HSY siirtää vaarallisia jätteitä, metalliromua ja sähkölaitteita keräävien autojen kierroksen syksyyn

HSY:n keräysautokierros siirtyy syksyyn koronaviruksen vuoksi. Keräyksen uusista aikatauluista tiedotetaan myöhemmin.

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden keräysautot kiertävät yleensä keväisin, mutta tänä vuonna kierros siirretään syksylle koronaviruksen vuoksi. Kodin vaarallisia jätteitä, rikkinäisiä sähkölaitteita ja metalliromua keräävät autot keräävät kerralla paikalle runsaasti ihmisiä. Suomen hallituksen linjauksen mukaisesti HSY peruuttaa suuret yleisötilaisuudet, mukaan lukien keräysautokierroksen.

Keräyksen uusista aikatauluista tiedotetaan myöhemmin. HSY:n Sortti-asemat ovat toistaiseksi avoinna normaalisti ja vastaanottavat keräysautojen keräämiä jätelajeja maksutta aukioloaikoina. Sortti-asemien sijainnit ja aukioloajat löytyvät osoitteesta www.hsy.fi/sorttiasemat.

Toimintovastaava Maarit Kiviranta puh. 040 833 3254, maarit.kiviranta(at)hsy.fi

HSY:n hallituksen päätökset 13.3.202013.3.2020 10:27:40 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä Marttilan aluesaneerauksen hankesuunnitelman. Hallitus päätti samalla hyväksyä Marttilan alueen saneerauksessa noudatettavan kannustimen, jossa HSY tekee katualueen tonttijohtojen saneerauksen veloituksetta, silloin kun kiinteistön omistaja saneeraa urakan yhteydessä tonttijohdot kokonaisuudessaan. Hallitus päätti hankkia jätevesilietteen kuivauksessa käyttävät polyelektrolyytit Viikinmäen jätevedenpuhdistamolle SNF Finland Oy:ltä ja Suomenojan jätevedenpuhdistamolle Kemira Oyj:ltä. Hallitus päätti myös Helsingin ja Espoon kaupunkien saaristoalueen jätehuollon hinnastosta. Kokouksessa käsitellyt muut asiat päätettiin ehdotusten mukaisesti. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella Marttilan aluesaneerauksen hankesuunnitelmasta ja siihen liittyvästä kiinteistöjen tonttijohtojen saneerauskannustimesta. Kokouksen esityslista/pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut käsitellyt asiat: http://hsy01.onc