HSL:n Wappubussi kuljettaa vappujuhlijoita Kaivariin vappupäivänä klo 9-11.30

Hyppää HSL:n Wappubussin kyytiin Elielinaukiolta!

HSL:n Wappubussi kuljettaa ihmisiä maksutta Elielinaukiolta Kaivopuistoon vappupäivänä tiistaina 1.5. kello 9-11.30. Maksuttomuus koskee vain kyseistä, kirkkaanvihreää vappubussia, joka on kokeiluliikenteessä vappupäivänä.

Wappubussi liikennöi noin puolentunnin vuorovälillä. Matkustajat voivat nousta kyytiin Elielinaukion purkulaiturilta, ravintola Vltavan edestä. Bussi jättää matkustajat Kaivopuiston pysäkillä (pysäkki 0437).

Wappubussina palvelee poikkeuksellinen auto, jollaista ei ole ennen nähty HSL-alueella. Lähes 19 metriä pitkä nivelauto on kuusi metriä pidempi kuin nyt liikenteessä olevat bussit.

”Bussi on kokonaan matalalattiainen, siinä on tavallista suuremmat oviaukot ja kaksinkertainen määrä lastenvaunupaikkoja. Nämä ominaisuudet toisivat lisämukavuutta matkustamiseen esimerkiksi runkolinjoilla ja keskustan reiteillä”, sanoo kalustoinsinööri Petri Saari HSL:stä.

HSL testaa vappubussilla myös sitä, miten hyvin pitkä nivelauto sopii HSL-alueen liikenteeseen.

”Liikenteessä tämä on ketterämpi kuin tavalliset telibussit. Pitkä auto kuitenkin vaatii pitempiä pysäkkialueita sekä tilaa varikoilla ja terminaaleissa”, Saari luettelee.

Vapun jälkeen bussi liikkuu normaalissa liikenteessä runkolinjoilla 550 ja 560. Silloin kyyti ei ole enää maksutonta.

Katso myös, miten HSL:n liikenne muuten kulkee vappuaattona ja vapunpäivänä:

Petri Saari, HSL:n kalustoinsinööri, petri.saari@hsl.fi

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote

Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021 Hallitus merkitsi tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-2 Osavuosikatsaus 2/2018 HSL:n osavuosikatsaus tammi–elokuulta ennakoi talousarviota parempaa tulosta. Tätä selittävät etenkin kasvaneet matkustajamäärät ja lipputulojen suotuisa kehitys. Hallitus merkitsi tiedoksi osavuosikatsauksen 2/2018. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-3 Syysyhtymäkokouksen koolle kutsuminen 27.11.2018 Hallitus kutsui koolle syysyhtymäkokouksen 27.11.2018. Syysyhtymäkokouksen tehtäviin kuuluu muun muassa talousarvion, taloussuunnitelmien ja strategian sekä sitovat tavoitteet sisältävän toimintasuunnitelman hyväksyminen. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documen