HSL:n vyöhykelehden jakelu kotitalouksiin alkaa 11.4.

HSL:n vyöhykelehti on 16-sivuinen tietopaketti, jonka luettuaan matkustaja tietää uudistuksesta olennaisimmat asiat, niin vyöhykkeiden rajat kuin lippujen hinnatkin.

Lehti kertoo muun muassa sen, mistä matkustaja saa tiedon, mille vyöhykkeille hänen pistää ostaa lippu ja paljonko liput jatkossa maksavat. Lehti myös neuvoo kuvin, miten uusille vyöhykkeille päivitettyä kortinlukijaa käytetään ja kuinka HSL-sovelluksella ostetaan liput uusille vyöhykkeille.

HSL:n vyöhykelehti postitetaan kaikkiin HSL-alueen kotitalouksiin torstaista 11.4. alkaen. Lehden  painos on lähes 800 000. Sitä on ensi viikon alusta lähtien saatavissa myös joukkoliikenteen palvelupisteissä.

Lehdessä on aukeaman verran vyöhykeinfoa sekä ruotsiksi että englanniksi.

Uudet vyöhykkeet tulevat käyttöön lauantaina 27.4. klo 4.30 alkaen.

Viestinnän asiantuntija Tapio Tolmunen, HSL, puh. 050 3855 055

HSL-sovelluksessa häiriö torstaina 22.8. - häiriö saatiin korjattua hieman ennen klo 22.22.8.2019 18:22:09 EESTTiedote

Päivitys 22.8. klo 22. - häiriö saatiin korjattua hieman ennen klo 22. HSL-sovellus vikaantui torstaina noin kello 13. Häiriön seurauksena sovellus eikä sen lippuosio ei toimi normaalisti ja osa sovelluksessa tilatuista lipuista jää toimittamatta asiakkaille. Myöskään asiakkaiden kausiliput eivät välttämättä näy sovelluksessa. Sovelluksen vikaa ja sen syitä selvitetään parhaillaan. Tällä hetkellä häiriön kestosta ei ole kuitenkaan arviota, mutta HSL tiedottaa muun muassa HSL.fi sivuilla kun vika on saatu korjattua. Ennen häiriön korjausta sovelluksesta ei kuitenkaan kannata yrittää lipun ostoa. Muut lipunmyyntikanavat toimivat normaalisti, joten matkustajien kannattaa käyttää mahdollisuuksien mukaan niitä. Näitä ovat muun muassa lippuautomaatit tai esimerkiksi myyntipisteet kuten R-kioskit. Myös bussinkuljettajat myyvät lippuja ja lisäksi HSL-kortit toimivat normaalisti. Häiriötilanteesta on myös tiedotettu kuljettajia, matkalipuntarkastajia ja konduktöörejä. Virheellisesti veloitettuj