HSL:n uusi toimitusjohtaja on Mika Nykänen

HSL:n hallitus on valinnut hallintotieteiden maisteri Mika Nykäsen, 54, HSL:n toimitusjohtajaksi. Mika Nykänen työskentelee tällä hetkellä Geologian tutkimuskeskuksen pääjohtajana.

Hallitus päätti valinnasta ehdokasvaalilla, jossa ehdolla olivat kaikki 25 tehtävää hakenutta henkilöä. Äänet jakautuivat tasaisesti 7-7 Mika Nykäsen ja Ville Lehmuskosken kesken. Äänestyksen jälkeen lopullisen valinnan ratkaisi arpa.

”Toimitusjohtajan tehtävää haki ilahduttavan kovatasoinen joukko kokeneita johtajia, joilta löytyi monipuolista osaamista niin liike-elämästä kuin julkisen sektorin johtamisesta. Valinta ei ollut helppo, kuten tiukka vaali osoittaa. Uutta toimitusjohtajaa odottaa äärimmäisen haasteellinen tilanne. Matkustajamäärät tulisi saada pikaisesti kääntymään uuteen nousuun. Myös haasteelliset ilmastotavoitteemme ovat työlistalla. Uskon, että Mika Nykäsellä on kykyä johtaa ja uudistaa HSL:ää isoin askelin”, HSL:n hallituksen puheenjohtaja Risto Rautava sanoo.

HSL:n nykyinen toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi jää eläkkeelle, kun uusi toimitusjohtaja aloittaa tehtävässään.

HSL:n hallituksen puheenjohtaja Risto Rautava, puh. 040 504 5851, osastonjohtaja Ilmari Mäkinen, puh. 050 364 8772

HSL:n hallituksen päätöksiä 24.11.202024.11.2020 14:00:00 EETTiedote

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 52/2020 ratkaisu Hallitus päätti valita kilpailukohteen 266 liikennöitsijäksi Oy Pohjolan Liikenne AB:n tarjousten kokonaistaloudellista edullisuutta koskevan vertailun perusteella. Kohde käsittää Sipoossa liikennöivät bussilinjat. Kohteen 268 liikennöitsijäksi hallitus valitsi Taksikuljetus Oy:n. Kohteessa 268 kilpailutettiin kolme pienkalustolinjaa Tuusulaan. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki päätökseen Kilpailukierros 52b:n käynnistäminen ja lähibussiliikenteen tarjonnan tarkistaminen Hallitus päätti käynnistää tarjouskilpailun Helsingin lähibussilinjoista 31-36, 603-704 ja 801-819. Linjat olivat aiemmin mukana kilpailukierroksella 52, mutta niiden kilpailutus keskeytettiin reittimuutoksiin liittyvän hallinnollisen virheen takia ja suurempien säästöjen toteuttamisen mahdollistamiseksi. Hallitus päätti myös hyväksyä esityksen linjojen liikennöintimuutoksista ohjeellisena noudatettavaksi. Linjat kilpailutetaan kohteissa 265 ja 267, j