HSL:n liityntäpysäköintitutkimus alkaa 16.9.

HSL kysyy syys- ja lokakuussa liityntäpysäköintialueiden käyttäjiltä muun muassa pysäköintialueen valintaan vaikuttavia seikkoja sekä tyytyväisyyttä pysäköintiin. Vastaukset annetaan ensimmäisen kerran digitaalisesti paperilomakkeen sijaan.

Liityntäpysäköintitutkimus käynnistyy Malmilta maanantaina 16.9. HSL jakaa syys- ja lokakuussa autoihin ja polkupyöriin kaiken kaikkiaan 20 000 tutkimuskorttia, joissa on sähköisen vastauslomakkeen nettiosoite.

Kysymykset koskevat muun muassa matkojen lähtö- ja määräpaikkoja, pysäköintien ajankohtaa ja kestoa sekä pysäköintikohteen valintaan vaikuttavia seikkoja. HSL selvittää tutkimuksella myös käyttäjien tyytyväisyyttä liityntäpysäköintiin sekä sitä, millaisia muutoksia vyöhykeuudistus on tuonut liityntäpysäköintikäyttäytymiseen.

HSL toivoo aktiivista osallistumista, sillä tuloksia käytetään liityntäpysäköinnin kehittämiseen.

HSL tekee samalla liityntäpysäköintilaskennan, jolla saadaan tilannetietoa pysäköintipaikkojen täyttöasteesta. Laskennat tehdään tutkimuskorttien jaon yhteydessä.

Vuosi 2019 on ensimmäinen, jolloin HSL toteuttaa liityntäpysäköintitutkimuksen digitaalisena netissä, kun aiemmin vastaajille jaettiin paperilomakkeita, joita he postittivat. Digitaalisuus helpottaa tutkimuksen toteuttamista ja mahdollistaa muun muassa sen, että vastaukset ovat entistä nopeammin tutkijoitten käytössä.

Erikoistutkija Antti Vuorela, HSL, puh. 040 5044 582

HSL:n hallituksen päätöksiä 17.9.201917.9.2019 15:29:50 EESTTiedote

HSL:n hallituksen lausunto yhtymäkokoukselle tarkastuslautakunnan vuoden 2018 arviointikertomuksen johdosta Hallitus päätti antaa syysyhtymäkokoukselle liitteen mukaisen lausunnon lautakunnan tarkastuslautakunnan vuotta 2018 koskevasta arviointikertomuksesta. Lisäksi hallitus ehdottaa syysyhtymäkokoukselle, että se merkitsee lausunnon tiedoksi. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Matkalippujen jälleenmyyntiperusteista päättäminen Hallitus päätti hyväksyä HSL:n uudet lipunmyyntiperiaatteet. Uusien periaatteiden mukaan HSL ei enää maksa erillistä myyntiin perustuvaa palkkiota jälleenmyyjille HSL:n lippujen myynnistä. Hallitus myös seuraa uusien jälleenmyyntiperusteiden vaikutuksia HSL:n lipunmyyntiin ja eri asiakasryhmiin. Lisäksi hallitus päättää myöhemmin erikseen periaatteiden soveltamisesta HSL:n omissa palvelupisteissä ja jäsenkuntien perustamissa HSL-palvelupisteissä tapahtuvaan myyntiin. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN HSL:n myyntipisteverkoston käyttöoikeussopimuksen toteuttajien valinta Hallitus päätti val