HSL:n hallituksen päätöksiä 12.12.2017

HSL:n strategia 2017-2021

Hallitus hyväksyi HSL:n toiminnan kehittämistä ohjaavan strategian ja strategiaan sisältyvät perustehtävän, vision ja strategiset painopisteet. Uudistetun vision mukaan HSL pyrkii varmistamaan seudun asukkaille sujuvan arjen ja tekemään toimialueestaan maailman toimivimman kaupunkiseudun. Visio korostaa kestävää kehitystä; perinteisten ympäristöystävällisyyden ja päästöttömyyden lisäksi HSL hakee myös taloudellista ja sosiaalista kestävyyttä.

Linkki esityslistaan:

Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen suunnitelma MAL 2019, lähtökohdat ja tavoitteet jatkosuunnittelulle

Hallitus jätti MAL 2019 -suunnitelman jatkosuunnittelun lähtökohdat ja tavoitteet pöydälle. Asiaa käsitellään seuraavassa kokouksessa 23.1.2018.

Linkki esityslistaan:

Maksuliikennepalveluiden kilpailutus

HSL:n hallitus päätti valita Nets Oy:n hoitamaan HSL:n myyntikanavien maksuliikenteen korttimaksuja ja laskulla maksamista ja Trustly Oy:n hoitamaan verkkopankkimaksuja. HSL järjesti maksuliikennepalveluiden kilpailutuksen, jossa kilpailutettiin maksuliikennetarjoajia HSL:n myyntikanavien maksuliikenteeseen sekä korttimaksamisen, verkkopankkimaksamisen että laskulla maksamiseen.

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 42/2017 ratkaisu

Hallitus päätti kilpailun 30:stä etupäässä Vantaalle suuntautuvasta bussilinjasta. Reittejä voittivat Nobina Finland Oy, Helsingin Bussiliikenne Oy sekä Tilausliikenne Nikkanen Helsinki Oy. Tarjouskilpailun perusteella bussiliikenteen hintataso alanee noin kahdeksan prosenttia.

Bussiliikenteen ympäristöbonus Y8 – tarjouskilpailun ratkaisu

Hallitus päätti, että HSL maksaa vuonna 2018 biodieselin käytöstä ympäristöbonuksia Nobina Finland Oy:lle, Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab:lle ja Savonlinja Oy:lle yhteensä yli 950 000 euroa. Bonukset perustuvat tarjouskilpailuun, jonka HSL järjesti lokakuussa bussiyhtiöille linja-autoliikenteen hiilidioksidi- ja lähipäästöjen vähentämiseksi.

HSL:n toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi, puhelin: 050 565 8884

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote

Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021 Hallitus merkitsi tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-2 Osavuosikatsaus 2/2018 HSL:n osavuosikatsaus tammi–elokuulta ennakoi talousarviota parempaa tulosta. Tätä selittävät etenkin kasvaneet matkustajamäärät ja lipputulojen suotuisa kehitys. Hallitus merkitsi tiedoksi osavuosikatsauksen 2/2018. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-3 Syysyhtymäkokouksen koolle kutsuminen 27.11.2018 Hallitus kutsui koolle syysyhtymäkokouksen 27.11.2018. Syysyhtymäkokouksen tehtäviin kuuluu muun muassa talousarvion, taloussuunnitelmien ja strategian sekä sitovat tavoitteet sisältävän toimintasuunnitelman hyväksyminen. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documen