HSL suosittelee vuorokausilippua osittaista etätyötä tekevälle

Vuorokausilippu on varteenotettava vaihtoehto muun muassa sellaisille asiakkaille, joiden työmatkustamisen tarve on vähentynyt etätöiden takia, samoin kuin niille, jotka kulkevat aktiivisesti viikonloppuisin.

HSL muistuttaa siitä, että vuorokausilippu on erinomainen vaihtoehto sellaiselle asiakkaalle, joka etätöittensä ohella käy toimistolla pari, kolme kertaa viikossa, eikä halua juuri nyt pitää kausilippua voimassa.

Vuorokausilippu tulee kertalippua edullisemmaksi jo silloin, kun matkoja kertyy enemmän kuin kaksi päivässä. Aikuisten 1 vuorokauden AB-lippu maksaa kahdeksan euroa, kun AB-kertalipun hinta HSL-sovelluksella ostettuna on 2,80 euroa.

Viikonlopun menoja varten voi hankkia kahden vuorokauden lipun, jolla voi kulkea 48 tuntia niin paljon kuin jaksaa. Aikuisten 2 vuorokauden AB-lippu maksaa 12 euroa, joten senkin hinta alittaa AB-kertalipun hinnan jo viiden matkan tekemisellä.

Älypuhelimeen ladattavalla, maksuttomalla HSL-sovelluksella voit ostaa 1–7 vuorokauden lippuja kaikille vyöhykkeille ABCD. Asiakas voi itse määrittää lippua ostaessaan sen voimassaolon alkamispäivän ja kellonajan.

Vuorokausilipun voi myös hankkia ennakkoon myynti- tai palvelupisteistä tai HSL:n isokokoisista lippuautomaateista. Lippuja on saatavilla kaikille vyöhykkeille ABCD. Lippu ladataan kertakortille. Voimassaolo alkaa, kun lipun näyttää kortinlukijalle ensimmäisen matkan alkaessa. Lippu pitää käyttää kahden vuoden kuluessa siitä, kun sen on ostanut.

HSL kampanjoi parhaillaan vuorokausilipusta. Kampanja näkyy digitaalisessa ulkomainonnassa Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla sekä somessa ja verkkomedoissa. Lisäksi kampanja kuuluu radiospotteina.

Myyntipäällikkö Matias Sarkkinen, HSL, puh. 040 149 4799

HSL:n hallituksen päätöksiä 24.11.202024.11.2020 14:00:00 EETTiedote

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 52/2020 ratkaisu Hallitus päätti valita kilpailukohteen 266 liikennöitsijäksi Oy Pohjolan Liikenne AB:n tarjousten kokonaistaloudellista edullisuutta koskevan vertailun perusteella. Kohde käsittää Sipoossa liikennöivät bussilinjat. Kohteen 268 liikennöitsijäksi hallitus valitsi Taksikuljetus Oy:n. Kohteessa 268 kilpailutettiin kolme pienkalustolinjaa Tuusulaan. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki päätökseen Kilpailukierros 52b:n käynnistäminen ja lähibussiliikenteen tarjonnan tarkistaminen Hallitus päätti käynnistää tarjouskilpailun Helsingin lähibussilinjoista 31-36, 603-704 ja 801-819. Linjat olivat aiemmin mukana kilpailukierroksella 52, mutta niiden kilpailutus keskeytettiin reittimuutoksiin liittyvän hallinnollisen virheen takia ja suurempien säästöjen toteuttamisen mahdollistamiseksi. Hallitus päätti myös hyväksyä esityksen linjojen liikennöintimuutoksista ohjeellisena noudatettavaksi. Linjat kilpailutetaan kohteissa 265 ja 267, j