HSL:n hallituksen päätöksiä 12.9.2017

Voit lukea kokouksen esityslistan täältä:

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 41/2017 ratkaisu

Hallitus ratkaisi Tuusulan bussilinjojen liikennöinnistä järjestetyn tarjouskilpailun. Kilpailutuksessa oli mukana 12 reittiä, joita alkavat ajaa Oy Pohjolan Liikenne Ab ja Bus Travel Oy Reissu Ruoti. Tuusulasta tulee vuoden 2018 alussa kuntayhtymän jäsen ja Tuusulan joukkoliikenteen järjestäminen ja suunnittelu siirtyvät HSL:n vastuulle. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

HSL:n tietosuojapolitiikka

Hallitus hyväksyi HSL:n tietosuojapolitiikan. Tietosuojapolitiikassa kuvataan henkilöön liittyvien tietojen käytön periaatteet, menetelmät ja vastuut HSL:n organisaatiossa. Sitä täydennetään myöhemmin tarkennuksilla ja ohjeilla. EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (EU 2016/679) aletaan soveltaa siirtymäkauden jälkeen 25.5.2018. Kyseessä on laaja tietosuojauudistus, joka asettaa uusia vaatimuksia henkilötietojen käsittelylle muun muassa kuntayhtymissä.

Hallituksen selvitys yhtymäkokoukselle

Hallitus päätti antaa syysyhtymäkokoukselle selvityksen tarkastuslautakunnan vuotta 2016 koskevan arviointikertomuksen johdosta. Vuotta 2016 koskevassa arviointikertomuksessaan tarkastuslautakunta esitti HSL:n toimintaa koskevia suosituksia, kehittämisehdotuksia ja havaintoja. Nämä huomioidaan lopullisen toiminta- ja taloussuunnitelman 2018-2020 laadinnassa.

Katsaus tutkimuksiin

Hallitus merkitsi tiedoksi katsauksen HSL:n tutkimuksiin. Lisätietoa tutkimuksista saa täältä: https://www.hsl.fi/tutkimukset

HSL:n lausunnot

Hallitus merkitsi tiedoksi HSL:n lausunnot esitysluonnoksesta maantielain muuttamiseksi, Espoon Bergön osayleiskaavaehdotuksesta, ehdotuksesta hallituksen esitykseksi uudeksi tietosuojalaiksi ja Mäntsälän kirkonkylän osayleiskaavan osallistumis- ja arviointisuunnitelmasta.

HSL:n toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi, puhelin: 050 565 8884

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Pysäkkikuulutuksia testataan neljässä raitiovaunussa keskiviikkona – järjestelmän laajentaminen tavoitteena vielä kesän aikana12.6.2018 12:37Tiedote

HSL testaa raitiovaunujen pysäkkikuulutuksia ensimmäistä kertaa matkustajakäytössä keskiviikosta 13. kesäkuuta alkaen. Kuulutukset ovat käytössä kahdessa nivelvaunussa (vaunujen kylkinumerot 72 ja 99) ja kahdessa uudessa Artic-vaunussa (424 ja 434). Keskiviikkona kuulutuksia on mahdollista kuulla muun muassa linjoilla 2, 3 ja 7.

Märkbara ändringar gällande I, P, K och N-tågen fr.o.m. 25.6. - vissa tåg trafikerar inte dagtid mellan Helsingfors och Böle12.6.2018 12:37Tiedote

Den första etappen av förbättringsarbetet på Helsingfors bangård påverkar HRT:s närtågstrafik 25.6 – 16.7. Arbetet orsakar ändringar gällande K, N, I och P-tågen. Vissa tåg trafikerar inte dagtid mellan Helsingfors och Böle. Avgångsspåren i Böle kan också ändras, så det lönar sig att alltid kontrollera plattformen då man väljer tåg. Nattågen, övriga närtåg och fjärrtågen trafikerar normalt.