HSL:n uudet bussitarrat muistuttavat hyvistä tavoista

Uusi bussitarra vastaa asiakkaiden ja kuljettajien toiveisiin hyvistä käytöstavoista joukkoliikenteessä. Jotta matkustamisesta tulisi miellyttävämpää kaikille, HSL kokosi yleisimmät toiveet seinätarraan, jota voi bussissa matkustaessaan katsella.

Asiakkaiden ja kuljettajien yleisimmät toiveet liikennevälineissä käyttäytymisestä on koottu uuteen bussitarraan.

HSL:lle tulee matkustajilta lähes viikottain toiveita, että liikennevälineissä muistutettaisiin käytöstavoista. Palautetta on tullut niin kännykkään kailottamisesta, liian voimakkaista tuoksuista kuin roskaamisesta sekä tilan tekemisestä toisille. Myös bussin- ja metronkuljettajat ovat toivoneet opastusta, sillä roskaaminen ja sotkeminen on valitettavasti lisääntynyt etenkin myöhäisillä vuoroilla.  Metronkuljettajat toivovat, että roskat vietäisiin vaunuista asemien roskiksiin, sillä metrovaunuissa ei ole roskiksia paloturvallisuussyistä.

Uudet ”Kiitos, kun ”-tarrat kiinnitetään bussien kattokaariin vapautuvalle paikalle syysliikenteen alkuun mennessä. Jo nyt tarroja voi nähdä runkolinjoilla 550 ja 560 sekä linjoilla 75, 77, 415, 551, 554, 575, 566, 614 ja 615. Tarran aiheita on nyt jo voinut nähdä yksittäisinä kuvina mm. metron ja raitiovaunujen sisänäytöissä. Tarkastusmaksua ohjeiden noudattamatta jättämisestä ei toki voi antaa, mutta tieto tarkastusmaksusta pitää olla bussissa näkyvillä.

Kiitos, kun olet kanssamme rakentamassa huomaavaisempaa kulttuuria joukkoliikenteeseen HSL-alueella!

Viestintä- ja markkinointipäällikkö Sari Kotikangas, 045 657 5767

Liikenteen päästöjä voidaan leikata nopeasti – kaikki keinot ja toimijat tarvitaan mukaan, jotta päästöt saadaan puolitettua Helsingin seudulla12.12.2018 12:20Tiedote

HSL on sitoutunut leikkaamaan joukkoliikenteen hiilidioksidipäästöjä 90 prosenttia vuodesta 2010 vuoteen 2025 mennessä. Tavoitteena on lisätä tuntuvasti sähköbusseja HSL:n tilaamassa liikenteessä. Myös Helsingin seudun asukkaat haluavat liikenteen päästöt alas: 87 prosenttia Helsingin seudulla maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-barometrin vastaajista oli sitä mieltä, että ilmastonmuutosta aiheuttavia liikenteen päästöjä pitää vähentää. Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen suunnitelma MAL 2019 –luonnos tukee vahvasti liikenteen kasvihuonekaasupäästöjen vähentämistä.