HSL:n bussiliikenteestä liikkeellä noin neljännes. Metro ja raitiovaunut eivät liikennöi tänään.

HSL:n busseista on ollut perjantaiaamuna kello 7 aikaan liikenteessä noin neljännes normaalista tarjonnasta. Esimerkiksi runkolinjat 550 ja 560 liikennöivät noin vartin vuorovälein. HSL seuraa tilannetta verkkosivuillaan, ja sieltä voi myös etsiä vinkkejä bussilinjoista, joilla pääsee radanvarteen jatkoyhteyksien äärelle.

Aamuliikenteessä busseja on lähtenyt liikenteeseen ennakoitua enemmän. Iltapäivän tilanteesta ei ole vielä saatavissa tarkkaa arviota, koska työvuorot vaihtuvat iltapäivän aikana.

Ennen kuutta aamulla tapahtunut henkilövahinko Helsingin päärautatieasemalla aiheutti myöhästymisiä pääradan junille aamuliikenteessä, mutta muutoin junat kulkevat normaalisti. Metro- ja raitioliikenne käynnistyy lauantaiaamuna.

Lisätietoja: https://www.hsl.fi/liikennetiedotteet/2018/metrot-raitiovaunut-ja-lahes-koko-bussiliikenne-seisahtuu-hsl-alueella

ryhmäpäällikkö Ville Uusi-Rauva, puh. 0401791187

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 22.1.201922.1.2019 15:22Tiedote

Liikennöintisuunnitelman hyväksyminen vuosille 2019-2020 Hallitus hyväksyi liikennöintisuunnitelman vuosille 2019-2020 ohjeellisena noudatettavaksi. HSL:n bussilinjasto vahvistuu vuonna 2019 runkolinjoilla 500 ja 510. Pohjois-Espoon ja Leppävaaran bussireitteihin tulee huomattavia muutoksia. Tuusulan ja Keravan bussiliikenne painottuu liityntäyhteyksiin. Lähijunaliikenteen merkittävin muutos on se, että K- ja N-junat yhdistyvät. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019566-2 Kirkkonummen liityntälinjaston tarkistuksen linjastosuunnitelmasta päättäminen Hallitus hyväksyi Kirkkonummen liityntälinjaston muutokset ohjeellisena noudatettavaksi aikaisintaan maaliskuusta 2019 lähtien. HSL tekee Kirkkonummen bussiliikenteeseen muutoksia, jotka vaikuttavat eniten Kantvikissa, Tolsassa, Ravalsissa ja Lindalissa. Merkittävimmät muutokset ovat linjan 172V perustaminen sekä linjan 173Z liikennöintia

Matkustajat olivat syksyllä 2018 kevättä tyytyväisempiä metroliikenteeseen22.1.2019 10:57Tiedote

Syksyn 2018 asiakastyytyväisyystutkimuksessa matkustajista 86 prosenttia oli joko erittäin tai melko tyytyväisiä HSL:n joukkoliikenteeseen eli antoi sille arvosanan 4 tai 5. Arvosanojen keskiarvo oli 4,06; asteikko on yhdestä viiteen. Matkustajat olivat nyt yhtä tyytyväisiä kuin syksyllä 2017. Keväällä 2018 asiakastyytyväisyys laski huomattavasti, kun länsimetron ja sen liityntälinjaston liikenne oli alkanut. Tuolloin 81 prosenttia matkustajista oli tyytyväisiä HSL-joukkoliikenteeseen.