HSL:n uudet bussitarrat muistuttavat hyvistä tavoista

Uusi bussitarra vastaa asiakkaiden ja kuljettajien toiveisiin hyvistä käytöstavoista joukkoliikenteessä. Jotta matkustamisesta tulisi miellyttävämpää kaikille, HSL kokosi yleisimmät toiveet seinätarraan, jota voi bussissa matkustaessaan katsella.

Asiakkaiden ja kuljettajien yleisimmät toiveet liikennevälineissä käyttäytymisestä on koottu uuteen bussitarraan.

HSL:lle tulee matkustajilta lähes viikottain toiveita, että liikennevälineissä muistutettaisiin käytöstavoista. Palautetta on tullut niin kännykkään kailottamisesta, liian voimakkaista tuoksuista kuin roskaamisesta sekä tilan tekemisestä toisille. Myös bussin- ja metronkuljettajat ovat toivoneet opastusta, sillä roskaaminen ja sotkeminen on valitettavasti lisääntynyt etenkin myöhäisillä vuoroilla.  Metronkuljettajat toivovat, että roskat vietäisiin vaunuista asemien roskiksiin, sillä metrovaunuissa ei ole roskiksia paloturvallisuussyistä.

Uudet ”Kiitos, kun ”-tarrat kiinnitetään bussien kattokaariin vapautuvalle paikalle syysliikenteen alkuun mennessä. Jo nyt tarroja voi nähdä runkolinjoilla 550 ja 560 sekä linjoilla 75, 77, 415, 551, 554, 575, 566, 614 ja 615. Tarran aiheita on nyt jo voinut nähdä yksittäisinä kuvina mm. metron ja raitiovaunujen sisänäytöissä. Tarkastusmaksua ohjeiden noudattamatta jättämisestä ei toki voi antaa, mutta tieto tarkastusmaksusta pitää olla bussissa näkyvillä.

Kiitos, kun olet kanssamme rakentamassa huomaavaisempaa kulttuuria joukkoliikenteeseen HSL-alueella!

Viestintä- ja markkinointipäällikkö Sari Kotikangas, 045 657 5767

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote

Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021 Hallitus merkitsi tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-2 Osavuosikatsaus 2/2018 HSL:n osavuosikatsaus tammi–elokuulta ennakoi talousarviota parempaa tulosta. Tätä selittävät etenkin kasvaneet matkustajamäärät ja lipputulojen suotuisa kehitys. Hallitus merkitsi tiedoksi osavuosikatsauksen 2/2018. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-3 Syysyhtymäkokouksen koolle kutsuminen 27.11.2018 Hallitus kutsui koolle syysyhtymäkokouksen 27.11.2018. Syysyhtymäkokouksen tehtäviin kuuluu muun muassa talousarvion, taloussuunnitelmien ja strategian sekä sitovat tavoitteet sisältävän toimintasuunnitelman hyväksyminen. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documen