HSY:n hallituksen kokous 14.12.2018

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 14.12.2018

Hallitus päätti hankkia noin 140 hehtaaria Helsingin kaupungin omistamia maa-alueita sekä 5,4 hehtaarin suuruisen Träskkulla -nimisen tilan. Alueita tarvitaan pitkäaikaisesti vesihuoltotoiminnan varmistamiseksi sekä Ämmässuon jätteenkäsittelykeskuksen suojaviheralueiksi.

Hallitus päätti lisäksi seuraavista hankinnoista:
- Blominmäen viemäritunnelien urakoitsijaksi osuudelle Finnoo II valittiin TYL FMS (SRV Infra Oy ja Pohjolan Kalliotyö Oy)
- Malmi–Ala-Tikkurila runkovesijohdon urakoitsijaksi välille Yläkaskentie–Aisatie valittiin Terrawise Oy
- päällystys- ja pienet kivityöt tilataan YIT Infra Oy:ltä
- työterveyshuoltopalvelut tilataan Lääkärikeskus Aava Oy:ltä.

Hallitus päätti esittää valtion tukemassa asuntotuotannossa vuonna 2019 sovellettavien tonttien enimmäishinnat hyväksyttäväksi Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus ARAlle.

Hallitus sai tiedoksi Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen syksyn 2018 seurantakatsauksen ja yhtymäkokouksen 16.11.2018 päätökset.

HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella Blominmäen viemäritunneliurakasta.

Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat:

Rauhallisen joulun toivotuksin
Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Muovipakkausten määrä kotien sekajätteessä vähentynyt yli 30 prosenttia – tämä selvisi HSY:n tekemässä tutkimuksessa sekajätteen koostumuksesta20.3.2019 13:18:23 EETTiedote

Muovipakkausten määrä sekajätteessä on vähentynyt selvästi viime vuosina. Muissa jätelajeissa ei ole merkittävää muutosta. Sekajätteen kokonaismäärä on sen sijaan vähentynyt. Nämä tulokset selvisivät Helsingin seudun ympäristöpalveluiden viime lokakuussa tekemästä kotien sekajätteen koostumustutkimuksesta.

HSY:n hallituksen päätökset 15.3.201915.3.2019 10:30:14 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa siirtää pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräysten 31 §:n voimaantuloa. Voimaantulon siirtäminen koskee jätteiden kuormausaikojen muutosta. Lisäksi hallitus päätti hyväksyä polttoaineen toimitussopimuksen. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräysten 31 §:n voimaantulon siirtämisestä koskien jätteiden kuormausaikojen muutosta. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 15.3.201912.3.2019 14:32:41 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 15.3.2019. Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräysten 31 §:n voimaantulon siirtämisestä. Voimaantulon siirtäminen koskee jätteiden kuormausaikojen muutosta. Lisäksi hallitus päättää polttoaineen toimitussopimuksen hyväksymisestä. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräysten 31 §:n voimaantulon siirtämisestä, asia koskee jätteiden kuormausaikojen muutosta. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 15.9.2019. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi