HSL:n matkalippuja nyt noin 200 HOK-Elannon ja Varuboden-Oslan myymälästä

HSL-matkalippujen ostaminen kauppareissun yhteydessä on vuosi toisensa jälkeen ollut yksi toivotuimpia lisäpalveluita alueen osuuskaupoissa. Elokuussa HSL-toimialueella sekä HOK-Elanto että Varuboden-Osla saivat päätökseen kassajärjestelmän muutoksen, joka mahdollistaa lippujen myynnin ja lataamisen osuuskauppojen myymälöissä.

HOK-Elannon toimialueella HSL-lipputuotteita saa nyt noin kahdestasadasta marketkaupan toimipaikasta (Alepat, S-marketit, Prismat ja Food Market Herkut). Toimipisteverkosto kasvoi elokuussa aiempaan nähden lähes nelinkertaiseksi.

Varuboden-Oslan alueella palvelu on tällä hetkellä saatavissa viidestä toimipaikasta Kirkkonummella, Kauniaisissa, Sipoossa ja Siuntiossa. Uusimpana toimipaikkana mukaan palveluun liittyy syyskuussa avattava S-market Masala.

- Olemme iloisia, että voimme helpottaa asiakkaan arkea tarjoamalla tämän tärkeäksi koetun lisäpalvelun kauppareissun yhteydessä yhä useammassa paikassa. Julkinen liikenne on tärkeä ja vastuullinen osa pääkaupunkiseudun sykkivää sydäntä, toteavat HOK-Elannon HSL-liiketoimintavastaava, ryhmäpäällikkö Marko Lumppio ja Varuboden-Oslan toimialajohtaja Bengt Vinberg yhdessä.

HSL:lle on tärkeää tarjota matkustajille helppokäyttöisiä ja arkea helpottavia tapoja hankkia matkustusoikeutta joukkoliikenteeseen. Matkakortin latausta varten asiakkaat saavat lähes 150 uutta toimipaikkaa, kun myyntiverkosto laajenee merkittävästi pääkaupunkiseudulla.

Möjligt att köpa HRT-biljetter i ungefär 200 av HOK-Elantos och Varuboden-Oslas affärer

År efter år har den mest efterlängtade tilläggstjänsten för kunderna varit att kunna köpa HRT-biljetter i samband med sitt butiksbesök i områdets handelslag. I augusti har både HOK-Elanto och Varuboden-Osla, som är verksamma på HRT:s verksamhetsområde, slutfört ändringarna i sina kassasystem så att det nu är möjligt att sälja och ladda biljetter i handelslagens affärer

På HOK-Elantos verksamhetsområde får man nu HRT-biljettprodukter på ungefär tvåhundra verksamhetsställen inom markethandeln (Alepa, S-market, Prisma och Food Market Herkku-Delikatessen). Nätverket av verksamhetsställen växte i augusti och är nästan fyra gånger större än tidigare.

På Varuboden-Oslas område finns tjänsten för tillfället något begränsat på fem verksamhetsställen i Kyrkslätt, Grankulla, Sibbo och Sjundeå. Det nyaste verksamhetsstället som går med i tjänsten är S-market Masaby som öppnas i september.

– Vi är glada över att vi kan underlätta kundens vardag genom att erbjuda den här tilläggstjänsten i samband med butiksbesök i allt fler affärer. Kollektivtrafiken är en viktig och ansvarsfull del av huvudstadsregionens pulserande kärna, konstaterar gruppchef Marko Lumppio, som svarar för HRT-affärsverksamheten vid HOK-Elanto, och Varuboden-Oslas branschdirektör Bengt Vinberg tillsammans.

Det är viktigt för HRT att kunna erbjuda passagerarna enkla sätt att skaffa reserätt till kollektivtrafik. I och med att nätverket av försäljningsställen utvidgas avsevärt i huvudstadsregionen får kunderna nu närmare 150 nya verksamhetsställen där de kan ladda sitt resekort.

ryhmäpäällikkö Marko Lumppio, HOK-Elanto, 010 76 60607

branschdirektör / toimialajohtaja Bengt Vinberg, Varuboden-Osla, 010 76 26637

myyntipäällikkö Matias Sarkkinen, HSL, 040 149 4799

jälleenmyyntivastaava Leena Rautanen-Saari, HSL, 050 389 8970

Alkaako jouluruoka tympiä nopeasti? Hävikkiruoan hyödyntämisen asiantuntija neuvoo reseptit, joilla syöt kinkkua ja laatikkoa vielä vaikka uutenavuotena22.12.2020 12:45:00 EETTiedote

S-marketin hävikkiruokaa annoksissaan hyödyntävän Happy Farmer -ravintolaperheen keittiöpäällikön Jussi Kuuluvaisen kehittämät uudet reseptit tuovat joulun yli jääneeseen ruokaan uutta elämää niin, että jouluherkkuihin helposti kyllästyväkin voivat niitä syödä. Kuuluvainen kehottaa ruoan poisheittämisen sijaan kokeilemaan rohkeasti uusia yhdistelmiä.

HOK-Elanto palkitsee jo toistamiseen henkilökuntaansa koronavuoden erinomaisesta työstä17.12.2020 08:00:00 EETTiedote

HOK-Elanto kiittää kaupoissaan ja ravintoloissaan työskenteleviä työntekijöitään erinomaisesta työstä, jaksamisesta ja joustavuudesta palkitsemalla heidät kannustepalkkioilla koronapandemian aiheuttamana poikkeuksellisena vuotena. Nyt joulukuussa maksetun kannustepalkkion lisäksi HOK-Elanto kiitti henkilöstöään kannustepalkkiolla myös toukokuussa, jolloin elettiin koronapandemian alkua. Kokonaisuudessaan koronavuoden kannusteita maksetaan kauppa- ja ravintolahenkilökunnalle 2 miljoonan euron arvosta.

Pääkaupunkiseudun julkisessa liikenteessä muistutetaan turvaväleistä pehmeillä keinoilla - penkeillä istuvilla jättipehmoleluilla15.12.2020 07:30:00 EETTiedote

Julkinen liikenne on tärkeä osa toimivaa yhteiskuntaa myös poikkeusaikana. HOK-Elannon Prismat haluavat yhdessä Savonlinjan kanssa ilahduttaa asiakkaitaan joulun alla hauskalla tempauksella pääkaupunkiseudun lähiliikenteessä. Paikallisbussien penkeille on tuotu istumaan nalleja, jotka muistuttavat pitämään pientä väliä kanssamatkustajiin. Tempauksen jälkeen pehmot lahjoitetaan Uuden lastensairaalan potilaille yhteistyössä Lastenklinikoiden Kummien kanssa.