HSL:n hallituksen päätöksiä 8.10.2019

Osavuosikatsaus 2/2019

Lipputulot ja matkustajamäärät ovat kehittyneet HSL-alueella odotuksia paremmin. Hallitus päätti merkitä osavuosikatsauksen 2/2019 tiedoksi. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

LINKKI PÖYTÄKIRJAAN:

Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2020–2022

Hallitus päätti merkitä tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2020–2022.

Hsl.fi-verkkopalvelun kehityksen hankinta

Hallitus päätti valita hsl.fi-verkkopalveluiden kehityksen toimittajaksi Solita Oy:n toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Solitan tarjous oli vertailussa kokonaistaloudellisesti edullisin. Hankinnan tarjouspyynnössä arvioidut kokonaiskustannukset ovat enintään 3 000 000 euroa (+alv. 24 prosenttia).

LINKKI PÖYTÄKIRJAAN:

Integraatioalustan hankinnan käynnistäminen ja suorahankinta kilpailutuksen valmistelun ajaksi

Hallitus päätti käynnistää uuden integraatioalustan ylläpidon ja kehitystyön kilpailutuksen. Hallitus päätti myös hankkia kilpailutuksen ajaksi suorahankintana Contrasec Oy:ltä integraatioalustan ylläpitoa ja pienkehitystyötä enintään 750 000 eurolla (+alv. 24 prosenttia) palvelujen turvaamiseksi.

Halllituksen jäsenten osallistuminen Uudenmaan maakuntaparlamenttiin 19.11.2019

Hallitus päätti, että Uudenmaan maakuntaparlamenttiin 19.11.2019 voivat halutessaan osallistua hallituksen jäsenet tai heidän henkilökohtaiset varajäsenensä.

Syysyhtymäkokouksen koolle kutsuminen 26.11.2019

Hallitus kutsui koolle syysyhtymäkokouksen 26.11.2018. Syysyhtymäkokouksen tehtäviin kuuluu muun muassa talousarvion, taloussuunnitelmien ja strategian sekä sitovat tavoitteet sisältävän toimintasuunnitelman hyväksyminen.

Muut asiat

Järvenpään kaupunginhallitus päätti kokouksessaan maanantaina 7.10. esittää kaupunginvaltuustolle Järvenpään liittymistä HSL:n jäseneksi vuoden 2022 alusta äänin 8–3, jos jäsenyys parantaa merkittävästi Järvenpään ja Helsingin välistä junaliikennettä. Kaupunginvaltuusto käsittelee asiaa 21.10.2019. Asiaa selostettiin HSL:n hallitukselle.

Suvi Rihtniemi

HSL:n hallituksen päätöksiä 29.10.201929.10.2019 14:03:16 EETTiedote

Matkalippujen hinnat vuonna 2020 Hallitus päätti HSL:n lippujen hinnat 1.1.2020 alkaen ja esittää liikenne- ja viestintäministeriölle, että HSL-alueen joukkoliikenteen tarkastusmaksuksi säädetään 100 euroa. Lisäksi hallitus päätti selvittää, miten erilaiset alennukset vaikuttavat opiskelijoiden ja seniorien liikkumiseen ja HSL:n lipputuloihin. Hallitus selvittää myös, miten vyöhykkeiden lipunhintojen muutokset vaikuttavat ilmastonmuutoksen torjuntaan. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän toiminta- ja taloussuunnitelma 2020–2022 Hallitus päätti ehdottaa yhtymäkokoukselle, että yhtymäkokous päättää hyväksyä talousarvion 2020 ja toiminta- ja taloussuunnitelman 2021–2022. Lisäksi hallitus päätti ehdottaa, että yhtymäkokous hyväksyy sitovat määrärahat ja tuloarviot vuodelle 2020. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Bussiliikenteen ympäristöbonus Y10 – tarjouskilpailun järjestäminen Hallitus pä