HSY tarjoaa vesioppitunteja maailman vesipäivän kunniaksi

HSY osallistuu maailman vesipäivään 22.3.2019 tarjoamalla pääkaupunkiseudun kouluille vesiaiheisia oppitunteja. Tunneilla käsitellään erityisesti maailman vesivaroja ja piiloveden kulutusta. Oppitunnit lisäävät oppilaiden tietämystä veden saatavuuteen vaikuttavista tekijöistä sekä omien valintojen vaikutuksesta piiloveden kulutukseen.

HSY tarjoaa kouluille vesiaiheisia oppitunteja maailman vesipäivän 22.3.2019 kunniaksi.

Vesipäivän oppitunteja voivat tilata peruskoulut Helsingistä, Espoosta, Vantaalta, Kauniaisista ja Kirkkonummelta. Koulu voi tilata oppitunteja viikolle 12 (18.3.-22.3.), jolloin maailman vesipäivää vietetään. Tuntikuvaukset ja tilausohjeet löytyvät osoitteesta: www.hsy.fi/fi/opettajalle/tilaaymparistokasvatusta. Tarjoamamme ympäristökasvatuksen toteuttaa Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy.

Kansainvälisen maailman vesipäivän teemana on tänä vuonna ”Leaving no one behind”. Teema pohjautuu Agenda2030-toimintaohjelman kestävän kehityksen tavoitteisiin. Tarkoituksena on turvata veden saanti ja kestävä käyttö kaikille vuoteen 2030 mennessä. Lisätietoa www.worldwaterday.org.

HSY tarjoaa kouluille maksuttomia ja monipuolisia oppitunteja liittyen vesi- ja jäteteemoihin. Lisäksi HSY:llä on kummikouluohjelma, jonka ympäristökasvatuskokonaisuuteen on vuosien varrella perehtynyt jo 110 koulua. Veteen liittyviä oppitunteja ja lähivesiin tutustumista on tarjottu koululaisille vuodesta 2015.

Lisätiedot:

HSY:n ympäristöasiantuntija Päivi Vaisto, puh. 040 7055 863

HSY:n hallituksen päätökset 24.5.201924.5.2019 10:57:13 EESTTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa esittää Raide-Jokerin vesihuoltojärjestelyiden hankesuunnitelman yhtymäkokoukselle sekä uudistaa Fortumin ja HSY:n sopimuskokonaisuuden. Sopimuskokonaisuus sisältää meripurkutunnelin ja puhdistetun jäteveden lämpöenergian hyödyntämisen järjestelyt. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - Pitkäkosken vedenpuhdistuslaitoksen allashallin saneerauksen rakennusurakka tilataan Rakennusliike Karjaluoto Oy:ltä - betoniputkista ja betonisista kaivonkansista kolme neljäsosaa tilataan Rudus Oy:ltä ja yksi neljäsosa Ruskon Betoni Oy:ltä - Haaganpuron hulevesiviemärin saneerausurakoitsijaksi valittiin GRK Infra Oy - Jätevesiviemäröinnin tarvikkeet viemäritunneliin Lauttasaareen tilataan Uponor Infra Oy:ltä ja Onninen Oy:ltä. Hallitus sai tiedoksi osavuoksikatsauksen tammi-huhtikuulta 2019, pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuodelta 2018 ja ilmastonmuutokseen sopeutumisen strategian seurannan vuodelta 2018. HSY t

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 24.5.201922.5.2019 07:34:48 EESTTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 24.5.2019 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa Raide-Jokerin vesihuoltojärjestelyiden hankesuunnitelman esittämisestä yhtymäkokoukselle sekä Fortumin ja HSY:n sopimuskokonaisuuden uudistamisesta. Sopimuskokonaisuus sisältää meripurkutunnelin ja puhdistetun jäteveden lämpöenergian hyödyntämisen järjestelyt. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista: - Pitkäkosken vedenpuhdistuslaitoksen allashallin saneerauksen rakennusurakka - betoniputket ja betoniset kaivonkannet ajalle 6/2019–5/2021 - Haaganpuron hulevesiviemärin saneerausurakoitsija - jätevesiviemäröinnin tarvikkeet viemäritunneliin Lauttasaareen. Hallitus saa tiedoksi osavuoksikatsauksen tammi-huhtikuulta 2019, pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuodelta 2018 ja ilmastonmuutokseen sopeutumisen strategian seurannan vuodelta 2018. HSY ti