HSL:n hallituksen päätöksiä 11.9.2018

HSL:n hallituksen lausunto yhtymäkokoukselle tarkastuslautakunnan vuoden 2017 arviointikertomuksen johdosta

Hallitus antoi syysyhtymäkokoukselle lausunnon tarkastuslautakunnan vuotta 2017 koskevan arviointikertomuksen johdosta.

Tarkastuslautakunnan keskeisimmät havainnot koskivat HSL:n strategian toteutumista, asiakastyytyväisyyskyselyjen johtopäätöksiä, talousarvion 2017 toteutumista, henkilöstöä ja talouden keskeisten tunnuslukujen tulkintaa ja seurantaa sekä LIJ-hanketta ja länsimetron viivästymistä.

Tarkastuslautakunnan suositukset ja kehittämisehdotukset on otettu mahdollisuuksien mukaan huomioon vuoden 2018 toiminnassa ja ne huomioidaan lopullisen toiminta- ja taloussuunnitelman 2019-2021 laadinnassa.

Hallitus ehdottaa syysyhtymäkokoukselle, että se merkitsee HSL:n hallituksen lausunnon tiedoksi.

Sähköbussien latauspalvelun hankinta

Hallitus päätti valita kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteella sähköbussien latauspalvelun tuottajaksi Plugit Finland Oy:n. Hankinta koskee ensimmäisessä vaiheessa Leppävaaran bussiterminaalin neljän lähtölaiturin ja yhden pikapysäköintipaikan latauspalvelua.

Matkustajien tyytyväisyys joukkoliikenteeseen (asty) keväällä 2018

Hallitus merkitsi tiedoksi kevään 2018 asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

Matkatutkimus länsimetron vaikutusalueen joukkoliikenteessä keväällä 2018

Hallitus merkitsi tiedoksi kevään 2018 länsimetron vaikutusalueen joukkoliikenteen matkatutkimuksen. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

Yhtymäkokouksen 28.8.2018 päätösten täytäntöönpano

Hallitus päätti panna täytäntöön 28.8.2018 pidetyn yhtymäkokouksen päätökset. Yhtymäkokous myönsi 28.8.2018 eron hallituksen puheenjohtajalle Tatu Rauhamäelle ja valitsi uudeksi HSL:n hallituksen puheenjohtajaksi Risto Rautavan.

Tiedoksi merkittävät asiat

Hallitus merkitsi tiedoksi HSL:n lausunnon yli 75 vuotiaiden matkalipun voimassaoloajan pidentämisestä, Trafin päätöksen oikaisuvaatimusasian koskien lippu- ja maksujärjestelmän myyntirajapinnan avaamisvelvoitteen noudattamisesta ja Raide-Jokerin tilannekatsauksen

HSL:n toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi, puhelin: 050 565 8884