HSL tutkii syksyllä asiakastyytyväisyyttä ja kaluston laatua

HSL:n asiakastyytyväisyyskysely matkustajille käynnistyy maanantaina 13. elokuuta. Vastaaminen auttaa joukkoliikennepalveluiden laadun parantamisessa.

HSL tutkii matkustajien tyytyväisyyttä HSL-alueen joukkoliikennepalveluihin liikennevälineissä toteutettavalla kyselytutkimuksella. Tänä syksynä asiakastyytyväisyyskyselyä tehdään busseissa, raitiovaunuissa, metrossa ja lähijunissa ajanjaksolla 13.8.–16.11. Kyselyyn kerätään 28 000 matkustajan mielipide.

Tuloksia käytetään joukkoliikenteen kehittämisessä, henkilökunnan koulutuksessa sekä kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskennassa. Tutkimuskauden päätteeksi tulokset ovat saatavilla HSL:n avoimessa nettitietokannassa https://hsl.louhin.com/asty/

Kaluston laatututkimus käynnistyy syyskuussa

HSL tutkii joukkoliikennekaluston laatua havainnointitutkimuksella. Syksyllä 2018 kaluston laatua havainnoidaan bussi-, raitio-, metro- ja lähijunaliikenteessä 3.9.–30.11. Tutkimuskauden aikana tarkastetaan noin 4 000 bussin ja vaunun kunto.

Kaluston laadunvalvonnan tehtävänä on taata siistit, turvalliset ja viihtyisät kulkuvälineet HSL-alueen joukkoliikenteen asiakkaille.

Taloustutkimus Oy tekee HSL:n toimeksiannosta sekä asiakastyytyväisyystutkimuksen että joukkoliikennekaluston laatututkimuksen kenttätyöt.

HSL:n ryhmäpäällikkö Marko Vihervuori
marko.vihervuori@hsl.fi

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote

Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021 Hallitus merkitsi tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-2 Osavuosikatsaus 2/2018 HSL:n osavuosikatsaus tammi–elokuulta ennakoi talousarviota parempaa tulosta. Tätä selittävät etenkin kasvaneet matkustajamäärät ja lipputulojen suotuisa kehitys. Hallitus merkitsi tiedoksi osavuosikatsauksen 2/2018. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-3 Syysyhtymäkokouksen koolle kutsuminen 27.11.2018 Hallitus kutsui koolle syysyhtymäkokouksen 27.11.2018. Syysyhtymäkokouksen tehtäviin kuuluu muun muassa talousarvion, taloussuunnitelmien ja strategian sekä sitovat tavoitteet sisältävän toimintasuunnitelman hyväksyminen. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documen