HSL:n joukkoliikenne pääsiäisenä

HSL:n joukkoliikenteessä ajetaan kiirastorstaina 29.3. perjantain aikataulujen mukaan ja pitkäperjantaina sekä ensimmäisenä ja toisena pääsiäispäivänä sunnuntaiaikataulujen mukaan. Pääsiäislauantaina 31.3. on lisäliikennettä Seurasaareen bussilinjalla 24S.

Kiirastorstai 29.3.
•Liikenne ajetaan perjantain aikataulujen mukaisesti.
•Kirkkonummen lähibussi 919 liikennöi kuten torstaisin, ja Kirkkonummen lähibussi 918 ei liikennöi.

Pitkäperjantai 30.3.
•Liikenne ajetaan sunnuntain aikataulujen mukaisesti, ja lisäksi ajetaan yöliikenne perjantain ja lauantain välisenä yönä kello 24 alkaen pääsääntöisesti kuten lauantaisin (tarkat aikataulut Reittioppaasta).
•Raitiolinja 5 ajaa kuitenkin arkiaikatauluin laivojen kulkuaikojen mukaisesti.
•Pitkäperjantain jälkeisenä yönä lähijunilla on lisäliikennettä:
◦ L-junat Helsingistä Kirkkonummelle kello 0.33, 2.03, 3.03 ja 4.03
◦ P-juna Helsingistä kello 0.58
◦ N-junat Helsingistä Keravalle kello 23.57, 1.12, 2.12, 3.12, 3.42; N-junat Keravalta Helsinkiin kello 0.44, 2.14 ja 3.14
◦ T-junat Helsingistä Riihimäelle kello 2.46 ja 4.16; T-junat Riihimäeltä Helsinkiin kello 1.04 ja 2.04

Pääsiäislauantai 31.3.
•Liikenne ajetaan lauantain aikataulujen mukaisesti.
•Seurasaaren pääsiäiskokkotapahtumaan ajetaan seuraavat lisälähdöt bussilinjalla 24S:
◦ Erottaja–Seurasaari kello 17.04, 17.24, 17.44, 18.04, 18.24, 18.44, 19.24, 19.42 ja 20.38
◦ Seurasaari–Erottaja kello 18.55, 19.15, 19.55, 20.15, 20.37 ja 21.02

Ensimmäinen pääsiäispäivä 1.4.
•Liikenne ajetaan sunnuntain aikataulujen mukaisesti, ja lisäksi ajetaan yöliikenne sunnuntain ja maanantain välisenä yönä kello 24 alkaen pääsääntöisesti kuten lauantaisin (tarkat aikataulut Reittioppaasta). Poikkeuksena linja U848, jolla yöliikennettä ei ajeta.
•Ensimmäisen pääsiäispäivän jälkeisenä yönä lähijunilla on lisäliikennettä:
◦ L-junat Helsingistä Kirkkonummelle kello 0.33, 2.03, 3.03 ja 4.03
◦ P-juna Helsingistä kello 0.58

Toinen pääsiäispäivä 2.4.
•Liikenne ajetaan sunnuntain aikataulujen mukaisesti.
•Raitiolinja 5 ajaa kuitenkin arkiaikatauluin laivojen kulkuaikojen mukaisesti.

Via Crucis -kulkue aiheuttaa poikkeusreittejä raitiovaunuille torstaina ja lauantaina
Raitiovaunu 7 kulkee poikkeusreitillä Helsingin keskustassa iltaisin kiirastorstaina 29. maaliskuuta ja lauantaina 31. maaliskuuta. Järjestelyt johtuvat Via Crucis -kulkueesta, joka järjestetään lauantaina, ja sen harjoituksista, jotka järjestetään torstaina.

Lisätietoa osoitteesta https://www.hsl.fi/liikennetiedotteet/2018/raitiolinja-7-poikkeusreitilla-torstai-ja-lauantai-iltoina-293-ja-313-crucis

Markus Elfström, puh. 040 169 3539

HSL:n hallituksen päätöksiä 17.4.201817.4.2018 12:40Tiedote

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2018524 Bussiliikenteen tarjouskilpailun 43/2018 ratkaisu HSL:n hallitus ratkaisi tiistaina bussiliikenteen tarjouskilpailun 43/2018. Mukana oli kaksi kilpailukohdetta. Helsingin bussiliikenne voitti ajettavakseen 31 auton liikenteen Helsingin linjoille 14, 17, 18, 18N ja 24. Nobina Finland voitti 17 auton liikenteen Herttoniemen suunnan linjoille 80, 81, 82, 82B ja 83. Molemmat yhtiöt liikennöivät jo nyt voittamiaan linjoja. Tarjoukset vertailtiin niiden kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteella. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018524-2 Arabian ja Kalasataman alueen bussilinjojen muutokset Hallitus päätti vaihtoehdosta, jossa linja 55 kulkee Arabian kautta. Se tarjoaa vaihdottoman yhteyden Kalasatamaan Arabiasta, Vanhastakaupungista ja Koskelasta. Hallitus päätti myös