HSL:n hallituksen päätöksiä 25.5.2021

HSL:n hallitus kokoontui tiistaina 25. toukokuuta etäyhteyksin.

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 53/2021 ratkaisu

Hallitus päätti valita bussiliikennöitsijät Herttoniemen liityntälinjoille, Helsingin poikittaislinjoille, Helsingin ja keskisen Espoon välisille linjoille sekä Vantaalla Kehä III:n tason poikittaislinjoille ja Kivistön liityntälinjoille. Tammelundin Liikenne Oy valittiin Vantaan linjojen liikennöitsijäksi, ja muut kilpailukohteet voitti Nobina Oy.

Länsimetron jatkeen liityntälinjastosuunnitelma

Hallitus päätti hyväksyä Etelä-Espoon ja Kirkkonummen liityntälinjastosuunnitelman ohjeellisena noudatettavaksi. Bussilinjat on suunniteltu tilanteeseen, jossa metroliikenne on jatkunut Espoossa Matinkylästä Kivenlahteen.

Osavuosikatsaus 1/2021

Hallitus päätti merkitä osavuosikatsauksen 1/2021 tiedoksi ja lähettää sen edelleen tiedoksi yhtymäkokoukselle. Ennusteen perusteella HSL:n tilikauden tulos tulee olemaan 36,0 miljoonaa euroa alijäämäinen, kun talousarviossa on varauduttu jopa 79,1 miljoonan euron alijäämään. Poikkeama talousarviosta johtuu valtion koronatuesta, jota ei talousarviossa ollut kohdistettu vuodelle 2021.

MAL-barometrin tulokset

Hallitus päätti merkitä MAL-barometrin tulokset tiedoksi.

Mika Nykänen