HSL:n lipunmyyjät asemille elokuuksi

31.7.2017 15:44 | HSL Helsingin seudun liikenne

HSL:n lipunmyyjät täydentävät myyntiverkostoa myymällä lippuja asemalaitureilla vilkkaimpaan matkustusaikaan klo 7-18 ja opastavat mobiililipun ostamisessa tai muissa lippuasioissa. Lipunmyyjät partioivat asemilla elokuun ajan.

Tiistaista 1. elokuuta alkaen kuusi lipunmyyjäparia myyvät lippuja klo 7-18. Myyntipaikkoina ovat Lentoasema ja Helsingin päärautatieasema sekä vaihdellen Aviapolis – Kivistö – Leinelä, Kauklahti – Kauniainen – Koivuhovi, Savio – Rekola ja Pitäjänmäki. Muutokset asemiin ovat mahdollisia automaattien asennustöiden edistymisen mukaan.
Lentoasemalla myyntiä on kaikkina viikonpäivinä. Muilla asemilla myyjät ovat maanantaista perjantaihin.

HSL:n automaattien asennukset HSL-alueen asemilla ovat meneillään ja tavoitteena on saada automaatit kaikille asemille elokuun loppuun mennessä. Muita lipunostokanavia ovat matkakorttiin ladattavat arvoliput, R-kioskit sekä HSL:n lippuja myyvät kaupat, palvelupisteet ja mobiililiput. Myös VR:n automaateista voi toistaiseksi ostaa HSL:n liikenteessä kelpaavan lipun.

Lisätietoja: viestintä- ja markkinointipäällikkö Sari Kotikangas, puh. 045 6575767

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 22.8.22.8.2017 11:29Tiedote

Helsingin seudun liikenne –kuntayhtymän uusi hallitus piti ensimmäisen varsinaisen kokouksensa 22.8. Uuden hallituksen puheenjohtajana toimii Tatu Rauhamäki (kok.) Helsingistä ja varapuheenjohtajana Sirpa Hertell (vihr.) Espoosta. Hallituksessa on yhteensä 14 jäsentä. Hallitus on HSL-kuntayhtymän keskeinen luottamuselin, joka käsittelee mm. Helsingin seudun joukkoliikenteen suunnitteluun ja palvelutarjontaan liittyviä asioita sekä liikennöintiehtoja ja kilpailuttamisen periaatteita. Lisäksi hallitus päättää lippu- ja tariffijärjestelmän periaatteista sekä lippujen hinnoista.