HSL:n hallituksen päätöksiä 13.4.2021

Esitys kunnille joukkoliikenteen pienkohteiden rakentamisesta vuodelle 2022

Hallitus päätti ehdottaa HSL:n jäsenkunnille ja Uudenmaan ELY-keskukselle rakennettavia joukkoliikenteen pienkohteita, joita varten ne varaavat määrärahoja vuodelle 2022. Mukana on muun muassa runkobussilinjojen infran parannuksia ja sähköbussien latausasemia.

Linkki kokousasiaan

Asiakkaiden suositteluhalukkuus joukkoliikenteessä maaliskuussa 2021

Hallitus päätti merkitä tiedoksi asiakkaiden suositteluhalukkuuskyselyn, eli NPS-kyselyn, tulokset maaliskuulta 2021. HSL:n NPS-luku oli 24, mikä vastaa hyvää tulosta. Vastaajista 45 prosenttia suosittelisi HSL:n palveluita – suosittelijoiden osuus on HSL:n mittaushistorian korkein. NPS-luku nousi joulukuun 2020 tuloksesta, jolloin luku oli 20.

Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

Linkki kokousasiaan

Mika Nykänen

HSL:n hallituksen päätöksiä 4.5.20214.5.2021 15:05:30 EEST | Tiedote

Joukkoliikenteen suunnitteluun liittyvien tehtävien puitejärjestelyhankinta Hallitus päätti suunnittelutehtävien toimittajista kolmeen osaan jaetussa suunnittelukilpailussa. Kokonaistaloudellisen tarjousvertailun perusteella valitut toimittajat ovat: osa 1) Suunnittelutehtävät: Ramboll Finland Oy, Sitowise Oy, Sweco Infra and Rail Oy ja WSP Finland Oy, osa 2) Infrastruktuuri: Ramboll Finland Oy, Sitowise Oy, Sweco Infra and Rail Oy ja WSP Finland Oy ja osa 3) Vaikuttavuustarkastelut: Flou Oy, Ramboll Finland Oy, Sitowise Oy, Sweco Infra and Rail Oy ja WSP Finland Oy. Puitesopimukset ovat voimassa enintään 5 vuotta ja kokonaiskustannukset ovat noin 1,8 miljoonaa euroa (ilman alv.). Linkki pöytäkirjaan Syysliikenteen säästöt bussiliikenteessä Hallitus päätti hyväksyä bussiliikenteen säästöperiaatteet talviliikennekaudelle 2021-2022. Säästöt kohdentuvat laaja-alaisesti koko HSL-alueen liikenteeseen. Säästöjä syntyy muun muassa nopeutuneista ajoajoista, ruuhka-ajan tarjonnan supistamisesta

HSL ja Traficom kutsuvat koko Suomen Kävelykilometrikisaan15.4.2021 11:33:16 EEST | Tiedote

HSL sekä Liikenne- ja viestintävirasto Traficom kutsuvat kaikki suomalaiset kävelemään. Valtakunnallinen Kävelykilometrikisa käydään 1.5.–31.10. Kisa on kaikille avoin ja osallistua voi yksin tai porukalla. Joukkueilmoittautuminen avataan 15.4. Tänä vuonna yhteistyötä tehdään myös valtakunnallisen Kävelykipinä-tempauksen kanssa, jonka suojelijaksi on lupautunut Suomen tasavallan presidentti Sauli Niinistö.