HSL:n uudet bussitarrat muistuttavat hyvistä tavoista

Uusi bussitarra vastaa asiakkaiden ja kuljettajien toiveisiin hyvistä käytöstavoista joukkoliikenteessä. Jotta matkustamisesta tulisi miellyttävämpää kaikille, HSL kokosi yleisimmät toiveet seinätarraan, jota voi bussissa matkustaessaan katsella.

Asiakkaiden ja kuljettajien yleisimmät toiveet liikennevälineissä käyttäytymisestä on koottu uuteen bussitarraan.

HSL:lle tulee matkustajilta lähes viikottain toiveita, että liikennevälineissä muistutettaisiin käytöstavoista. Palautetta on tullut niin kännykkään kailottamisesta, liian voimakkaista tuoksuista kuin roskaamisesta sekä tilan tekemisestä toisille. Myös bussin- ja metronkuljettajat ovat toivoneet opastusta, sillä roskaaminen ja sotkeminen on valitettavasti lisääntynyt etenkin myöhäisillä vuoroilla.  Metronkuljettajat toivovat, että roskat vietäisiin vaunuista asemien roskiksiin, sillä metrovaunuissa ei ole roskiksia paloturvallisuussyistä.

Uudet ”Kiitos, kun ”-tarrat kiinnitetään bussien kattokaariin vapautuvalle paikalle syysliikenteen alkuun mennessä. Jo nyt tarroja voi nähdä runkolinjoilla 550 ja 560 sekä linjoilla 75, 77, 415, 551, 554, 575, 566, 614 ja 615. Tarran aiheita on nyt jo voinut nähdä yksittäisinä kuvina mm. metron ja raitiovaunujen sisänäytöissä. Tarkastusmaksua ohjeiden noudattamatta jättämisestä ei toki voi antaa, mutta tieto tarkastusmaksusta pitää olla bussissa näkyvillä.

Kiitos, kun olet kanssamme rakentamassa huomaavaisempaa kulttuuria joukkoliikenteeseen HSL-alueella!

Viestintä- ja markkinointipäällikkö Sari Kotikangas, 045 657 5767

Vuosaaressa pääsee ajamaan kaupunkipotkulaudalla tänä kesänä20.3.2019 15:19:30 EETTiedote

Kaupunkipyörät ovat vakiinnuttaneet laajan käyttäjäkunnan Helsingissä ja Espoossa. Nyt tulevat kaupunkipotkulaudat. Potkulautapalvelussa kokeillaan sekä perinteisesti potkittavia että sähköllä toimivia potkulautoja. Kokeilualueena on Vuosaari, johon tulee noin 30 potkulauta-asemaa ja 300 potkulautaa. Laudan saa käyttöönsä mobiilisovelluksella pientä korvausta vastaan. HSL ja palvelusta vastaava Samocat Sharing toteuttavat kokeilun yhteistyössä. Kausi alkaa 15.4. ja jatkuu aina lokakuun loppuun.

HSL:n hallituksen päätöksiä 5.3.20195.3.2019 16:01:04 EETTiedote

Päätösvallan siirtäminen toimitusjohtajalle vuosien 2011-2017 liikennöintisopimusten optioiden käyttämisessä Hallitus päätti siirtää optioiden käyttämistä koskevan päätösvallan vuosina 2011–2017 kilpailutettujen 39 liikennöintisopimuksen osalta toimitusjohtajalle. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019578-2 Esitys kunnille joukkoliikenteen pienkohteiden rakentamisesta vuodelle 2020 Hallitus päätti ehdottaa jäsenkunnille, että kunnat varaavat vuodelle 2020 määrärahat joukkoliikenteen pienkohteiden rakentamiseen.HSL tekee kunnille vuosittain esitykset joukkoliikenteen toimintaedellytysten turvaamiseksi tarvittavista toimenpiteistä, jotta ne voidaan ottaa huomioon kuntien talousarviovalmistelussa sekä suunnittelu-ja rakentamisohjelmissa. Kuntakohtaisiin esityksiin voi tutustua tarkemmin pöytäkirjan liitteistä. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019578-3 Asiakirjojen toimittamisesta peritt