HSL:n uudet bussitarrat muistuttavat hyvistä tavoista

Uusi bussitarra vastaa asiakkaiden ja kuljettajien toiveisiin hyvistä käytöstavoista joukkoliikenteessä. Jotta matkustamisesta tulisi miellyttävämpää kaikille, HSL kokosi yleisimmät toiveet seinätarraan, jota voi bussissa matkustaessaan katsella.

Asiakkaiden ja kuljettajien yleisimmät toiveet liikennevälineissä käyttäytymisestä on koottu uuteen bussitarraan.

HSL:lle tulee matkustajilta lähes viikottain toiveita, että liikennevälineissä muistutettaisiin käytöstavoista. Palautetta on tullut niin kännykkään kailottamisesta, liian voimakkaista tuoksuista kuin roskaamisesta sekä tilan tekemisestä toisille. Myös bussin- ja metronkuljettajat ovat toivoneet opastusta, sillä roskaaminen ja sotkeminen on valitettavasti lisääntynyt etenkin myöhäisillä vuoroilla.  Metronkuljettajat toivovat, että roskat vietäisiin vaunuista asemien roskiksiin, sillä metrovaunuissa ei ole roskiksia paloturvallisuussyistä.

Uudet ”Kiitos, kun ”-tarrat kiinnitetään bussien kattokaariin vapautuvalle paikalle syysliikenteen alkuun mennessä. Jo nyt tarroja voi nähdä runkolinjoilla 550 ja 560 sekä linjoilla 75, 77, 415, 551, 554, 575, 566, 614 ja 615. Tarran aiheita on nyt jo voinut nähdä yksittäisinä kuvina mm. metron ja raitiovaunujen sisänäytöissä. Tarkastusmaksua ohjeiden noudattamatta jättämisestä ei toki voi antaa, mutta tieto tarkastusmaksusta pitää olla bussissa näkyvillä.

Kiitos, kun olet kanssamme rakentamassa huomaavaisempaa kulttuuria joukkoliikenteeseen HSL-alueella!

Viestintä- ja markkinointipäällikkö Sari Kotikangas, 045 657 5767

Joukkoliikenteessä on maanantaina 16.7. laajoja häiriöitä koko päivän - suosi metroa, lähijunia, kävelyä ja pyöräilyä14.7.2018 14:14Tiedote

Helsingin seudun joukkoliikenteessä on laajoja häiriöitä sunnuntaina 15.7. ja maanantaina 16.7. Yhdysvaltojen ja Venäjän presidenttien tapaamisen johdosta. Eniten häiriöitä ja pitkiä katkoja joukkoliikenteessä on maanantaina kello 11:n ja 20:n välillä. Raitiovaunuliikenne pysähtyy maanantaina kokonaan koko kaupungissa useaan otteeseen. Pääväyliä voidaan sulkea liikenteeltä autosaattueiden takia ja tällöin muu liikenne tyhjennetään saattueiden reiteiltä. Useilla busseilla on poikkeusreittejä sulkujen aikana ja sulut aiheuttavat merkittäviä myöhästymisiä ja poikkeuksia bussiliikenteeseen koko seudulla. Suomenlinnan lautta ei liikennöi maanantaina. Lauttaa korvaa huoltolautta, joka liikennöi Katajanokalle. Myös mielenosoitukset aiheuttavat poikkeuksia ja myöhästymisiä. Liikkumisessa kannattaa suosia kävelyä, pyöräilyä, metroa ja lähijunia. Metrot ja lähijunat liikennöivät sunnuntaina ja maanantaina pääosin normaalisti. Liikkumiseen kannattaa varata merkittävästi normaalia enemmän aikaa!

Major disruptions to I, P, L and A trains from 18 July -4 August - some trains will not run between Helsinki and Pasila during the daytime11.7.2018 13:57Tiedote

The second phase of the Helsinki rail yard improvement project will affect HSL’s commuter train services 18 July-4 August. The works will affect I, P, L and A trains. Some trains will not run between Helsinki and Pasila during the daytime. In addition, A and L trains will not stop at Ilmala. There will be changes to departure tracks at Pasila station and passengers are advised to check their platform at the station. Night services, other commuter trains and long-distance trains will run as usual.