HSL:n vuorokausiliput voi nyt tilata mobiiliin

HSL Mobiililippu –sovellus palvelee nyt entistä paremmin matkailijoita. Sovelluksella voi kertalippujen lisäksi tilata 1–7 vuorokauden lippuja. Myös lasten kertalippu on tulossa syksyn aikana mobiiliin.

HSL Mobiililippu -sovelluksella voi ostaa nyt myös vuorokausilippuja.

HSL Mobiililippu –sovellus uudistuu. Nyt sovelluksella voi ostaa kertalippujen lisäksi vuorokausilippuja 1–7 vuorokaudeksi. Mobiililippu käy kaikissa HSL:n liikennevälineissä ja sen voi tilata kaikille vyöhykkeille.

Lipun voi myös tilata halutessaan etukäteen, jolloin lippu tulee voimaan asiakkaan valitsemana aikana 1–24 tunnin päästä tilauksesta.

”Nyt HSL:n mobiililippu palvelee vielä aiempaa paremmin matkailijoita. Vuorokausilipulla voi matkustaa rajattomasti valitsemallaan matkustusalueella”, sanoo HSL:n asiakkuus- ja myyntiosaston johtaja Mari Flink.

HSL:n mobiililipun voi maksaa pankki- tai luottokortilla tai mobiilimaksulla, jolloin se veloitetaan puhelinlaskulla.

Mobiililippusovellus uudistuu tänä syksynä vielä toisenkin kerran. Syksyn aikana lippuihin on tulossa offline-toiminto eli lippu toimii, vaikka matkailijalla ei olisi oston jälkeen nettiyhteyttä puhelimessaan.

”Lasten mobiililippu on tulossa käyttöön syksyn aikana. Kehitämme HSL Mobiililippua jatkuvasti käyttäjien palautteen perusteella”, HSL:n johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija Satu Rönnqvist sanoo.

HSL kehittää myös mobiilikausilippua. Sen on määrä olla asiakkaiden käytössä ensi vuonna.

HSL Mobiililippu –sovelluksen voi ladata maksutta sovelluskaupoista. Jo aiemmin sovelluksen ladanneet saavat uudet ominaisuudet käyttöönsä päivittämällä HSL Mobiililipun uusimman version puhelimeensa.

Joillakin iOS-puhelimien käyttäjillä on ilmennyt HSL Mobiililippu –sovelluksessa virhe, joka on nyt korjattu. Uusi versio on toistaiseksi rajoitetusti tarjolla Applen sovelluskaupassa, ja saatavuutta lisätään vaiheittain.

Uusimmassa HSL Mobiililippu –sovelluksen versiossa voimassa oleva lippu on kolmivärinen. Vanhassa versiossa lippu on vihreä. Molemmat liput kelpaavat liikenteessä.

Lue lisää: hsl.fi/mobiililippu

HSL:n asiakkuus- ja myyntiosaston johtaja Mari Flink, puhelin: 040 715 0440
HSL:n johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija Satu Rönnqvist, puhelin: 050 572 9490

HSL Mobiililippu -sovelluksella voi ostaa nyt myös vuorokausilippuja.

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 18.12.201818.12.2018 15:01Tiedote

HSL-tuloskortin hyväksyminen vuodelle 2019 Hallitus hyväksyi HSL-tuloskortin vuodelle 2019 siten, että sen painoarvo on 60 prosenttia tulospalkkiosta. Loput 40 prosenttia tulospalkkiosta perustuu HSL:n osastojen tuloskortteihin. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018563-2 Bussiliikenteen tarjouskilpailun 48/2019 järjestäminen Hallitus päätti järjestää bussiliikenteen tarjouskilpailun kolmessa kohteessa niin, että tarjouskilpailu voidaan ratkaista huhtikuussa 2019. Kilpailutetun liikenteen osuus on noin 5 prosenttia HSL:n tilaaman bussiliikenteen automäärästä ja linjakilometreistä. Kohteen 257 voittavan liikennöitsijän edellytetään vuokraavan viisi HSL:n omistamaa Linkker-täyssähköbussia. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018563-3 Markkinointiviestinnän suunnittelun ja toteutuksen hankinta vuosille 2019-2020 Hallitus valitsi kokonaistaloudellista edullisuutta koskevan ver

Liikenteen päästöjä voidaan leikata nopeasti – kaikki keinot ja toimijat tarvitaan mukaan, jotta päästöt saadaan puolitettua Helsingin seudulla12.12.2018 12:20Tiedote

HSL on sitoutunut leikkaamaan joukkoliikenteen hiilidioksidipäästöjä 90 prosenttia vuodesta 2010 vuoteen 2025 mennessä. Tavoitteena on lisätä tuntuvasti sähköbusseja HSL:n tilaamassa liikenteessä. Myös Helsingin seudun asukkaat haluavat liikenteen päästöt alas: 87 prosenttia Helsingin seudulla maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-barometrin vastaajista oli sitä mieltä, että ilmastonmuutosta aiheuttavia liikenteen päästöjä pitää vähentää. Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen suunnitelma MAL 2019 –luonnos tukee vahvasti liikenteen kasvihuonekaasupäästöjen vähentämistä.