HSL:n tilapäiset opiskelijamatkakorttien päivityspisteet avautuvat elokuussa

10.8.2017 13:21 | HSL Helsingin seudun liikenne

HSL avaa opiskelijoille tarkoitetut ylimääräiset palvelupisteet Helsingin yliopiston Kaisa-kirjaston aulaan sekä Aalto-yliopistoon Otaniemeen.

Väliaikaisissa palvelupisteissä voi päivittää HSL:n matkakortille opiskelija-alennusoikeuden.
Otaniemen pisteessä voi myös ladata kortilleen kautta ja arvoa, Kaisa-kirjaston pisteessä ei. Uusia matkakortteja ei voi ostaa väliaikaisista pisteistä.

Väliaikaisiin palvelupisteisiin ovat tervetulleita kaikki opiskelijat oppilaitokseen katsomatta. Humanisti voi asioida Otaniemen pisteessä ja teekkari voi päivittää alennuksensa Kaisa-talossa. Asioida kannattaa aamuisin, sillä pisteissä on paljon kävijöitä ja ruuhkat ovat pahimmillaan iltapäivisin. Mitä aiemmin elokuussa korttinsa päivittää, sitä vähemmällä jonotuksella pääsee.

Opiskelija tarvitsee mukaansa joko huolellisesti täytetyn HSL:n opiskelijan alennuslippuhakemuksen oppilaitoksen leimalla ja allekirjoituksella tai HSL:n hyväksymän opiskelijakortin (SYL sininen kortti, SAMOK sininen kortti, OSKU ry, Suomen Lukiolaisten Liitto, LYYRA) voimassaolevalla lukuvuositarralla. Myös voimassa oleva digitaalinen opiskelijakortti FRANK hyväksytään.

30 vuotta täyttäneiltä opiskelijoilta sekä kaikilta kansanopiston vapaan sivistystyön linjoilla opiskelevilta edellytetään lisäksi Kelan tai Ahvenanmaan työmarkkina- ja opintopalveluviranomaisen myönteinen opintotukipäätös tai Kelan myönteinen kuntoutusrahapäätös.
Opintotueksi hyväksytään opintoraha ja/tai valtion takaama opintolaina. Opintorahakuukausien määrä on aika, jossa opinnot tulisi lainsäätäjän mielestä suorittaa.

Matkakortin päivityspisteet, syksy 2017

Helsingin yliopisto, Kaisa-talo
• 14.8.-8.9. ma-pe
• Avoinna klo 9-16 paitsi 28.8.-1.9. klo 9-18

Otaniemi, oppimiskeskuksen aula
• 21.8.-8.9. ma-pe klo 12-18

HSL:n palveluesimies Eija Luoto, puh. 040 519 4180

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL-alueen aamuliikenne sujui verraten hyvin15.8.2017 10:30Tiedote

Veturinkuljettajien mielenilmaus on näkynyt HSL-alueen liikenteessä normaalia täydempinä busseina, mutta olosuhteet huomioon ottaen aamu sujui hyvin. HSLn saamien tietojen mukaan yleisesti ottaen terminaaleissa ja bussipysäkeillä vältyttiin pahalta ruuhkalta ja tungokselta. Osassa busseissa on ollut jopa väljää. Myöhästymiset ovat olleet 5-10 minuutin luokkaa. Viivästystä aiheutti aamulla muun muassa Turuntiellä sattunut kolari.