HSL tekee tuusulalaisille liikkumiskyselyyn, vastata voi verkossa 31.10. asti

HSL selvittää Tuusulan asukkaiden liikkumistottumuksia linjastosuunnitelman laatimisen tueksi. Myös Keravan linjastoa uudistetaan. Suunnittelutyön etenemistä voi seurata ja kommentoida Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma -blogissa.

Tuusulan liikkumiskyselyyn voi vastata maanantaihin 31.10. asti. HSL kerää tietoja, koska Tuusula liittyy ensi vuoden alussa kuntayhtymän jäseneksi. HSL:n tavoitteena on luoda Tuusulaan asukkaita mahdollisimman hyvin palveleva ja kustannustehokas joukkoliikennelinjasto.

Myös Keravan linjaston on suunnitteilla muutoksia muun muassa siksi, että Tuusulan HSL-jäsenyys vaikuttaa Keravan alueen joukkoliikennetarjontaan.

Suunnitelmat tehdään yhteistyössä Tuusulan, Keravan ja HSL:n asiantuntijoiden kesken. Myös asukkaat pääsevät sanomaan mielipiteensä. Suunnittelutyön etenemistä voi seurata Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma -blogissa joka on myös asukasvuorovaikutuksen pääkanava. Blogisivustolla asukkailla on mahdollisuus kommentoida suunnitelmia ja keskustella HSL:n joukkoliikennesuunnittelijoiden kanssa.

Joukkoliikennesuunnittelija Aleksi Manninen, HSL, puh. 040 554 3534

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Oletko hän, joka liikkuu kuin soreakoipinen kirahvi? HSL julkaisee maailmankuulun luontokuvaajan kuvat Helsingin seudun kävelijöistä14.5.2018 11:05Tiedote

Brittiläinen luontokuvaaja Will Burrard-Lucas kuvasi huhtikuussa kahden päivän ajan ihmisiä luonnollisessa ympäristössään – kävelemässä kotikaupungissaan. Nyt kuvat ovat toukokuun ajan nähtävillä pysäkkijulisteissa, Rautatientorin metroasemalla, Helsingin ydinkeskustan digitauluilla, ratikan ja metron sähköisillä näytöillä sekä HSL:n sosiaalisen median kanavissa.

HSL:n hallituksen päätöksiä 8.5.20188.5.2018 12:00Tiedote

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2018525 Etelä-Espoon bussiliikenteen muutokset Hallitus hyväksyi useita reittimuutoksia ja päätti perustaa neljä suoraa ruuhka-ajan bussilinjaa Espoonlahden alueen ja Kampin välille. Hallitus päätti myös käynnistää kilpailutuksen perustettujen linjojen osalta niiltä osin kuin linjojen perustamisessa ei voida hyödyntää voimassa olevia liikennöintisopimuksia. Suorat bussilinjat Etelä-Espoon ja Kampin välille saadaan liikenteeseen vuoden 2018 aikana. Tavoitteena on metron kuormituksen keventäminen Matinkylän ja Tapiolan välisellä osuudella. HSL seuraa muutosten vaikutuksia kokonaismatka-aikoihin sekä palvelutarjonnan riittävyyttä. HSL selvittää Länsiväylän pohjoispuolen alueiden palvelutasoa sekä varmistaa koululaisliikenteen sujuvuuden näillä alueilla. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting