HSL Helsingin seudun liikenne

HSL tutkii joukkoliikenteen asiakastyytyväisyyttä ja kaluston laatua

Jaa

HSL selvittää syksyn aikana yli 28 000 matkustajan mielipiteen HSL:n joukkoliikenteestä ja noin 4 000 bussin ja vaunun kunnon.

Asiakastyytyväisyystutkimus syksyllä 2019

HSL tutkii matkustajien tyytyväisyyttä HSL-alueen joukkoliikennepalveluihin joukkoliikennevälineissä toteutettavalla kyselytutkimuksella. Vastaamalla autat meitä parantamaan palveluitamme.

HSL käyttää tutkimuksen tuloksia joukkoliikenteen kehittämisessä, henkilökunnan koulutuksessa sekä kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskennassa. Tutkimuskauden päättymisen jälkeen tulokset ovat saatavilla HSL:n avoimessa nettitietokannassa https://hsl.louhin.com/asty/

Asiakastyytyväisyystutkimusta tehdään busseissa, raitiovaunuissa, metrossa ja lähijunissa ajanjaksolla 12.8.–15.11. Kyselyyn kerätään yli 28 000 matkustajan mielipide.

Kaluston laatututkimus syksyllä 2019

HSL tutkii joukkoliikennekaluston laatua havainnointitutkimuksella. Kaluston laadunvalvonnan tehtävänä on taata siistit, turvalliset ja viihtyisät kulkuvälineet joukkoliikenteen asiakkaille HSL-alueella.

Syksyllä 2019 kaluston laatua havainnoidaan bussi-, raitio-, metro- ja lähijunaliikenteessä 12.8.–15.11. Tutkimuskauden aikana tarkastetaan noin 4 000 bussin ja vaunun kunto.

Taloustutkimus Oy tekee HSL:n toimeksiannosta sekä asiakastyytyväisyystutkimuksen että joukkoliikennekaluston laatututkimuksen kenttätyöt.

Yhteyshenkilöt

Marko Vihervuori
Ryhmäpäällikkö
Liikennetutkimukset
Helsingin seudun liikenne HSL
p. (09) 4766 4382
marko.vihervuori@hsl.fi

Tietoja julkaisijasta

HSL Helsingin seudun liikenne
HSL Helsingin seudun liikenne
Opastinsilta 6 A
00520 Helsinki

09 4766 4444http://www.hsl.fi

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 390 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta HSL Helsingin seudun liikenne

HSL-sovelluksessa häiriö torstaina 22.8. - häiriö saatiin korjattua hieman ennen klo 22.22.8.2019 18:22:09 EESTTiedote

Päivitys 22.8. klo 22. - häiriö saatiin korjattua hieman ennen klo 22. HSL-sovellus vikaantui torstaina noin kello 13. Häiriön seurauksena sovellus eikä sen lippuosio ei toimi normaalisti ja osa sovelluksessa tilatuista lipuista jää toimittamatta asiakkaille. Myöskään asiakkaiden kausiliput eivät välttämättä näy sovelluksessa. Sovelluksen vikaa ja sen syitä selvitetään parhaillaan. Tällä hetkellä häiriön kestosta ei ole kuitenkaan arviota, mutta HSL tiedottaa muun muassa HSL.fi sivuilla kun vika on saatu korjattua. Ennen häiriön korjausta sovelluksesta ei kuitenkaan kannata yrittää lipun ostoa. Muut lipunmyyntikanavat toimivat normaalisti, joten matkustajien kannattaa käyttää mahdollisuuksien mukaan niitä. Näitä ovat muun muassa lippuautomaatit tai esimerkiksi myyntipisteet kuten R-kioskit. Myös bussinkuljettajat myyvät lippuja ja lisäksi HSL-kortit toimivat normaalisti. Häiriötilanteesta on myös tiedotettu kuljettajia, matkalipuntarkastajia ja konduktöörejä. Virheellisesti veloitettuj

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme