HSL:n hallituksen päätöksiä 8.5.2018

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä:

Etelä-Espoon bussiliikenteen muutokset

Hallitus hyväksyi useita reittimuutoksia ja päätti perustaa neljä suoraa ruuhka-ajan bussilinjaa Espoonlahden alueen ja Kampin välille. Hallitus päätti myös käynnistää kilpailutuksen perustettujen linjojen osalta niiltä osin kuin linjojen perustamisessa ei voida hyödyntää voimassa olevia liikennöintisopimuksia. Suorat bussilinjat Etelä-Espoon ja Kampin välille saadaan liikenteeseen vuoden 2018 aikana. Tavoitteena on metron kuormituksen keventäminen Matinkylän ja Tapiolan välisellä osuudella.

HSL seuraa muutosten vaikutuksia kokonaismatka-aikoihin sekä palvelutarjonnan riittävyyttä. HSL selvittää Länsiväylän pohjoispuolen alueiden palvelutasoa sekä varmistaa koululaisliikenteen sujuvuuden näillä alueilla.

Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

Liikennöintisopimusten voimassaolokausien jatkaminen

Hallitus päätti jatkaa kymmenen liikennöintikohteen liikennöintisopimuksia jatko-optiolla. HSL:n linja-autoliikenteen liikennöintisopimuksissa on mahdollisuus jatkaa sopimuskautta enintään kolmen vuoden pituisella optiolla, kun HSL ja liikennöitsijä näin sopivat.

Matkakorttien lisähankinta

Hallitus päätti hankkia 30 000 kappaletta nykyisiä matkakortteja Gemalto Oy:ltä enimmäishintaan 22 800 euroa (+ alv 24 %).

Tiedoksi merkittävät asiat

Hallitus merkitsi tiedoksi HSL:n lausunnon Vantaan kaupungille resurssiviisauden tiekartasta.

HSL:n toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi, puhelin: 050 565 8884

Förbättringar i tidtabellerna och rutterna i Kyrkslätt på måndag 4.314.2.2019 14:45:00Tiedote

Det sker ändringar i tidtabellerna och rutterna i Kyrkslätt den 4 mars. HRT har planerat förändringarna i tätt samarbete med Kyrkslätt kommun och invånare. Det viktigaste syftet med förändringarna är att snabba upp resorna mellan Kyrkslätt och Mattby.Tack vare förändringarna blir restiderna under rusningstider kortare från Kantvik och Kolsarby till Gesterby samt också från Kantvik till Mattby.Restiden från Kantvik och Obbnäs till Mattby utanför rusningstider förkortas med 20 minuter. Också servicenivån för busslinjerna från Kantvik, centrum, Hindersby och Tolls till Mattby förbättras på vardagar i dagtid och på kvällar samt under veckosluten i dagtid.Tack vare den förbättrade servicen på linje 173Z finns det busstrafik i Tolls även i fortsättningen under lågtid.Resorna från Kantvik ock Kolsarby till Ravals och Lindal blir med byte. Ändringen påverkar linjerna 171, 172, 172V, 173, 173N, 174Z, 902, 902K och 903.Tidtabellerna för linjerna 173K och 173N samt linjer som går från Kyrkslätt t

Parannuksia Kirkkonummen suunnan linjojen aikatauluihin ja reitteihin maanantaista 4.3. alkaen14.2.2019 14:45:00Tiedote