HSL:n hallituksen päätöksiä 8.5.2018

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä:

Etelä-Espoon bussiliikenteen muutokset

Hallitus hyväksyi useita reittimuutoksia ja päätti perustaa neljä suoraa ruuhka-ajan bussilinjaa Espoonlahden alueen ja Kampin välille. Hallitus päätti myös käynnistää kilpailutuksen perustettujen linjojen osalta niiltä osin kuin linjojen perustamisessa ei voida hyödyntää voimassa olevia liikennöintisopimuksia. Suorat bussilinjat Etelä-Espoon ja Kampin välille saadaan liikenteeseen vuoden 2018 aikana. Tavoitteena on metron kuormituksen keventäminen Matinkylän ja Tapiolan välisellä osuudella.

HSL seuraa muutosten vaikutuksia kokonaismatka-aikoihin sekä palvelutarjonnan riittävyyttä. HSL selvittää Länsiväylän pohjoispuolen alueiden palvelutasoa sekä varmistaa koululaisliikenteen sujuvuuden näillä alueilla.

Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

Liikennöintisopimusten voimassaolokausien jatkaminen

Hallitus päätti jatkaa kymmenen liikennöintikohteen liikennöintisopimuksia jatko-optiolla. HSL:n linja-autoliikenteen liikennöintisopimuksissa on mahdollisuus jatkaa sopimuskautta enintään kolmen vuoden pituisella optiolla, kun HSL ja liikennöitsijä näin sopivat.

Matkakorttien lisähankinta

Hallitus päätti hankkia 30 000 kappaletta nykyisiä matkakortteja Gemalto Oy:ltä enimmäishintaan 22 800 euroa (+ alv 24 %).

Tiedoksi merkittävät asiat

Hallitus merkitsi tiedoksi HSL:n lausunnon Vantaan kaupungille resurssiviisauden tiekartasta.

HSL:n toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi, puhelin: 050 565 8884

Oletko hän, joka liikkuu kuin soreakoipinen kirahvi? HSL julkaisee maailmankuulun luontokuvaajan kuvat Helsingin seudun kävelijöistä14.5.2018 11:05Tiedote

Brittiläinen luontokuvaaja Will Burrard-Lucas kuvasi huhtikuussa kahden päivän ajan ihmisiä luonnollisessa ympäristössään – kävelemässä kotikaupungissaan. Nyt kuvat ovat toukokuun ajan nähtävillä pysäkkijulisteissa, Rautatientorin metroasemalla, Helsingin ydinkeskustan digitauluilla, ratikan ja metron sähköisillä näytöillä sekä HSL:n sosiaalisen median kanavissa.