HSL:n uusi toimitusjohtaja on Mika Nykänen

HSL:n hallitus on valinnut hallintotieteiden maisteri Mika Nykäsen, 54, HSL:n toimitusjohtajaksi. Mika Nykänen työskentelee tällä hetkellä Geologian tutkimuskeskuksen pääjohtajana.

Hallitus päätti valinnasta ehdokasvaalilla, jossa ehdolla olivat kaikki 25 tehtävää hakenutta henkilöä. Äänet jakautuivat tasaisesti 7-7 Mika Nykäsen ja Ville Lehmuskosken kesken. Äänestyksen jälkeen lopullisen valinnan ratkaisi arpa.

”Toimitusjohtajan tehtävää haki ilahduttavan kovatasoinen joukko kokeneita johtajia, joilta löytyi monipuolista osaamista niin liike-elämästä kuin julkisen sektorin johtamisesta. Valinta ei ollut helppo, kuten tiukka vaali osoittaa. Uutta toimitusjohtajaa odottaa äärimmäisen haasteellinen tilanne. Matkustajamäärät tulisi saada pikaisesti kääntymään uuteen nousuun. Myös haasteelliset ilmastotavoitteemme ovat työlistalla. Uskon, että Mika Nykäsellä on kykyä johtaa ja uudistaa HSL:ää isoin askelin”, HSL:n hallituksen puheenjohtaja Risto Rautava sanoo.

HSL:n nykyinen toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi jää eläkkeelle, kun uusi toimitusjohtaja aloittaa tehtävässään.

HSL:n hallituksen puheenjohtaja Risto Rautava, puh. 040 504 5851, osastonjohtaja Ilmari Mäkinen, puh. 050 364 8772

Helsingin seutu tähtää Euroopan kestävimmin kasvavaksi metropoliksi30.11.2021 12:01:31 EET | Tiedote

Helsingin seutu kasvaa, ja kasvu halutaan toteuttaa asukkaiden hyvinvointi, ympäristön kantokyky sekä seudun kilpailukyky huomioiden. Maankäytön, asumisen ja liikenteen strategisen MAL 2023 -suunnitelman tavoitteena on rakentaa hiilineutraali, menestyvä ja hyvinvoiva metropolialue. HSL:n hallitus hyväksyi tiistaina omalta osaltaan vision ja tavoitteet Helsingin seudun MAL 2023 -suunnittelulle.

Autojen ylinopeudet vähenivät ja kävelijämäärät lisääntyivät – nopeat kokeilut tekivät kävelystä ja pyöräilystä entistä houkuttelevampaa   17.11.2021 14:12:43 EET | Tiedote

Kiinnostava, vihreä ja turvallinen ympäristö kutsuu liikkumaan omin jaloin. Kun ihmiset liikkuvat kestävästi kävellen, pyöräillen ja joukkoliikenteellä, vahvistuu sekä heidän terveytensä että ympäristön hyvinvointi. Osana Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-yhteistyötä toteutetut nopeat kokeilut kertovat siitä, miten pyöräily- ja kävely-ympäristöä voidaan parantaa viihtyisyyteen panostamalla.