HSL:n tilapäiset opiskelijamatkakorttien päivityspisteet avautuvat elokuussa

HSL avaa opiskelijoille tarkoitetut ylimääräiset palvelupisteet Helsingin yliopiston Kaisa-kirjaston aulaan sekä Aalto-yliopistoon Otaniemeen.

Väliaikaisissa palvelupisteissä voi päivittää HSL:n matkakortille opiskelija-alennusoikeuden.
Otaniemen pisteessä voi myös ladata kortilleen kautta ja arvoa, Kaisa-kirjaston pisteessä ei. Uusia matkakortteja ei voi ostaa väliaikaisista pisteistä.

Väliaikaisiin palvelupisteisiin ovat tervetulleita kaikki opiskelijat oppilaitokseen katsomatta. Humanisti voi asioida Otaniemen pisteessä ja teekkari voi päivittää alennuksensa Kaisa-talossa. Asioida kannattaa aamuisin, sillä pisteissä on paljon kävijöitä ja ruuhkat ovat pahimmillaan iltapäivisin. Mitä aiemmin elokuussa korttinsa päivittää, sitä vähemmällä jonotuksella pääsee.

Opiskelija tarvitsee mukaansa joko huolellisesti täytetyn HSL:n opiskelijan alennuslippuhakemuksen oppilaitoksen leimalla ja allekirjoituksella tai HSL:n hyväksymän opiskelijakortin (SYL sininen kortti, SAMOK sininen kortti, OSKU ry, Suomen Lukiolaisten Liitto, LYYRA) voimassaolevalla lukuvuositarralla. Myös voimassa oleva digitaalinen opiskelijakortti FRANK hyväksytään.

30 vuotta täyttäneiltä opiskelijoilta sekä kaikilta kansanopiston vapaan sivistystyön linjoilla opiskelevilta edellytetään lisäksi Kelan tai Ahvenanmaan työmarkkina- ja opintopalveluviranomaisen myönteinen opintotukipäätös tai Kelan myönteinen kuntoutusrahapäätös.
Opintotueksi hyväksytään opintoraha ja/tai valtion takaama opintolaina. Opintorahakuukausien määrä on aika, jossa opinnot tulisi lainsäätäjän mielestä suorittaa.

Matkakortin päivityspisteet, syksy 2017

Helsingin yliopisto, Kaisa-talo
• 14.8.-8.9. ma-pe
• Avoinna klo 9-16 paitsi 28.8.-1.9. klo 9-18

Otaniemi, oppimiskeskuksen aula
• 21.8.-8.9. ma-pe klo 12-18

HSL:n palveluesimies Eija Luoto, puh. 040 519 4180

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 12.12.201712.12.2017 12:42Tiedote

HSL:n strategia 2017-2021 Hallitus hyväksyi HSL:n toiminnan kehittämistä ohjaavan strategian ja strategiaan sisältyvät perustehtävän, vision ja strategiset painopisteet. Uudistetun vision mukaan HSL pyrkii varmistamaan seudun asukkaille sujuvan arjen ja tekemään toimialueestaan maailman toimivimman kaupunkiseudun. Visio korostaa kestävää kehitystä; perinteisten ympäristöystävällisyyden ja päästöttömyyden lisäksi HSL hakee myös taloudellista ja sosiaalista kestävyyttä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2017482-2 Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen suunnitelma MAL 2019, lähtökohdat ja tavoitteet jatkosuunnittelulle Hallitus jätti MAL 2019 -suunnitelman jatkosuunnittelun lähtökohdat ja tavoitteet pöydälle. Asiaa käsitellään seuraavassa kokouksessa 23.1.2018. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2017482-3  Maksuliik

HSL:n uusi strategia tähtää erinomaiseen12.12.2017 12:13Tiedote

HSL:n hallitus hyväksyi 12.12. HSL:n uuteen strategiaan sisältyvät perustehtävän, vision ja strategiset painopisteet. Uudistetun vision mukaan pyrimme varmistamaan seudun asukkaille sujuvan arjen ja tekemään toimialueestamme maailman toimivimman kaupunkiseudun. Visio korostaa kestävää kehitystä; perinteisten ympäristöystävällisyyden ja päästöttömyyden lisäksi haemme myös taloudellista ja sosiaalista kestävyyttä.