HSL:n vyöhykelehden jakelu kotitalouksiin alkaa 11.4.

HSL:n vyöhykelehti on 16-sivuinen tietopaketti, jonka luettuaan matkustaja tietää uudistuksesta olennaisimmat asiat, niin vyöhykkeiden rajat kuin lippujen hinnatkin.

Lehti kertoo muun muassa sen, mistä matkustaja saa tiedon, mille vyöhykkeille hänen pistää ostaa lippu ja paljonko liput jatkossa maksavat. Lehti myös neuvoo kuvin, miten uusille vyöhykkeille päivitettyä kortinlukijaa käytetään ja kuinka HSL-sovelluksella ostetaan liput uusille vyöhykkeille.

HSL:n vyöhykelehti postitetaan kaikkiin HSL-alueen kotitalouksiin torstaista 11.4. alkaen. Lehden  painos on lähes 800 000. Sitä on ensi viikon alusta lähtien saatavissa myös joukkoliikenteen palvelupisteissä.

Lehdessä on aukeaman verran vyöhykeinfoa sekä ruotsiksi että englanniksi.

Uudet vyöhykkeet tulevat käyttöön lauantaina 27.4. klo 4.30 alkaen.

Viestinnän asiantuntija Tapio Tolmunen, HSL, puh. 050 3855 055

Liikenteen päästöt pienemmiksi: Yhä useampi työkone kulkee uusiutuvalla biopolttoaineella22.5.2019 13:08:57 EESTUutinen

Helsingin seudun kunnissa ja organisaatioissa on meneillään hyvä vire liikenteen päästöjen alentamisessa. Espoon ja Vantaan kaupungit sekä Posti ovat liittyneet BioSata-projektiin, joka siirtää pääkaupunkiseudun bussit ja työkoneet käyttämään tähde- ja jätepohjaisia biopolttoaineita. HSL:n tilaama bussiliikenne ja Helsingin kaupungin hyötyajoneuvot mukaan lukien työkoneet siirtyvät käyttämään vain uusiutuvia polttoaineita vuoteen 2025 mennessä. Nyt myös Espoon ja Vantaan kaupungit pyrkivät nopeuttamaan biopolttoaineiden käyttöönottoa hyötyajoneuvoissaan.

HSL:n hallituksen päätöksiä 7.5.20197.5.2019 17:30:31 EESTTiedote

HSL:n lähijunaliikenteen kilpailutettava sopimuskokonaisuus ja tarjouspyyntö Hallitus päätti hyväksyä lähijunaliikenteen kilpailutettavan sopimuskokonaisuuden ja tarjouskilpailun ratkaisuperusteet hankintailmoituksen mukaisesti viimeisteltäviksi erikseen mainituilla periaatteilla. Lisäksi hallitus päätti valtuuttaa toimitusjohtajan päättämään tarjouspyynnön ja sen liiteaineiston hyväksymisestä ja julkaisemisesta sekä valtuuttaa toimitusjohtajan neuvottelemaan, hyväksymään ja allekirjoittamaan lisäsopimuksen VR:n kanssa mahdollisen liikkeenluovutuksen ja siirtymäkauden aiheuttamien koulutus- ja perehdytyskustannusten korvaamisesta. Hallitus päätti myös, että HSL alkaa valmistella lähijunaliikenteessä käytettävän ajoenergian hankintaa. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Liittyminen KL-Kuntahankinnat Oy:n kilpailuttamaan ICT-asiantuntijapalveluita koskevaan puitesopimukseen Hallitus päätti, että HSL liittyy KL-Kuntahankinnat Oy:n kilpailuttamaan ICT-asiantun