HSL tutkii laajalla mielipidemittauksella vyöhykeuudistuksessa onnistumista

Kuukausi sitten tapahtunut Helsingin seudun liikenteen vyöhykkeiden käyttöönotto sujui hyvin. HSL seuraa nyt tarkkaan uudistuksen vaikutuksia ja vastaanottoa. Asiakkaiden mielipiteitä uudistuksen käyttöönoton ja viestinnän onnistumisessa luodataan laajalla, liki 900 000 vastaanottajalle lähetettävällä kyselyllä.

Asiakaskyselyn saavat sähköpostitse HSL:n asiakasrekisterissä olevat henkilöt. Kyselyn laajuuden vuoksi lähetysajankohta ajoittuu useammalle päivälle touko-kesäkuun vaihteeseen. Vastausaikaa kyselyyn on aina 9. kesäkuuta saakka.

HSL kerää palautetta vyöhykeuudistuksesta normaalin palautekanavan kautta sekä vyöhykeuudistukseen kohdennetuilla kyselyillä, joita lähetetään asiakkaiden lisäksi muun muassa liikennöitsijöille sekä HSL:n omistajakuntien päättäjille. Tavoitteena on saada mahdollisimman kattava kuva vyöhykeuudistuksen vaikutuksista asiakkaiden arkeen ja matkustamiseen.

markkinointi- ja viestintäpäällikkö Sari Kotikangas, puh. 045 657 5767,
asiakaskokemuksen asiantuntija Eeva Jakobsson, puh. 045 632 2800 (3.6. alkaen)

HSL:n hallituksen päätöksiä 17.9.201917.9.2019 15:29:50 EESTTiedote

HSL:n hallituksen lausunto yhtymäkokoukselle tarkastuslautakunnan vuoden 2018 arviointikertomuksen johdosta Hallitus päätti antaa syysyhtymäkokoukselle liitteen mukaisen lausunnon lautakunnan tarkastuslautakunnan vuotta 2018 koskevasta arviointikertomuksesta. Lisäksi hallitus ehdottaa syysyhtymäkokoukselle, että se merkitsee lausunnon tiedoksi. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Matkalippujen jälleenmyyntiperusteista päättäminen Hallitus päätti hyväksyä HSL:n uudet lipunmyyntiperiaatteet. Uusien periaatteiden mukaan HSL ei enää maksa erillistä myyntiin perustuvaa palkkiota jälleenmyyjille HSL:n lippujen myynnistä. Hallitus myös seuraa uusien jälleenmyyntiperusteiden vaikutuksia HSL:n lipunmyyntiin ja eri asiakasryhmiin. Lisäksi hallitus päättää myöhemmin erikseen periaatteiden soveltamisesta HSL:n omissa palvelupisteissä ja jäsenkuntien perustamissa HSL-palvelupisteissä tapahtuvaan myyntiin. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN HSL:n myyntipisteverkoston käyttöoikeussopimuksen toteuttajien valinta Hallitus päätti val