HSY:n hallituksen kokous 14.9.2018

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 14.9.2018

Hallitus päätti muun muassa lähettää pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen yleisiä jätehuoltomääräyksiä koskevan ehdotuksen laajalle lausuntokierrokselle sekä kuultavaksi. Hallitus päätti valita sako- ja umpikaivojen tyhjennykseen ja lietteen kuljetukseen Helsingin urakka-alueelle Eerola-Yhtiöt Oy:n ja Vantaan urakka-alueille Lassila & Tikanoja Oyj:n.

Hallitus päätti osaltaan hyväksyä Pitkäkosken vedenpuhdistuslaitoksen prosessien perusparannuksen ja kapasiteetin noston hankesuunnitelman. Suunnitelman lopullisen hyväksynnän tekee HSY:n yhtymäkokous.

Hallitus sai tiedoksi muun muassa yhteenvedon jäsenkaupunkien lausunnoista HSY:n strategialuonnokseen vuodelle 2025, investointistrategioihin ja investointiohjelmiin 2019–2028 sekä alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan 2019–2021.

HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella lausunnolle lähtevistä pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen yleisiä jätehuoltomääräyksistä.

Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat:

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.f

HSY uudistaa jätehuoltomääräykset: jäteastioiden tyhjentäminen voidaan aloittaa ennen aamuruuhkaa 1.3. lähtien18.1.2019 11:04Tiedote

HSY:n uudistamat jätehuoltomääräykset tulevat voimaan pääosin 1.3.2019. Jäteastioiden tyhjennys on mahdollista Helsingin kantakaupungin alueella kello 5–22. Muualla tyhjennystyöt voidaan aloittaa tuntia myöhemmin. Vuodesta 2021 alkaen biojätettä, muovi-, lasi- ja kartonkipakkauksia sekä pienmetallia kerätään kiinteistöistä, joissa on vähintään viisi huoneistoa. Uudistuksella vastataan EU:n ja Suomen valtakunnallisiin kierrätystavoitteisiin.

HSY:n hallituksen kokous 18.1.201918.1.2019 11:03Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 18.1.2019 Hallitus hyväksyi muun muassa tarkistetut pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräykset ja valitsi Graniittirakennus Kallio Oy:n jätteenkäsittelykeskukseen vastaanotetun jätevoimalakuonan käsittelijäksi. Hallitus sai tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen ja ilmanlaadun seurannan pääkaupunkiseudulla vuonna 2019. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräyksistä. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 18.1.201915.1.2019 16:02Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 18.1.2019 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa tarkistettujen pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräysten hyväksymisestä sekä jätteenkäsittelykeskukseen vastaanotetun jätevoimalakuonan käsittelijän valitsemisesta. Hallitus saa tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen ja ilmanlaadun seurannan pääkaupunkiseudulla vuonna 2019. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräyksistä. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 18.1.2019. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi