HSL tekee tuusulalaisille liikkumiskyselyyn, vastata voi verkossa 31.10. asti

HSL selvittää Tuusulan asukkaiden liikkumistottumuksia linjastosuunnitelman laatimisen tueksi. Myös Keravan linjastoa uudistetaan. Suunnittelutyön etenemistä voi seurata ja kommentoida Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma -blogissa.

Tuusulan liikkumiskyselyyn voi vastata maanantaihin 31.10. asti. HSL kerää tietoja, koska Tuusula liittyy ensi vuoden alussa kuntayhtymän jäseneksi. HSL:n tavoitteena on luoda Tuusulaan asukkaita mahdollisimman hyvin palveleva ja kustannustehokas joukkoliikennelinjasto.

Myös Keravan linjaston on suunnitteilla muutoksia muun muassa siksi, että Tuusulan HSL-jäsenyys vaikuttaa Keravan alueen joukkoliikennetarjontaan.

Suunnitelmat tehdään yhteistyössä Tuusulan, Keravan ja HSL:n asiantuntijoiden kesken. Myös asukkaat pääsevät sanomaan mielipiteensä. Suunnittelutyön etenemistä voi seurata Tuusulan ja Keravan linjastosuunnitelma -blogissa joka on myös asukasvuorovaikutuksen pääkanava. Blogisivustolla asukkailla on mahdollisuus kommentoida suunnitelmia ja keskustella HSL:n joukkoliikennesuunnittelijoiden kanssa.

Joukkoliikennesuunnittelija Aleksi Manninen, HSL, puh. 040 554 3534

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote

Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021 Hallitus merkitsi tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-2 Osavuosikatsaus 2/2018 HSL:n osavuosikatsaus tammi–elokuulta ennakoi talousarviota parempaa tulosta. Tätä selittävät etenkin kasvaneet matkustajamäärät ja lipputulojen suotuisa kehitys. Hallitus merkitsi tiedoksi osavuosikatsauksen 2/2018. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-3 Syysyhtymäkokouksen koolle kutsuminen 27.11.2018 Hallitus kutsui koolle syysyhtymäkokouksen 27.11.2018. Syysyhtymäkokouksen tehtäviin kuuluu muun muassa talousarvion, taloussuunnitelmien ja strategian sekä sitovat tavoitteet sisältävän toimintasuunnitelman hyväksyminen. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documen