtajana toimi liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner.

HSL-sovelluksen suosiosta kertovat myös sen käyttäjäluvut. Kesäkuussa 2018 käyttöön tullutta HSL-sovellusta on ladattu jo yli 900 000 kertaa. Sovelluksella ja sen aikaisemmalla versiolla HSL:n mobiililippusovelluksella myydään tänä vuonna lippuja yhteensä 80 miljoonan euron edestä.

Kun HSL:n mobiililippusovellus tuli käyttöön vuonna 2015, myynnissä oli aluksi vain aikuisten kertalippuja. Tätä nykyä HSL-sovelluksella voi ostaa kerta- ja vuorokausilippuja sekä aikuisten 30 vuorokauden lippuja. Sovelluksessa on myös Reittiopas, joka parhaiden kulkuyhteyksien lisäksi kertoo matkoille tarvittavan lipun. Lisäksi sovellus poimii uutisvirtaan kullekin käyttäjälle kohdennettuja liikenneuutisia.

Sovellukseen tulossa uusia lippuja ja ominaisuuksia

”Olemme iloisia saamastamme tunnustuksesta ja se kannustaa meitä kehittämään sovellusta eteenpäin yhdessä asiakkaidemme kanssa”, sovelluksen konseptin omistaja Niko Tynkkynen HSL:stä sanoo. ”Lähitulevaisuudessa lipun voi ostaa 30 vuorokauden välein veloitettavana jatkuvana tilauksena, jolloin lippu on aina voimassa. Samalla opiskelijoille tulee mahdollisuus ostaa kausilippu alennushintaan. Myös Reittiopas helpottaa jatkossa entistä paremmin asiakkaidemme liikkumista.”

HSL-sovelluksen voit ladata maksutta Android- ja iPhone –älypuhelimiin joko App Storesta tai Google Play –sovelluskapasta. Sovellus toimii Android- ja iPhone -älypuhelimissa, joiden käyttöjärjestelmä on Android 5.0 tai iOS 9.0 tai niitä uudempi.

HSL on Slushin tuotantokumppani ja tukee Slushia tapahtuman ekologisten tavoitteiden saavuttamisessa liikkumisen saralla. HSL myönsi vapaan matkustusoikeuden seudulliseen joukkoliikenteeseen Slush 2018 tapahtumalle ja tarjosi yhteistyössä Slushin kanssa 10 000 tapahtumaan osallistujille ja akkreditoituneille kolmen vuorokauden seutuliput.

Osastonjohtaja Mari Flink, HSL, puh. 040 7150 440
Konseptin omistaja Niko Tynkkynen, HSL, puh. 040 718 5957

HSL järjestää Ed Sheeranin konserttien aikaan lisäliikennettä Malmille 23.7. ja 24.7.17.7.2019 12:00:00 EESTTiedote

Ed Sheeranin konserttien vuoksi on HSL:n joukkoliikenteessä lisäliikennettä lähijunilla, busseilla ja metrolla tiistaina 23.7. ja keskiviikkona 24.7. HSL suosittaa varaamaan matkustamiseen aikaa ja käyttämään tarvittaessa vaihtoehtoisia reittejä. Suosittelemme saapumaan konserttiin ensisijaisesti lähijunalla, kävellen tai pyöräillen. Lisäksi joukkoliikenteen liput kannattaa ostaa etukäteen HSL-sovelluksella tai vaihtoehtoisesti lippuautomaatista.

Bussiliikenne Mannerheimintiellä estynyt 4. - 5.7. aamuina EU-ministerikokouksen vuoksi - merkittäviä vaikutuksia liikenteessä3.7.2019 08:26:19 EESTTiedote

Finlandiatalolla järjestettävän EU-ministerikokouksen aikana joukkoliikenne Mannerheimintiellä on estynyt Oopperan eteläpuolella torstaina 4.7. kello 7.30 – 9.30 ja perjantaina 5.7. kello 7 – 9 siten, että se on mahdollista ainoastaan raitiovaunuilla. Ministerikokous vaikuttaa liikenteeseen merkittävästi myös Helsingin ulosajoväyliltä Helsinki-Vantaan lentoasemalle perjantaina. Tuolloin liikenteeseen on todennäköisesti luvassa viivästyksiä reitillä Mannerheimintie–Kehä I–Tuusulantie noin kello 8–19.

HSL:n vuorokausilippu on kätevä kesäkulkijalle26.6.2019 10:37:27 EESTTiedote

Jos Helsingin seudun kesäkävijä aikoo tehdä useita matkoja päivässä tai kiertää mielenkiintoisia kohteita monena päivänä, hänen kannattaa ostaa HSL:n vuorokausilippu, joita saa 1-7 vuorokaudeksi. Kun älypuhelimeen lataa maksutta HSL-sovelluksen, matkustajalla on mukanaan sekä lippuautomaatti että liikenneneuvoja. HSL-sovelluksesta saa sekä vuorokausilippuja että kertalippuja ja sillä voi käyttää myös HSL:n Reittiopasta. Joukkoliikenteen ohella pääkaupunkiin ympäristöineen voi tutustua vaikka kaupunkipyörillä.