HSL:n matkalippuja nyt noin 200 HOK-Elannon ja Varuboden-Oslan myymälästä

HSL-matkalippujen ostaminen kauppareissun yhteydessä on vuosi toisensa jälkeen ollut yksi toivotuimpia lisäpalveluita alueen osuuskaupoissa. Elokuussa HSL-toimialueella sekä HOK-Elanto että Varuboden-Osla saivat päätökseen kassajärjestelmän muutoksen, joka mahdollistaa lippujen myynnin ja lataamisen osuuskauppojen myymälöissä.

HOK-Elannon toimialueella HSL-lipputuotteita saa nyt noin kahdestasadasta marketkaupan toimipaikasta (Alepat, S-marketit, Prismat ja Food Market Herkut). Toimipisteverkosto kasvoi elokuussa aiempaan nähden lähes nelinkertaiseksi.

Varuboden-Oslan alueella palvelu on tällä hetkellä saatavissa viidestä toimipaikasta Kirkkonummella, Kauniaisissa, Sipoossa ja Siuntiossa. Uusimpana toimipaikkana mukaan palveluun liittyy syyskuussa avattava S-market Masala.

- Olemme iloisia, että voimme helpottaa asiakkaan arkea tarjoamalla tämän tärkeäksi koetun lisäpalvelun kauppareissun yhteydessä yhä useammassa paikassa. Julkinen liikenne on tärkeä ja vastuullinen osa pääkaupunkiseudun sykkivää sydäntä, toteavat HOK-Elannon HSL-liiketoimintavastaava, ryhmäpäällikkö Marko Lumppio ja Varuboden-Oslan toimialajohtaja Bengt Vinberg yhdessä.

HSL:lle on tärkeää tarjota matkustajille helppokäyttöisiä ja arkea helpottavia tapoja hankkia matkustusoikeutta joukkoliikenteeseen. Matkakortin latausta varten asiakkaat saavat lähes 150 uutta toimipaikkaa, kun myyntiverkosto laajenee merkittävästi pääkaupunkiseudulla.

Möjligt att köpa HRT-biljetter i ungefär 200 av HOK-Elantos och Varuboden-Oslas affärer

År efter år har den mest efterlängtade tilläggstjänsten för kunderna varit att kunna köpa HRT-biljetter i samband med sitt butiksbesök i områdets handelslag. I augusti har både HOK-Elanto och Varuboden-Osla, som är verksamma på HRT:s verksamhetsområde, slutfört ändringarna i sina kassasystem så att det nu är möjligt att sälja och ladda biljetter i handelslagens affärer

På HOK-Elantos verksamhetsområde får man nu HRT-biljettprodukter på ungefär tvåhundra verksamhetsställen inom markethandeln (Alepa, S-market, Prisma och Food Market Herkku-Delikatessen). Nätverket av verksamhetsställen växte i augusti och är nästan fyra gånger större än tidigare.

På Varuboden-Oslas område finns tjänsten för tillfället något begränsat på fem verksamhetsställen i Kyrkslätt, Grankulla, Sibbo och Sjundeå. Det nyaste verksamhetsstället som går med i tjänsten är S-market Masaby som öppnas i september.

– Vi är glada över att vi kan underlätta kundens vardag genom att erbjuda den här tilläggstjänsten i samband med butiksbesök i allt fler affärer. Kollektivtrafiken är en viktig och ansvarsfull del av huvudstadsregionens pulserande kärna, konstaterar gruppchef Marko Lumppio, som svarar för HRT-affärsverksamheten vid HOK-Elanto, och Varuboden-Oslas branschdirektör Bengt Vinberg tillsammans.

Det är viktigt för HRT att kunna erbjuda passagerarna enkla sätt att skaffa reserätt till kollektivtrafik. I och med att nätverket av försäljningsställen utvidgas avsevärt i huvudstadsregionen får kunderna nu närmare 150 nya verksamhetsställen där de kan ladda sitt resekort.

ryhmäpäällikkö Marko Lumppio, HOK-Elanto, 010 76 60607

branschdirektör / toimialajohtaja Bengt Vinberg, Varuboden-Osla, 010 76 26637

myyntipäällikkö Matias Sarkkinen, HSL, 040 149 4799

jälleenmyyntivastaava Leena Rautanen-Saari, HSL, 050 389 8970

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

Ruoan verkkotilaamisesta tuli pääkaupunkiseudulla tapa – S-marketit vahvistamaan kasvavaa ruoan verkkokauppaa15.9.2020 09:00:00 EESTTiedote

Pääkaupunkiseudulla toimiva HOK-Elanto jatkaa verkkokauppapalveluidensa vahvistamista. Syyskuun aikana myös kymmenen S-marketia aloittaa ruokatilausten kotiinkuljetukset Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Tuusulassa. Koronakevät moninkertaisti ruoan verkkokauppatilaukset pääkaupunkiseudulla. Kysyntäpiikki tasoittui, mutta ruoan nettitilaaminen jäi tavaksi.

S-marketin marketpäällikkö paljastaa: tässä ovat kaupoissa eniten hävikkiä aiheuttavat ruuat – näin jokainen voi vaikuttaa hävikin syntymiseen omalla kauppareissullaan3.9.2020 10:00:00 EESTTiedote

Pääkaupunkiseudulla toimivan HOK-Elannon ruokakaupoissa ja ravintoloissa ruokahävikkiä on vähennetty merkittävästi jo vuosien ajan, ja kehitystyö hävikin minimoimiseksi jatkuu edelleen. Marketin ja ravintolan uraauurtavaan yhteistyöhön perustuvan Happy Farmer -ravintolaperheen kaltaiset uudet avaukset tuovat tarjolle yhä tehokkaampia tapoja hävikinvastaiseen työhön, jossa myös asiakkaat voivat tehdä osansa.

S-market Sokos Helsinki koki täydellisen muodonmuutoksen – uusi ruokakulma avautuu6.8.2020 11:02:00 EESTTiedote

Lattiasta kattoon uudistettu S-market Sokos Helsinki viettää avajaisiaan torstaina 6.8. ja hyppää kesän remontin jälkeen kertaheitolla uuteen aikaan. Kaikki pääkaupunkiseudun S-marketit uudistetaan ja Sokos Helsingin myymälä on uudistuksista laajimpia. Myymälä aloittaa myös uudenlaisen yhteistyön hävikkiruoka-aineiden hyödyntämiseksi yläkerran Happy Farmer -ravintolaperheen kanssa.