HSL:n Auton vapaapäivän lippualennuksen saa vain mobiililipuista ja matkakortin arvolipuista

Kuljettajalta ostetut arvoliput eivät ole tänä vuonna alennuksen piirissä.

HSL tarjoaa Auton vapaapäivänä matkakortin arvoliput sekä mobiilisovelluksella ostetut kertaliput alennushinnoin. Kuljettajalta ostetuista arvolipuista ei alennusta saa.

Aikuisten mobiili- ja arvolippujen hinta on yhden euron yhdellä vyöhykkeellä, 2 euroa kahden vyöhykkeen matkoilla ja 3 euroa kolmen vyöhykkeen matkoilla. Lasten ja alennusryhmien arvolippujen hinnat ovat vastaavasti 0,50 euroa, 1,00 euroa ja 1,50 euroa.

Auton vapaapäivä huipentaa viime lauantaina alkaneen Liikkujan viikon. Tänään jätetään auto kotiin, jalkaudutaan joukkoliikenteeseen, kokeillaan kimppakyytiä tai polkaistaan pyörällä liikkeelle.

Liikkujan viikon teemanan on tänä vuonna vähäpäästöinen, yhteiskäyttöinen ja älykäs liikenne. HSL, Sitra ja Motiva järjestävät Narinkkatorilla Auton vapaapäivänä klo 11–17.30. Tervetuloa yhteiselle etumatkalle -tapahtuman, jossa pääsee tutustumaan erilaisiin jakamistalouden palveluihin.

Esillä ovat muun muassa henkilöauton jakaminen usean henkilön kesken, tulevaisuuden joukkoliikenne, kaupunkipyörät sekä uudenlaiset sovellukset, jotka mahdollistavat jo nyt joustavan joukkoliikenteen, autoilun ja muiden liikkumismuotojen ketjun.

Tilaisuuden juontaa televisiosta tuttu Sampo Marjomaa.

HSL haluaa ohjata ihmisiä liikkumaan kestävästi. Helsingin seutu kasvaa kovaa vauhtia ja HSL:n tavoitteena on ohjata liikenteen kasvu joukkoliikenteeseen, pyöräilyyn ja kävelyyn.

Asiakasvastaava Mirva Ilmoniemi, HSL, puh. 041 436 2978

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 11.9.201811.9.2018 12:48Tiedote

HSL:n hallituksen lausunto yhtymäkokoukselle tarkastuslautakunnan vuoden 2017 arviointikertomuksen johdosta Hallitus antoi syysyhtymäkokoukselle lausunnon tarkastuslautakunnan vuotta 2017 koskevan arviointikertomuksen johdosta. Tarkastuslautakunnan keskeisimmät havainnot koskivat HSL:n strategian toteutumista, asiakastyytyväisyyskyselyjen johtopäätöksiä, talousarvion 2017 toteutumista, henkilöstöä ja talouden keskeisten tunnuslukujen tulkintaa ja seurantaa sekä LIJ-hanketta ja länsimetron viivästymistä. Tarkastuslautakunnan suositukset ja kehittämisehdotukset on otettu mahdollisuuksien mukaan huomioon vuoden 2018 toiminnassa ja ne huomioidaan lopullisen toiminta- ja taloussuunnitelman 2019-2021 laadinnassa. Hallitus ehdottaa syysyhtymäkokoukselle, että se merkitsee HSL:n hallituksen lausunnon tiedoksi. Linkki tarkastamattomaan pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018530-2 Sähköbussien latauspalvelun hankinta Hallitus päätti valita kokona