HSL:n bussiliikenteestä liikkeellä noin neljännes. Metro ja raitiovaunut eivät liikennöi tänään.

HSL:n busseista on ollut perjantaiaamuna kello 7 aikaan liikenteessä noin neljännes normaalista tarjonnasta. Esimerkiksi runkolinjat 550 ja 560 liikennöivät noin vartin vuorovälein. HSL seuraa tilannetta verkkosivuillaan, ja sieltä voi myös etsiä vinkkejä bussilinjoista, joilla pääsee radanvarteen jatkoyhteyksien äärelle.

Aamuliikenteessä busseja on lähtenyt liikenteeseen ennakoitua enemmän. Iltapäivän tilanteesta ei ole vielä saatavissa tarkkaa arviota, koska työvuorot vaihtuvat iltapäivän aikana.

Ennen kuutta aamulla tapahtunut henkilövahinko Helsingin päärautatieasemalla aiheutti myöhästymisiä pääradan junille aamuliikenteessä, mutta muutoin junat kulkevat normaalisti. Metro- ja raitioliikenne käynnistyy lauantaiaamuna.

Lisätietoja: https://www.hsl.fi/liikennetiedotteet/2018/metrot-raitiovaunut-ja-lahes-koko-bussiliikenne-seisahtuu-hsl-alueella

ryhmäpäällikkö Ville Uusi-Rauva, puh. 0401791187

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote